Υγεία

Ήλιος και σπυράκια, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Η Δρ. Δέσποινα Κατσώχη είναι ογκολόγος – ακτινοθεραπευτής, εξειδικευμένη στις νεότερες τεχνικές της ακτινοθεραπευτικής ογκολογίας και στους συνδυασμούς των θεραπευτικών ογκολογικών σχημάτων.

Ακόμα κι αν δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα ακμής, ήλιος και υψηλές θερμοκρασίες κάνουν την επιδερμίδα πιο επιρρεπή στην λιπαρότητα, οπότε εμφανίζονται σπυράκια στο σώμα ή στο πρόσωπο. Ωστόσο, τα σπυράκια μπορεί να οφείλονται και σε δικές μας κακές επιλογές.

                                  ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ 5085133, ΡΟΔΟΣ 2241069007
                                  ΛΕΩΦ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 24, 85104, ΡΟΔΟΣ 2241005085
                                  3Ο ΧΛΜ ΡΟΔΟΥ-ΛΙΝΔΟΥ, 85132, ΡΟΔΟΣ 2241005080
                                  ΒΕΝΕΤΟΚΛΕΩΝ 37, 85132, ΡΟΔΟΣ 2241037957
                                  ΠΗΓΕΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ, 85150, ΡΟΔΟΣ 2241037090

PANE DI CAPO ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Λάθος αντηλιακή προστασία. Επιλέγουμε μία αντηλιακή κρέμα για το πρόσωπο ή το σώμα και θεωρούμε ότι εκπληρώσαμε τις υποχρεώσεις προς το δέρμα μας, γιατί δεν το εγκαταλείψαμε βορά στις ακτίνες του ήλιου, με ορατή την απειλή να εμφανίσουμε καρκίνο του δέρματος. Ωστόσο, μπορεί τα συστατικά του αντηλιακού να φράζουν τους πόρους του δέρματος και να προκαλούν ακμή. Η σύσταση είναι να αποφεύγουμε αντηλιακά με ελαιώδη/λιπαρή σύσταση. Το αντηλιακό το αποθηκεύουμε σε δροσερό μέρος -όχι όμως στο ψυγείο-  και στην παραλία φροντίζουμε να είναι στη σκιά. Και βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε την τσάντα της θάλασσας στο αυτοκίνητο. Η υπερβολική ζέστη αλλοιώνει τα αντηλιακά φίλτρα, οπότε μειώνεται η αποτελεσματικότητα του αντηλιακού.

Μπάνιο με ζεστό νερό. Το σωστό είναι να κάνουμε ντους σε δροσερή θερμοκρασία, που είναι ήπια για το δέρμα, παρά το γεγονός ότι ένα χαλαρωτικό, ζεστό ντους, αποτελεί πρόκληση κάθε εποχή. Το μπάνιο με ζεστό νερό ξηραίνει την επιδερμίδα.

Φθηνά και χωρίς πιστοποίηση προϊόντα. Η χαμηλότερη τιμή ή οι δελεαστικές προσφορές δεν αποτελούν λόγο για να προμηθευθούμε προϊόντα για την περιποίηση το σώματος. Επιπρόσθετα, ορισμένα έλαια που περιέχονται σε σαμπουάν, αφρόλουτρα ή κοντίσιονερ, ίσως φράξουν τους πόρους της επιδερμίδας, εντείνουν την εμφάνιση ακμής στο σώμα. Διαβάζετε προσεκτικά τα συστατικά των προϊόντων που αγοράζετε.

Στενά ρούχα. Όταν φοράμε στενά παντελόνια και μπλούζες, ο ιδρώτας «ποτίζει» τα ρούχα, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται σπυράκια στην πλάτη και στην περιοχή του μπικίνι. Όταν ιδρώνουμε, πρέπει ν’ αλλάζουμε ρούχα, το συντομότερο δυνατό. Για παράδειγμα βγάζουμε τη φόρμα της γυμναστικής, άμεσα, πριν καν πιούμε ένα χυμό για να ξεδιψάσουμε.

Δυσανεξία στη λακτόζη ή αλλεργία. Τα σπυράκια μπορεί να προκληθούν και από γαλακτοκομικά ή παγωτά λόγω συγκεκριμένων συστατικών που περιέχουν. Προτιμήστε άπαχα γαλακτοκομικά.

Βαρύ μέικ-απ. Το βαρύ μακιγιάζ φράσσει τους πόρους και σε συνδυασμό με τον ιδρώτα κάνει την κατάσταση για το δέρμα εκρηκτική. Όσο πιο απλά, τόσο πιο καλά!

