Κινηματογράφος - Θέατρο

«Post Inferno – Προς Δαμασκόν» του August Strindberg με Πατεράκη, Γεωργακόπουλο, Συσσοβίτη

13217135_1093108930759801_1100974281500694913_o.jpg
Spread the love

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13217135_1093108930759801_1100974281500694913_o.jpg

 

Η Ρούλα Πατεράκη, ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το πιο αυτοβιογραφικό έργο του Στρίντμπεργκ.


«Υπάρχει λύτρωση; …ο Στρίντμπεργκ είναι από τις ψυχές που ποτέ δεν ελευθερώθηκαν, ποτέ δεν εξιλεώθηκαν αν και αγωνίστηκε όσο κανένας άλλος για την εξιλέωση, την ψυχική ανάταση, τη συμφιλίωση με τη ζωή, με τη γυναίκα, με την ανθρωπότητα, με το σύμπαν, με το θεό, πολλές φορές με το θεό χωρίς θεό, τελικά με τον εαυτό του…»

 

Τόπος: Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση

 

 

Ερμηνεύουν: Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέκος Συσσοβίτης, Γιώργος Παπαπαύλου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Όμηρος Πουλάκης, Ανδρέας Αντωνιάδης, Νίκος Μαυράκης, Ευανθία Κουρμούλη, Ευρίκλεια Σωφρονιάδου, Δώρα Στυλιανέση, Σπύρος Βάρελης, Πάνος Τζίνος και η Ρούλα Πατεράκη.

 

Την Παρασκευή 20 και το Σάββατο 21 Μαΐου με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Επιμέλεια υπερτίτλων: Μέμη Κατσώνη

 

 


Γιος δούλας, με τρεις γάμους, τρία διαζύγια, πέντε παιδιά, χρόνια οικονομικά και ψυχολογικά προβλήματα και συνεχείς κρίσεις νευρικού κλονισμού, πέθανε σε ηλικία 63 ετών από καρκίνο του στομάχου. Ιδού ένα σύντομο βιογραφικό του Αυγούστου Στρίντμπεργκ (1849-1912), απογυμνωμένο από το πυρετικό μεγαλείο ενός δραματουργού που μίλησε για τον άνθρωπο όπως κανένας άλλος πριν από εκείνον.

 

 

Ένας άνδρας χωρίς όνομα, ο Άγνωστος, ένα alter ego του ίδιου του Στρίντμπεργκ, είναι το κεντρικό πρόσωπο στην τριλογία Προς Δαμασκόν (1898-1900). Λάτρης των θηλυκών, και συνάμα μισογύνης, ο Άγνωστος αποπλανεί μια περαστική, την Κυρία. Άλλοτε μαζί της κι άλλοτε χωριστά, πορεύεται στις εσχατιές του ονείρου και της πραγματικότητας, του υπερβατισμού και του ρεαλισμού, του μυστικισμού και του χριστιανισμού, της τρέλας και της λογικής, της ασυνειδησίας και της συνείδησης, της αλχημείας και της επιστήμης, της ενοχής και της ελευθερίας, της αμαρτίας και της θέωσης, του σαδομαζοχισμού και της αγάπης. Φτάνει σε πηγές με θειάφι και απάτητες βουνοκορφές, κλείνεται οικειοθελώς σε μοναστήρια και άσυλα, παρασκευάζει χρυσό και αποκτά παιδιά, αναζητά την Πίστη αλλά και τον Πειρασμό, πάσχει ταυτόχρονα από μεγαλοϊδεατισμό και ταπεινοφροσύνη. Το χρήμα δεν του είναι ποτέ αρκετό, η οικογένεια που τόσο αποζητά αποδεικνύεται «λάκκος λεόντων και φωλιά φιδιών» και η ευτυχία, σύντομη πάντα για εκείνον, κυοφορεί την καταστροφή.

Προσωπικότητα αντισυμβατική και αντιφατική, η Ρούλα Πατεράκη, η πειραματίστρια που δεν δίστασε ποτέ μπροστά στα μεγάλα θεάματα, η φιλόσοφος της σκηνής που σκηνοθέτησε τους σταρ της εποχής, στην πρώτη της συνεργασία με τη Στέγη ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την επική τριλογία του Στρίντμπεργκ, με τις εναγώνιες θεολογικές, υπαρξιακές, συζυγικές και ερωτικές αναζητήσεις. Και ομολογεί: «Αναμετριέμαι με τον Στρίντμπεργκ μέσα από την αντίληψή μου για το σήμερα, όσο μου το επιτρέπουν οι καιροί, η επάρκειά μου κι ο έρωτάς μου για τον ίδιο».Δραματουργία, συγγραφή, σύνθεση: Ρούλα Πατεράκη, Μάνος Λαμπράκης στηριγμένη στη μετάφραση της Μαργαρίτας Μέλμπεργκ του έργου του Α. Στρίντμπεργκ «Προς Δαμασκόν» (εκδ. Κέδρος)

 

 

Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη

Σκηνογραφία: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Απόλλων Παπαθεοχάρης

Μουσική: Γιώργος Κουμεντάκης

Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος

Hair & Make up Styling: Παντελής Τουτουντζής

Οργάνωση παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Παπουτσή

Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Μεγαρίτου

Βοηθός ενδυματολόγου: Μαρία Ζυγούρη

Βοηθοί παραγωγής: Νίκος Νικολαΐδης, Γιάννης Παυλόπουλος, Άρης Κανέλλος

Παραγωγή: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

 


11-22 ΜΑΪ 2016
20:30
Α’ μέρος: 1 ώρα και 15 λεπτά
Διάλειμμα: 15 λεπτά
Β’ μέρος: 2 ώρες
Κεντρική Σκηνή
EARLY BIRD από 11 ΜΑΡ
έως 12 ΑΠΡ: 13 – 20 €
Κανονικό: 15 – 18 – 28 €
Μειωμένο ή Μικρή Παρέα
(5-9 άτομα): 11 – 14 – 22 €
Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα):
9 – 12 – 20 €
ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 €
Συνοδός ΑΜΕΑ: 10 €

SHARE
RELATED POSTS
Οι προβλέψεις για τα φετινά Όσκαρ
Είδαμε: “Μένγκελε” του Τριαρίδη με Γεωργακόπουλο και Αλικάκη
Ακριβό θέατρο, οικονομικό φαγητό (Σκέψεις με αφορμή την παράσταση «Το δικό μας σινεμά»), του Κωστή Α.Μακρή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.