Κινηματογράφος - Θέατρο

Ο κορυφαίος: Marlon Brando, του Μιχάλη Ναβροζίδη

Spread the love

Μία λέξη: Άνεση. Αυτή είναι μία σημαντική διαφορά του με άλλους ηθοποιούς. Πάλευαν να βγάλουν τον ρόλο και κoπίαζαν με μήνες δουλειάς, ενώ ο ”Μr. Mumbles” (ψευδώνυμο που του δόθηκε από τον F.Sinatra λόγω του τρόπου που μιλάει) διάβαζε το σενάριο και είχε τον ρόλο μέσα του. Ας πούμε κάποια παραπάνω πράγματα για τον μεγαλύτερο ηθοποιό που έχει υπάρξει ποτέ.

 
Δύσκολα παιδικά χρόνια με γονείς αλκοολικούς, από τα 10 του μάζευε την μητέρα από το αστυνομικό τμήμα λόγω των κρίσεων της δημοσίως από το ποτό. Μεγάλωσε ζώντας σε συνεχή ψυχικό πόνο και θλίψη έχοντας απο νεαρή ηλικία βιώσει άσχημα συναισθήματα, άσχημες εμπειρίες και καταστάσεις που πάντα έπαιρνε και έβγαζε στους ρόλους του. Τί σημαίνει αυτό? Όπως και ο ίδιος ο Lee Strasberg*(1) παραδέχθηκε, o Brando είχε δημιουργήσει την ”Μέθοδο”*(2) χωρίς να το γνωρίζει, δεν την χρησιμοποίησε ποτέ σαν επίσημη τεχνική, αλλά του έβγαινε φυσικά. ”Μούσος” του θρυλικού σκηνοθέτη Elia Kazan, ο οποίος και του έδωσε τον πρώτο του μεγάλο ρόλο στην ταινία ”Λεωφορείον ο Πόθος”(A Streetcar named Desire-1951) όπου υποδύθηκε τον Stanley Kowalski με τον οποίο είχε ήδη ταυτιστεί στο Broadway. Aπό τα 27 του, αμέσως έγινε είδωλο και -μέχρι και σήμερα- έγινε το μέτρο σύγκρισης όλων των ηθοποιών. Παρακάτω μερικές δηλώσεις για αυτόν με κάποια μικρά σχόλια δικά μου.
 
        

 

“The only reason I’m in Hollywood is that I don’t have the moral courage to refuse the money.” ~Marlon Brando

 

 
Elia Kazan – ”O Brando έχει καταστρέψει 2 γενιές ηθοποιών … τους ανταγωνιστές του σήμερα και όποιον άλλον ηθοποιό δημιουργηθεί μετά.” – Πράγματι ηθοποιοί έβγαιναν ακόμα και μερικά χρόνια μετά από τον ίδιο (από τον James Dean μέχρι τον Warren Beatty και Jack Nicholson) και όλοι είχαν την στάμπα του ”πάει να γίνει νέος Brando”. Πλειοψηφικά όλοι ακολουθούσαν τις τεχνικές του με την διαφορά όμως οτι ο Brando ποτέ δεν χρησιμοποίησε εσκεμμένα την ”Μεθοδο”!
 
Roger Ebert – ”O καλύτερος ηθοποιός του κόσμου.”
 
Anthony Quinn – ” Ζηλεύω το ταλέντο και τις ερμηνείες του, αλλά δεν ζηλεύω του λόγους που τις προκάλεσαν.” – Αναφορικά στο ότι ο Brando ήταν ο ”μηχανικός” της Μεθόδου και αυτός που την ενέπνευσε.
 
Laurence Olivier (o ”μεγάλος αντίπαλος” του) – ”O Brando υποκρινόταν ταυτόχρονα με μία εμπάθεια και ενστικτώδη νόηση και αντίληψη που μόνο οι καλύτεροι τεχνικά ηθοποιοί μπορούν να συνδυάσουν.” – Μία ικανότητα του Brando που δεν μπόρεσε κανένας να αποκτήσει(τουλάχιστον όχι στον βαθμό που την είχε εκείνος), ήταν η ικανότητα που είχε φύσει να κατανοεί, ψυχογραφεί τον ρόλο που θα υποδυθεί. Γι’αυτόν τον λόγο έβγαζε με μία άνεση κάθε του ερμηνεία.
 
