Απόψεις

«Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα», του Κώστα Σκανδαλίδη

Spread the love

 

Απευθυνόμενος στο ροδιακό λαό ο αρχηγός του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κ. Αλέξης Τσίπρας στον ίδιο ακριβώς χώρο, στον χώρο του Ροδινιού, όπου λειτουργούσε η Ρητορική Σχολή, την οποία ίδρυσε ο Αισχίνης που κατέφυγε στη Ρόδο, όταν εγκατέλειψε την Αθήνα, είπε προφανώς καλώντας όλους τους Έλληνες πολίτες, προκειμένου να ζητήσει την αυτοδυναμία του κόμματός του:

-«Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα, λένε μερικοί. Λοιπόν ναι. Ιδού η Ρόδος. Και το πήδημα σε λίγες μέρες, με την ώθηση του ελληνικού λαού. Με τη δική σας ώθηση»

Σ’ αυτή την δήλωση το γραφείο τύπου της Νέας Δημοκρατίας, προφανώς αι-σθανόμενο προσβολή εκ μέρους τουλάχιστον των οπαδών της, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία έδωσε τη δική της απάντηση:

-«Ο κ. Τσίπρας δεν παίζει μόνο με την Ευρώπη. Δεν παίζει μόνο με τους Έλληνες. Μας προσβάλλει όλους. Ντροπή!».

Αλλά ας δούμε πρώτα απ΄ όλα από πού προήλθε η φράση αυτή «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα», η οποία ευθύς εξαρχής θα πρέπει να τονίσουμε ότι έχει χρησιμοποιηθεί από αρκετούς φιλοσόφους.

Η αρχική φράση ανήκει στον Αίσωπο και πιο συγκεκριμένα συμπεριλαμβάνεται στον μύθο του με τον τίτλο «Ανήρ Κομπαστής», στο κείμενο του οποίου αναφέρονται τα ακόλουθα:

« Ἀνὴρ κομπαστής. Ἀνὴρ πένταθλος ἐπὶ ἀνανδρίᾳ ἑκάστοτε ὑπὸ τῶν πολιτῶν ὀνειδιζόμενος, ἀποδημήσας ποτὲ καὶ μετὰ χρόνον ἐπανελθών, ἀλαζονευόμενος ἔλεγεν ὡς πολλὰ καὶ ἐν ἄλλαις πόλεσιν ἀνδραγαθήσας, ἐν τῇ Ρόδῳ τοιοῦτον ἥλατο πήδημα ὡς μηδένα τῶν Ὀλυμπιονικῶν ἐφικέσθαι• καὶ τούτου μάρτυρας ἔφασκε παρέξεσθαι τοὺς παρατετυχηκότας, ἂν ἄρα ποτὲ ἐπιδημήσωσι. Τῶν δὲ παρόντων τις ὑποτυχὼν ἔφη πρὸς αὐτόν• Ἀλλ’, ὦ οὗτος, εἰ τοῦτο ἀληθές ἐστι, οὐδὲν δεῖ σοι μαρτύρων• αὐτοῦ γὰρ καὶ Ῥόδος καὶ πήδημα. Ὁ λόγος δηλοῖ ὅτι ὧν πρόχειρος ἡ δι’ ἔργων πεῖρα, περὶ τούτων πᾶς λόγος περιττός ἐστι.»

Ο μύθος αυτός χρησιμοποιείται για όσους τυχόν υποστηρίζουν ότι έχουν καταφέρει πολλά στη ζωή τους, αλλά δεν έχουν τρόπο πειστικό για να τα αποδείξουν. Δεν μπορούν, δηλαδή, να πείσουν κανένα για τα κατορθώματά τους.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Αισώπειο μύθο, ένας αθλητής στην Αθήνα καυχιόταν όπου καθόταν κι όπου σηκωνόταν ότι σε αγώνες στη Ρόδο, στους οποίους είχε πάρει μέρος, είχε πραγματοποιήσει ένα άλμα τεράστιο. Έλεγε μάλιστα στους Αθηναίους, ότι όσοι δεν πιστεύετε αυτά που σας λέω, τότε να πάτε στη Ρόδο να ρωτήσετε τους θεατές των αγώνων, που προφανώς ήσαν παρόντες. Τότε ένας Αθηναίος αφού έγραψε με το χέρι του πάνω στην άμμο του σκάμματος τη λέξη «Ρόδος», γύρισε στον καυχησιάρη αθλητή λέγοντάς του: «Γιατί να πάμε στη Ρόδο. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα»! Το νόημα επομένως που βγαίνει από τον Αισώπειο μύθο είναι πως τα κατορθώματά του ο καθένας μπορεί να τα αποδείξει ανά πάσα στιγμή και δεν χρειάζεται να επικαλείται κατορθώματα μυθικών προγόνων.

Τώρα αν ο κ. Αλέξης Τσίπρας, ως «Ανήρ Κομπαστής» ενεργώντας, αισθάνθηκε την ανάγκη να μας αποδείξει το πρώτο σκέλος και μόνον από τον Αισώπειο μύθο, δηλαδή το «Ιδού η Ρόδος», αυτό το ξέρουν και οι…πέτρες και λέγεται εδώ και χιλιάδες χρόνια! Αλλά να προφητεύσει ότι το πήδημα θα συντελεστεί στις 25/1/2015 και μάλιστα με την ώθηση του λαού μας στην κάλπη, ε αυτό φαίνεται να είναι ένα μικρό μέρος και μόνον από τις προφητικές ικανότητες του κ. Τσίπρα! Τώρα θα μου πείτε πώς μπορεί να συντελεστεί αυτή η ώθηση του λαού στις κάλπες και αν πρέπει να μεγαλώσουν οι χώροι των παραβάν για να συντελείται επί το ευκολότερον η «πηδηκτική» πράξη, αυτό μόνον ένας «Ανήρ Κομπαστής», μπορεί να το προφητεύσει. Αλλά θα μπορούσε να…ανακληθεί και ο Αίσωπος, μήπως και μας διευκόλυνε μέσω του μύθου! Επί παραδείγματι, να μην προσφεύγαμε στις κάλπες (προς αποφυγή καλπονοθείας), αλλά να υπογράφαμε υπεύθυνες «πηδηκτικές» δηλώσεις με τη συμπλήρωση της Αισώπειας ρήσης «Ιδού οι Ρόδιοι, ιδού και οι πηδηκτές πάσης της Ελλάδος».

Διατί να το κρύψομεν άλλωστε; Καμάκια μας ανεβάζουν, καμάκια μας κατεβάζουν! Έχουμε και μια ιστορία! Πώς θα το κάνουμε δηλαδή κ. Τσίπρα! Το τερπνόν δι’ υμάς, το ωφέλιμον δι’ ημάς! Πιο απλά: Η Ρόδος δική σου, για να την υπερασπίζεσαι για να μην μας την πουλήσουν. Το πήδημα….δικό μας!

 

ΥΓ: Μπορούμε τουλάχιστον να σοβαρευτούμε μέχρι τις εκλογές; Μήπως φταίει και το μικρόν της ηλικίας;

 

Κώστας Σκανδαλίδης

SHARE
RELATED POSTS
Άσκοπη βία: “Ψόφα να δούμε”, του Στάθη Παναγιωτόπουλου
Στο νεκρό δάσος, του Άρη Μαραγκόπουλου
Κάθετη απογείωση, προς τα κάτω, του Δημήτρη Κατσούλα

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.