Υπερβολική απολέπιση. Αφαιρεί τα πάντα από τους πόρους, οπότε το σμήγμα  παράγει περισσότερο λάδι για να αναπληρώσει την απώλεια, με αποτέλεσμα το πρόσωπό να γίνεται υπερβολικά λιπαρό και η ακμή να ελλοχεύει.

Θολά νερά. Αν τα νερά της πισίνας ή της θάλασσας είναι θολά ή έχουν έντονη μυρωδιά, μην βουτήξετε. Τα μολυσμένα νερά προκαλούν όχι μόνο σπυράκια αλλά και σοβαρές δερματοπάθειες.

Μελανιές από το πουθενά…

Καθώς περνά ο χρόνος το δέρμα γίνεται πιο λεπτό και τα αιμοφόρα αγγεία πιο εύθραυστα. Στην τρίτη ηλικία, το φαινόμενο ονομάζεται γεροντική πορφύρα και αφορά μελανιές στα χέρια που προκαλούνται από την ατροφία του δέρματος, χωρίς να οφείλονται σε παθολογικά αίτια. Αυτές οι μελανιές, αρχικά έχουν κοκκινωπό χρώμα, εξελίσσονται σε  μπλε-μωβ και καταλήγουν ν’ αποκτούν μία κίτρινη απόχρωση: περίπου σε 10 μέρες το σώμα απορροφά το αίμα και το σημάδι εξαφανίζεται.

Οι κοινές μελανιές είναι συχνότερες στις γυναίκες γιατί οι άνδρες έχουν πιο παχύ στρώμα δέρματος και μεγαλύτερη πυκνότητα κολλαγόνου που ενισχύει τα αιμοφόρα αγγεία. Για ν’ αποφύγουμε τις μελανιές τρεφόμαστε με πολλά φρούτα και λαχανικά για να ενισχύσουμε το κολλαγόνο και τους ιστούς του δέρματος. Αποφεύγουμε επίσης  την παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο, που γερνά την επιδερμίδα.

Ωστόσο, αν  εμφανίζονται μελανιές υπερβολικά συχνά και αναίτια, ίσως προειδοποιούν για κάποια διαταραχή στην πήξη του αίματος (π.χ. χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων), οπότε καλό είναι να κάνετε μία γενική εξέταση αίματος…

Διατροφικά ΝΑΙ και ΟΧΙ για τα σπυράκια…

Κάποια τρόφιμα διεγείρουν την παραγωγή ορμονών οι οποίες ενθαρρύνουν την υπερβολική παραγωγή σμήγματος. Οι πόροι του δέρματος φράσσουν από νεκρά κύτταρα, υπερβολικό έλαιο αλλά και βακτήρια.

Τα σπυράκια αγαπούν τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη: «πρόχειρο φαγητό», ανθρακούχα αναψυκτικά, τυποποιημένοι φρουτοχυμοί, γλυκά, μπισκότα, κέικ, ρύζι και λευκό ψωμί. Πείτε λοιπόν ναι σε φρούτα και λαχανικά αλλά και σε μικρά και συχνά γεύματα. Έτσι, θα ισορροπήσει ο  γλυκαιμικός σας δείκτη, δεν θα νιώσετε υπογλυκαιμία ή πείνα και δεν θα ενδώσετε σε λιχουδιές.

Πείτε ναι σε:

Λυκοπένιο. Ντομάτα, γκρέιπφρουτ και καρπούζι.

Βιταμίνες Α, C και Ε.  Συκώτι, πορτοκάλια, κολοκύθα, καρότο, μπρόκολο, ξηροί καρποί και πιπεριές, πράσινα λαχανικά, πορτοκάλι, λεμόνι, ελαιόλαδο και αβοκάντο.

Φλαβονοειδή. Φράουλες, σταφύλια, κρεμμύδια και πράσινο τσάι.  

Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα. Ξηροί καρποί, φυτικά έλαια και λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες και ο σολομός.

Ψευδάργυρος. Η έλλειψή του επηρεάζει δέρμα και τρίχες. Αναζητείστε τον σε κοτόπουλο, κόκκινο κρέας, θαλασσινά (οστρακοειδή), γιαούρτι, τυρί, φασόλια, μπιζέλια, κολοκυθόσπορους και αμύγδαλα.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Ποια τα μυστικά της νηστείας;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Ανέχεστε τη γλουτένη;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Οδηγίες για τον κοροναϊο Covid 19 από τον Ιατρικό Σύλλογο Ρόδου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.