Όπως έχει παραδεχθεί ποτέ του δεν το θεωρούσε σαν δουλειά. Δεν έπαιζε σαν ηθοποιός, αλλά σαν ”ψεύτης” έναν ρόλο. Όπως προσποιείσαι στην πραγματική σου ζωή και λες ψέματα, γίνεσαι κάποιος άλλος για να αποφύγεις μία κατάσταση ή να δημιουργήσεις μία καινούργια. Αυτό έκανε και μπροστά από τις κάμερες και ποτέ του δεν απέτυχε.
 
Τέλος τα τυπικά, οσκαρικός, ένα από τα ομορφόπαιδα του Hollywood με πολλές γυναίκες, ήταν πολύ ιδιαίτερος χαρακτήρας και είχε πολλές απαιτήσεις στις ταινίες του, κάτι που δεν μπορούσες να του προσάψεις μιας και είχες στο καστ τον μεγαλύτερο ηθοποιό. Με όνομα φτιαγμένο να μείνει στην ιστορία ταινίες όπως ”Last tango in Paris” πήραν νόημα σε μεγάλο βαθμό από την παρουσία του. Κανένας δεν θα τον φτάσει ποτέ.
 
Trivia: O χαρακτήρας του σαν Don Vito Corleone στον Νονό είναι ο νούμερο 1 χαρακτήρας που έχει υπάρξει ποτέ σύμφωνα με το ΑFI. Η ερμηνεία του ως Terry Malloy(Φώτο από πάνω) στο Λιμάνι της αγωνίας(On the Waterfront), θεωρείται η δεύτερη καλύτερη ερμηνεία στην ιστορία του σινεμά σύμφωνα με το περιοδικό Premiere.
 
(1)* Lee Strasberg- Είχε δημιουργήσει το ”Actor’s Studio” με την Stella Adler (δασκάλα του Brando) και υπήρξαν οι σημαντικότεροι δάσκαλοι υποκριτικής. Ο Strasberg κατέγραψε, ”δημιούργησε” σαν επίσημη υποκριτική τεχνική την ”Μέθοδο” και πέρασαν από τα χέρια του Method Actors όπως Paul Newman, Warren Beatty, Al Pacino, Jack Nicholson.
 
(2)* Μέθοδος – Υποκριτική τεχνική σύμφωνα με την οποία, όταν ερμνηνεύεις έναν ρόλο και ένα συναίσθημα σε μία σκηνή θυμάσαι εκείνη τη στιγμή και παίρνεις εμπειρία από ένα ίδιο συναίσθημα της πραγματικής σου ζωής.
 
Ηθοποιοί πιο πάνω στη λίστα μας – Spencer Tracy, Bette Davis, Henry Fonda, Gregory Peck, Gary Cooper, Audrey Hepburn, Anthony Quinn, Jack Nicholson, Peter O’Toole, Alec Guinness, Robert De Niro
 

Ο Μιχάλης Ναβροζίδης, είναι φοιτητής στο Τ.Ε.Φ.Α.Α Θεσσαλονίκης και παρακολουθεί μαθήματα στην Σχολή Κινηματογράφου.

Διαβάστε εδώ τα προηγούμενα αφιερώματα του αρθρογράφου

 
 
 

 
 
 

 
 
 

SHARE
RELATED POSTS
Kostis A. Makris
Μαύρο Χιόνι, Το Ημερολόγιο ενός Μακαρίτη ή ―για μένα― «Ο Ανυπότακτος», του Κωστή Α. Μακρή
Δύσκολοι καιροί για ατυχή πηδήματα, της Ντόρας Αρκουλή
Ελένη: από το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, της Ελένης Λαδά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.