Υγεία

Φθινοπωρινά λαχανικά: ένας γευστικός διατροφικός θησαυρός, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Απολαύσετε τα λαχανικά του φθινοπώρου και επωφεληθείτε από τη διατροφική τους αξία. Το κλειδί σε μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι να επιλέγουμε φρούτα και λαχανικά στην εποχή τους γιατί έτσι εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο τα πολύτιμα συστατικά που έχουν να μας προσφέρουν ενώ η γεύση τους είναι ασυναγώνιστη.

Σπανάκι. Με 13  φλαβονοειδή και αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση. Η βιταμίνη Κ στο σπανάκι,  ενισχύει οστά και καρδιά και προστατεύει τα μάτια από τον καταρράκτη.

Παντζάρια.  Συμβάλουν στην προστασία της καρδιάς και του συκωτιού. Πλούσια σε βητακυανίνη, η οποία τους δίνει το βαθύ κόκκινο χρώμα τους και καταπολεμά τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες.

Κολοκύθα.  Πορτοκαλί και λαχταριστή σας καλεί να παρασκευάσετε γλυκές ή αλμυρές νοστιμιές: από υπέροχες πίτες μέχρι βελουτέ κολοκυθόσουπες. Με υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, που συμβάλουν στην αποτροπή της πρόωρης γήρανσης, των καρδιαγγειακών νοσημάτων και άλλων λοιμώξεων. Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη της αποτρέπει την εκφύλιση των ιστών των ματιών.  Η κολοκύθα είναι και πλούσια πηγή βιταμίνης Α.

Μπρόκολο. Σύμμαχος κατά του καρκίνου με βιταμίνες C, Α,Ε, Β1, Β2, Β3, Β5, Β6,  φολικό οξύ, φυτικές ίνες, μαγγάνιο, κάλιο,  φώσφορο, μαγνήσιο, πρωτεΐνες, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, σίδηρο, ασβέστιο και ψευδάργυρο.

Πράσα. Συμβάλουν στη μείωση της  κακής χοληστερίνης (LDL)  αυξάνουν την καλή (HDL), που  σταθεροποιεί το σάκχαρο στο αίμα και έχει αντικαρκινική δράση. Ανήκουν στην ίδια οικογένεια με σκόρδο και κρεμμύδι και είναι πλούσια σε μαγγάνιο, βιταμίνες C, Β6, σίδηρο και φυλλικό οξύ.

Πράσινα φασολάκια. Με άφθονη βιταμίνη Κ, με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Περιέχουν βιταμίνες C, Κ, Α, μαγγάνιο, φυτικές ίνες, κάλιο, φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, χαλκό, ασβέστιο, φώσφορο, πρωτεΐνες, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και νιασίνη. Προστατεύουν την καρδιά, συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου και ενισχύουν ανοσοποιητικό, δέρμα και μνήμη.

Μελιτζάνες. Με αντιοξειδωτική δράση και αντιμικροβιακές ιδιότητες, μειώνουν την κακή χοληστερόλη (LDL). Πλούσιες σε φυτικές ίνες, κάλιο, μαγγάνιο, βιταμίνες Β1, Β3, Β6, φολικό οξύ και μαγνήσιο.

Γλυκοπατάτες. Πλούσιες σε αντιοξειδωτική βήτα-καροτίνη, που επιβραδύνει την διαδικασία της γήρανσης. Περιέχουν βιταμίνες Α, C, Β6, μαγγάνιο, χαλκό, φυτικές ίνες, κάλιο και σίδηρο.

Λαχανάκια Βρυξελλών. Πλούσια πηγή αντικαρκινικών ουσιών, προστατεύουν δέρμα και ανοσοποιητικό, συμβάλουν στην αποτροπή της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και περιέχουν βιταμίνες Κ, C, Α, Β1, Β2, Β6, Ε, φολικό οξύ, βμαγγάνιο, φυτικές ίνες, κάλιο, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, σίδηρο, φώσφορο, πρωτεΐνες, μαγνήσιο και ασβέστιο.

Μανιτάρια. Παρέχουν τις ίδιες πρωτεΐνες με το κρέας, χωρίς όμως τοξίνες, λίπη και χοληστερόλη. Εξαιρετική πηγή μετάλλων και ιχνοστοιχείων και πολύ καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, που συμβάλουν στην καλή λειτουργία νευρικού συστήματος και δέρματος. Περιέχουν ελάχιστο λίπος και σάκχαρα αλλά σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών.

 

SHARE
RELATED POSTS
Dr Despoina Katsoxi
Αντιμετωπίζεται η Σκλήρυνση κατά Πλάκας;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Πάνω από 300 εκατ. άνθρωποι ή το 4% του πληθυσμού πάσχουν από κάποια σπάνια ασθένεια
4 Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου: 8+1 συμβουλές

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.