Editorial

“Το” άρθρο γένους ουδετέρου, o Βαγγέλης Παυλίδης και το “Στούντιο 4”, της Ωραιοζήλης-Τζίνας Δαβιλά

Spread the love

Η Ωραιοζήλη Τζίνα Δαβιλά είναι Θεολόγος (Msc “Η Θεολογία στον Σύγχρονο Κόσμο”), αρθρογράφος/ραδιοφωνική παραγωγός/εκδότρια του iPorta.gr.

Στις 8 Απριλίου του 2018 χάσαμε τον μοναδικό σκιτσογράφο-γελοιογράφο Βαγγέλη Παυλίδη. Ανήμερα του Πάσχα και των γενεθλίων της “Πόρτας” Η έλλειψη του είναι όχι απλώς αισθητή στην Πόρτα που με την γένεση της το 2013 εντάχθηκε στο δυναμικό της, μα είναι ακόμη πιο εκκωφαντική καθώς έχουν έρθει τα πάνω κάτω από το 2018 και το πενάκι του Βαγγέλη δεν σχολιάζει, δεν καυτηριάζει, δεν ζει. Ο επίσης εξαίρετος κριτικός Τέχνης και Ομότιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ Μάνος Στεφανίδης τις προάλλες παρουσίασε την επανέκδοση του βιβλίου του Βαγγέλη για την Ρόδο των Ιπποτών σε σκίτσα δικά του και ξενάγησε το κοινό στην έκθεση του Βαγγέλη στο Γαλλικό Κατάλυμα. Ο θάνατος είναι η μοναδική σταθερά της ζωής και η απουσία του Βαγγέλη Παυλίδη τονίζει καθημερινά πόσο ξεπεσμένη είναι η εποχή μας. Πώς θα σχολίαζε προσωπικά γεγονότα μα και συγκλονιστικά, όπως τα Τέμπη, την αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου, την υποψηφιότητα Κασσελάκη, την μουδιασμένη έπαρση Μητσοτάκη που ζει στον κόσμο του, την νομοθεσία για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών, την υποψηφιότητα της Σάττι και την νίκη του Νέμο.

Έμαθα να σέβομαι από τα σχολικά μου χρόνια συνειδητά πια, την διαφορετικότητα των άλλων. Η ιδιαιτερότητα των άλλων δεν έγκειται μόνο στον σεξουαλικό προσανατολισμό. Ιδιαιτερότητα είναι και ένας μονίμως άπλυτος συμμαθητής, με βρώμικα μαλλιά, νύχια και δόντια που δεν άντεχε να καθίσεις δίπλα του ούτε λεπτό. Δεν κάναμε μπούλινγκ. Ιδιαιτερότητα εποχής ήταν, επίσης, το διαζύγιο ή μια μάνα αλκοολική. Δεν κάναμε μπούλινγκ. Όποιος δεν ήταν πρόθυμος να βοηθήσει, κρατούσε αποστάσεις. Το Νέμο σήμερα με την γλυκύτητά του έφερε τα πάνω κάτω δηλώνοντας άφυλο. Ποιο το νόημα; Μου είναι ακατανόητο. Δεν με ενδιαφέρει κανενός πλάσματος ο σεξουαλικός προσανατολισμός. Δεν με ενδιαφέρει τι κάνει και με ποιους. Δέχομαι την συμπερίληψη. Δεν δέχομαι την απαίτηση. Κανενός και πουθενά. Μα η μουσική ενώνει. Και κρατάμε αυτό από “το” Νέμο. Η συμμετοχή της Ιρλανδίας που είχε χαρακτηριστικά θεατρικότητας για να παρουσιαστούν στις ακριβότερες σκηνές του κόσμου, ήταν κατά την εκτίμηση μου ακαλαίσθητη. Και χωρίς αισθητική δεν σώζεται ο κόσμος. Τα λοιπά ευτράπελα περί “Ζαριού” και Σάττι δεν έχουν νόημα πια. Η 11η θέση ήταν μια χαρά για την Ελλάδα. Για να μην πω και πολύ. Όσο ρυθμικό κι αν ήταν το τραγούδι, έλειπαν η αισθητική, η χορογραφία, τα κοστούμια, η σκηνοθεσία. 

