Κινηματογράφος - Θέατρο

“Βάκχες” σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα, της Μαρίνας- Μαρίας Βασιλείου

Spread the love

Τα όρια του ανθρωπίνου σώματος έχουν εξερευνήσει πολλοί καλλιτέχνες επί σκηνής άλλοτε «τεμαχίζοντας» τον εαυτό τους, άλλοτε αυτοδιαθέτοντάς τον στα χέρια και στα μάτια και στις προθέσεις των θεατών. Όταν όμως το σώμα καταρρέει και η φωνή είναι αδύναμη αντίθετα με την υπόθεση του έργου ή τις σκηνοθετικές οδηγίες, υπάρχει πρόβλημα. 

Κάτι ανάλογο συνέβη και χτες βράδυ στην παράσταση «Βάκχες» σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα, στο παλαιό ελαιουργείο της Ελευσίνας, στο πλαίσιο των Αισχυλείων 2013. Συγκεκριμένα, ο ηθοποιός Γιώργος Βουρδαμής λίγο μετά την είσοδό του στην σκηνή ως μεγαλοπρεπής και προβληματισμενος βασιλιάς Πενθέας, που υπονομεύει τον θεό Διόνυσο (Γιώργος Φριντζήλας), κατέρρευσε μπροστά στα μάτια ηθοποιών και θεατών. Η φωνή σταδιακά έσβηνε, το σώμα άρχισε να κάνει κύκλους σχεδόν θεατρικού πεσίματος με την ειδοποιό διαφορά ότι η τελική πτώση που πραγματοποιήθηκε πάνω στις σπονδές που προορίζονταν για τον θεό, ήταν ατσούμπαλη και μη μελετημένη, όπως ακριβώς σε μια αληθινή πτώση. Για κάποια δευτερόλεπτα επικράτησε ησυχία και μετά ο Αργύρης Μπακιρτζής (Κάδμος) ζήτησε ιατρική βοήθεια για τον ηθοποιό αναφωνώντας «πολύ παράξενος θεός αυτός ο Διόνυσος», ο οποίος στεκόταν στο σκοτάδι και παρακολουθούσε τα γεγονότα από τις θέσεις των θεατών, βλέποντας τον υπερόπτη βασιλιά να εξαπολύει κατηγορίες εναντίον του. 

Να σημειωθεί ότι κατ’ ουσίαν στις «Βάκχες» ο θεός Διόνυσος ρίχνει την οργή του στον αλαζόνα Πενθέα, αφού ο δεύτερος νοιώθει να απειλείται μετά την είσοδο του Διόνυσου στην πόλη των Θηβών και την ανταπόκριση που βρίσκει στον λαό που τον υψώνει, τον τιμά και καταλαμβάνεται από μια φρενίτιδα για εκείνον. Μετά από μια αναμενόμενη διακοπή ανακοινώθηκε στους θεατές της παράστασης η ματαίωση της παράστασης, ενώ η Μάρθα Φριντζήλα πρότεινε να παιχτούν κάποια χωρία του έργου για να κατευνάσουν την οργή του Θεού. 

Η παράσταση αναβάλλεται για τις 7 Σεπτεμβρίου, στον ίδιο χώρο, μια παράσταση που ίσως να είναι ακόμη πιο ανατρεπτική από την αντίστοιχη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη.

SHARE
RELATED POSTS
Υπνοβάτις, μουσική και μουσικοί, του Μάνου Στεφανίδη
Σπουδαίοι Ηθοποιοί που “χάραξαν” το Σινεμά: Daniel Day-Lewis, του Μιχάλη Ναβροζίδη
Fight Club: Ένας σκοτεινός μύθος στο κινηματογραφικό πάνθεον, του Μιχάλη Ναβροζίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.