Ανοιχτή πόρτα

Χαμάς, Χεζμπολάχ και Ισραήλ, του Πάνου Μπιτσαξή

Spread the love

•Ο ισλαμικός κόσμος ζει μια μεγάλη θεολογική διαίρεση και αρκετές άλλες επιμέρους . Τους σουνίτες και τους σιίτες. Μεγαλα και άλυτα τα ζητήματα. Φοβερες μεταφυσικές οι ερωτήσεις. Ηταν ο Άλι ο προνομιούχος διάδοχος και η σειρά διαδοχής του η ο Αμπου Μπακρ και ο Άλι μόλις τέταρτος; Είναι οι ιμάμηδες βοηθοί του προφήτη ή εκπρόσωποι του στη γη; πρέπει να προσευχόμαστε 3 φορές τη μέρα ή 5; Δεν ξέρω, δεν απαντώ. Οπως δεν ξέρω και δεν απαντώ στο χριστιανικό spectrum αν το Αγιο Πνεύμα εκπορεύεται μόνο εκ του Πατρος ή εκ του Πατρος και του Υιού. Filioque. Αιωνες διχασμού, διωγμών, διαιρέσεων επί του θέματος, εγώ θα το λύσω;

•Αυτό που ξέρω είναι ότι η Χεζμπολάχ είναι σιίτες όπως στο Ιράν. Η Χαμάς σουνίτες όπως η πλειονότητα του μουσουλμανικού κόσμου. Διαφωνουν στα πάντα. Επι όλων των παραπάνω κρίσιμων ζητημάτων. Σε ένα μόνο ομονοούν απόλυτα. Χωρις ίχνος διαφοράς. Οτι πρέπει να καταστραφεί το Ισραήλ. Να εξαφανιστεί από προσώπου γης. Να το αναλάβουν αυτοί και να ασχοληθούν απερίσπαστοι με τις διάφορες τους.

•Αντιμετωπίζουν όμως ένα πρόβλημα. Το Ισραήλ δεν θέλει να καταστραφεί ούτε να εξαφανιστεί από προσώπου γης. Αυτο τους είναι ακατανόητο. Το Ισραήλ δεν θέλει να τους αφήσει να βαδίσουν «στο δρόμο για την Ιερουσαλήμ». Επρεπε να δείξει κατανόηση στις επιθυμίες τους και να υποχωρήσει.Να τους πει ελάτε, περάστε. Να φανταστούμε δηλαδή για να το καταλάβουμε. Οτι στο Terkidag την αρχαία Ραιδεστό 30 χιλιόμετρα από τα σύνορα στους Κήπους μια μιλιτσια ρίχνει πυραύλους στην Αλεξανδρούπολη και τη Κομοτηνή κι εμείς δείχνουμε κατανόηση και εκκενώνουμε τις πόλεις για να μην τους ενοχλήσουμε.

•Νομιμοποιεί αυτό εγκλήματα πολέμου; Σε καμια περίπτωση. Οχι. Τοσο για το Ισραήλ όσο και για τις αντιμαχόμενες μιλιτσιες, κράτη εν κράτει και πάτρωνες των proxy πολέμων. Αυτο όμως είναι μια άλλη σοβαρή και ουσιώδης συζήτηση. Πρεπει να γινει. Το μέτρο της αυτοάμυνας. Η ίδια η αυτοάμυνα όμως δεν μπορεί να τεθεί σε οποιαδήποτε συζήτηση όταν το θέμα που τίθεται για το Ισραήλ είναι υπαρξιακό.

•Στο Ισπαχαν το κεντρικό σιιτικό τεμενος ειναι αληθινά ένα εντυπωσιακό οικοδόμημα. Ειχαμε φτάσει βράδυ, δεν κυκλοφορούσε κανείς μόνο το τεμενος ήταν κατάφωτο. Μπηκαμε μέσα. Καποια γιορτή ήταν, είχε πολύ κόσμο. Δεν έμαθα ποια γιατί κανείς δεν μιλούσε άλλη γλώσσα πλην φαρσί. Ουτε ο ταξιτζής. Διαφοροι προσευχοντουσαν σε έκσταση σαν να είχαν επιληψία.Αλλοι τρίβαν τα ρούχα τους σε ένα κουβούκλιο. Κατι σαν τα προσκυνήματα στις κάρες των Αγίων. Δεν διαφέρουν οι άνθρωποι στη βαθιά ψυχή. Αρκετα πάμε να φύγουμε δεν με ενδιαφέρει άλλο είπε η Μαρίνα. Κατσε να το δούμε της είπα. Παμε δεν τα γουστάρω αυτά. Καλα παρε το ταξι και θα τα πούμε στο ξενοδοχείο. Εμεινα με τον Ηλία ένα μισάωρο. Το ηλεκτρικό ρεύμα του θρησκευτικού φανατισμού έμοιαζε αδιαπέραστο. Μου έχει μείνει η εικόνα. Πώς να βρεθεί κοινός τόπος; πώς;

SHARE
RELATED POSTS
Θαρρείς πως αισθήματα δεν έχω;, της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
Στη Ρόδο η συνδιάσκεψη των στελεχών του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας SPD
Οι γατοκαβγάδες και ο Σουν Τζου, του Κωστή Α.Μακρή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.