Η  εκπομπή της ελληνικής τηλεόρασης που αξίζει πολλών συγχαρητηρίων και είναι μοναδική κατά την εκτίμηση μου είναι το “Στούντιο 4” της Ερτ1. Απλή, χαρούμενη, ανάλαφρη μα σοβαρή και διεισδυτική όταν χρειάζεται, με ωραίες συνεντεύξεις, ανεπιτήδευτη και αυθόρμητη. Ό,τι πιο χαλαρό και ουσιαστικό χωρίς εγωκεντρισμό και υπεροψία διαθέτει η ελληνική τηλεόραση. Σαν την ανεπανάληπτη σειρά “Τα καλύτερά μας χρόνια”, ό,τι καλύτερο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η ελληνική τηλεόραση. Η δραματική ιστορία της πολιτικής Ελλάδας δοσμένη με ευαισθησία, απλότητα, χιούμορ και κωμικότητα ώστε να μην βαραίνει την ψυχούλα μας.  Δεν έχω καλύτερη! Γράφοντας, λοιπόν, για το “Στούντιο 4” Έχω χαρεί αρκετούς γνωστούς και φίλους στον καναπέ τους. Προσφάτως η Δήμητρα Ματσούκα μίλησε για την αξία και την σημαντικότητα των Ευρωεκλογών. Και τόνισε για όσους δεν γνωρίζουν ότι το 75% των νομοθετημάτων υπογράφονται στην Ευρωβουλή. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους: όποιος θέλει να κάνει κάτι για την πατρίδα του, την Ευρωβουλή κυνηγά. Διότι στις χώρες οι αποφάσεις έρχονται απλά για υπογραφή. Εξ ου και οι Ευρωβουλευτές είναι ψηλά στην εκτίμηση μου. Ανέκαθεν ήταν. Και προφανώς ο Τσίπρας μετέτρεψε το όχι σε ναι, διότι δεν ήξερε. Οι λοιποί γόνοι γνωρίζουν και υπογράφουν. Διότι αν δεν υπογράψουν αυτοί, θα το κάνουν οι επόμενοι. Τελείως παρεξηγήσιμος και ο Γιώργος Πανανδρέου. Το μνημόνιο ήταν προαποφασισμένο και μονόδρομος. Άρα: θέλεις να κάνεις κάτι για την πατρίδα σου; Στην Ευρωβουλή να πας. Αν αντέχεις…

Ο ηθοποιός Μιχάλης Συριόπουλος αναρωτιέται γιατί οι “Πανθέοι” δεν έχουν την αναμενόμενη επιτυχία. Μα γιατί παίζονται στον ΣΚΑΙ, κατά την εκτίμηση μου. Όσο και αν δεν μιλά ο κόσμος, όσο κι αν έχει εθιστεί στην παλιανθρωπιά και την κατρακύλα την οποία και ανέχεται, καταλαβαίνει πολύ καλά τι σημαίνει ΣΚΑΙ δημοσιογραφικά, ειδησεογραφικά, ψυχαγωγικά. Πού να φτουρήσουν οι Πανθέοι όταν το κανάλι έχει ταυτιστεί με Πορτοσάλτε, Κοσιώνη και Survivor; Τα λάθη πληρώνονται!

Με τον Θάνο Κανούση γνωριζόμαστε περί τα 20 χρόνια. Συνεργαστήκαμε σε αρκετές συναυλίες όπου έκανε τις παραγωγές κυρίως των Πυξ Λαξ, του Χρήστου Θηβαίου, του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, του Διονύση Τσακνή, του Θάνου Μικρούτσικου, του Μίλτου Πασχαλίδη κυρίως και άλλων δημοφιλών τραγουδιστών και τραγουδοποιών, και σε κοινές βιβλιοπαρουσιάσεις καθώς είναι και συγγραφέας. Στις 17 Ιουνίου 2024 στο πεδίο του Άρεως θα παρουσιάσει την πρώτη βιογραφία που έγραψε προς τιμήν του αείμνηστου Βασίλη Καρρά, το βιβλίο έχει τίτλο “Καλησπέρα και καλή βραδιά” από τις εκδόσεις “Ταξιδευτής”. Έχω εξαιρετικές μνήμες από το νησί, την καλή του εποχή σε κάθε επίπεδο. Είχα αναλάβει με πρωτοβουλία μου την πρώτη παρουσίαση του πρώτου βιβλίου του Θάνου “Ο άγγελος της λίμνης” στο καταπληκτικό βιβλιοπωλείο “Το Δέντρο” του εξαιρετικού Λευτέρη Καβαλιέρου και της Ευαγγελίας του. Μα τι όμορφα που είχαμε περάσει!  Τώρα, πρέπει να φτιάξω νέες μνήμες γιατί οι παλιές είναι αποκρουστικές σχεδόν και στα σίγουρα ιδιαζόντως απατηλές, υποκριτικές, μπερδεμένες με μπόλικο φθόνο, δολοπλοκία και φτήνεια. Και δεν το θέλω. Νοιώθω όμορφα απούσα.

Καλησπέρα και καλή βραδιά

Πριν από αυτήν την παρουσίαση, όμως, προσκαλείστε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εκλεκτής φίλης Λίτσας Τότσκα και του βιβλίου της “Ο ουρανός μιλά ελληνικά” από την Ελληνοεκδοτική. Μόλις αύριο Παρασκευή στις 7:00μμ. Γιατί όταν κοιτάς ψηλά, βλέπεις αληθινά. Καλορίζικα τα βιβλία σας, καλοί μου φίλοι, καλή επιτυχία στα πονήματά σας!

“Φεύγοντας έρχεται κανείς…”, από το ποιητικό “Υστερόγραφο” του pocket book “Αλφαβητάριο Mικρών Ερώτων” του Μάνου Στεφανίδη εκδόσεις “Τέχνης Οίστρος”. Για να μην ξεχνιόμαστε να εκπλήσσουμε και να μας εκπλήσσουν ευχάριστα. 

Αληθώς ο Χριστός Ανέστη, φίλες και φίλοι, χρόνια πολλά!

Ωραιοζήλη-Τζίνα Δαβιλά,

16 Μαΐου 2024

SHARE
RELATED POSTS
Στις δίκες, αδελφές μου, στις δίκες*, της Τζίνας Δαβιλά
Κρίνοντες και κρινόμενοι, της Τζίνας Δαβιλά
Ο Τόμας Έντισον, το “μυθομανές” αγόρι και ο Οικουμενικός Πατριάρχης, της Ωραιοζήλης-Τζίνας Δαβιλά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.