Υγεία

Ύπνος o ακριβοθώρητος!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love
  • 33
    Shares

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

  GREEK RESTAURANT – NEW YORK 253-17 NORTHERN BLVD

Ο  καλής ποιότητας ύπνος προστατεύει την υγεία και σμιλεύει τη σιλουέτα! Περίπου ένα οκτάωρο το 24ωρο- χαρίζει μακροζωία και θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε σοβαρές ασθένειες γιατί συμβάλλει στην ανάπλαση, την αναζωογόνηση και την  ορμονική ισορροπία του.  Αρκεί να τον κάνουμε φίλο μας!

Ο ύπνος  «γεννά» καλές ιδέες! Σ’ ένα συγκεκριμένο στάδιο του ύπνου, ο εγκέφαλος επεξεργάζεται καλύτερα τα δεδομένα τα οποία με τα οποία τον τροφοδοτήσαμε λίγο πριν κοιμηθούμε.

Καταπολεμά την παχυσαρκία.  Οι ορμόνες που οξύνουν την πείνα και ρυθμίζουν τον μεταβολισμό τροποποιούνται από τον ύπνο. Σύμφωνα με μελέτες,  όσοι κοιμούνται λιγότερο έχουν, κατά μέσον όρο,  πιο υψηλό δείκτη μάζας σώματος. Ανάμεσα στους παράγοντες που συμβάλλουν στην παιδική παχυσαρκία είναι και  ο λιγοστός ύπνος, μαζί  με την πολύωρη παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων. Και στους ενήλικες όμως, η έλλειψη ύπνου παχαίνει τουλάχιστον κατά ένα κιλό τον χρόνο.

Μεσημεριανή σιέστα. Εντάξτε στο πρόγραμμα σας   ένα σύντομο διάλειμμα ξεκούρασης το μεσημέρι και δεν θα χάσετε!

Η αϋπνίες ταλαιπωρούν έστω και περιστασιακά έναν στους τρεις ενήλικες. Η ομαλή λειτουργία του κύκλου ύπνου/εγρήγορσης,  ρυθμίζεται από σύνθετα νευροβιολογικά συστήματα, ευαίσθητα σε  παράγοντες, όπως ορμόνες, φάρμακα, άγχος αλλά και σε οργανικές διαταραχές. Η έλλειψη ύπνου μπορεί  να προκαλέσει ακόμη και κατάθλιψη.

Πού οφείλεται η αϋπνία;

Σε μόνιμη απορρύθμιση του οργανισμού.  Μπορούν να προκαλέσουν εγκεφαλικά, καρδιακά, νεφρικά και ηπατικά νοσήματα, πεπτικές διαταραχές, νόσοι του αναπνευστικού και ορμονικές διαταραχές.

Εμμηνόπαυση. Προκαλεί ορμονικές διαταραχές που ευθύνονται για τις διαταραχές ύπνου.  Οφείλουμε να ελέγξουμε αν είναι οργανικός ο λόγος της αϋπνίας ή οφείλεται σε φάρμακα που παίρνουμε, τα οποία καλό είναι ο γιατρός να αντικαταστήσει.

Άγχος. Σε αυτήν την περίπτωση η απορρύθμιση μπορεί να είναι και  περιστασιακή. Πρέπει να μάθουμε να διαχειριζόμαστε το άγχος μας, με ασκήσεις χαλάρωσης και διαλογισμού  και βέβαια συνειδητοποιώντας  ότι οι φόβοι και οι ανασφάλειες μας είναι τις περισσότερες φορές δημιουργήματα του μυαλού μας!

Νυχτερινοί ήχοι. Μπορούμε να τους αποφύγουμε  χρησιμοποιώντας  ωτοασπίδες. Εξίσου ενοχλητικό  είναι και το φως. Η  κρεβατοκάμαρα μας πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις για άνετο και ανεμπόδιστο ύπνο: να είναι δροσερή, καλά αερισμένη και ευχάριστη.

Μεγάλα ή «βαριά» γεύματα. Μπορούν να προκαλέσουν δυσφορία και δυσπεψία και να δυσκολέψουν τον ύπνο σας. Πηγαίνετε για ύπνο τουλάχιστον 2-3 ώρες μετά το γεύμα.

Καφές και αλκοόλ.

Η επίπονη σωματική και πνευματική δραστηριότητα πριν τον ύπνο.

Ψυχολογικές εντάσεις και διαξιφισμοί.

Τί να κάνω;

Να έχετε σταθερή ώρα ύπνου.  Αν διαταράξετε τους βιολογικούς σας ρυθμούς, με το να εργάζεστε νυχτερινές ώρες, πιθανά θα χάσετε τον καλό σας ύπνο.  Για να μην απορρυθμίσετε το βιολογικό σας ρολόι, πρέπει να κοιμάστε και να σηκώνεστε σε σταθερή ώρα  ακόμη και τα Σαββατοκύριακα.

Κάνετε ένα χλιαρό μπάνιο ή να πιείτε ένα χλιαρό ποτήρι γάλα. Μην καταφύγετε στα υπνωτικά χάπια γιατί θα σας προκαλέσουν εθισμό και  δεν θα μπορείτε πλέον να κοιμηθείτε χωρίς αυτά.

Χαμομήλι. Παραδοσιακό φυτικό φάρμακο που έχει χρησιμοποιηθεί από την αρχαιότητα για την καταπολέμηση της αϋπνίας. Ηρεμεί τα νεύρα και χαλαρώνει, ανακουφίζει και διώχνει την αϋπνία.

Ηρεμήστε. Βγάλτε τηλεόραση, υπολογιστή και κινητό τηλέφωνο από το υπνοδωμάτιο.

Κοιμηθείτε σε άνετο στρώμα και μαξιλάρι. Η διάρκεια ζωής ενός στρώματος είναι περίπου 9 ή 10 χρόνια.

Μην πιέζετε τον εαυτό σας να κοιμηθεί.  Ο πανικός είναι κακός σύμβουλος.  Σηκωθείτε από το κρεβάτι, ακούστε μουσική, διαβάστε ένα βιβλίο – και προσπαθήστε να κοιμηθείτε λίγο αργότερα.  Αν παρ’ όλες τις προσπάθειες δεν τα καταφέρνετε, ζητήστε τη συμβουλή  γιατρού.  Μην αφήσετε τις αϋπνίες να δηλητηριάζουν τη ζωή σας!

Μόνο στη Ρόδο: Αποστόλου Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στάδιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ)-Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ)-Λεωφόρος Κρεμαστής – Πηγές Καλλιθέας (από Μάιο-Οκτώβριο) & catering Γάμοι-Βαπτίσεις, Συνέδρια, Εκδηλώσεις

PANE DI CAPO – AT RHODES – ΣΤΗ ΡΟΔΟ – ΤΗΛ: 22410-69007

 

  • 33
    Shares
SHARE
RELATED POSTS
Οι κανόνες των διακοπών, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
dependent-100343_640.jpg
1η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων
Οι παιδικές ασθένειες στα θρανία…, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.