Saturday, Jun 12, 2021

Υγεία

Προστατεύστε τις αρτηρίες σας!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Η Δρ. Δέσποινα Κατσώχη είναι ογκολόγος – ακτινοθεραπευτής, εξειδικευμένη στις νεότερες τεχνικές της ακτινοθεραπευτικής ογκολογίας και στους συνδυασμούς των θεραπευτικών ογκολογικών σχημάτων.

Η σωστή διατροφή συμβάλει και στην καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος. Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, υγιή λιπαρά και αντιοξειδωτικά, προστατεύουν την καρδιά. Κορεσμένα λίπη και τροφές με πολύ αλάτι, συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας.  

Αβοκάντο. Αυξάνει την “καλή”  χοληστερόλη και ταυτόχρονα μειώνει την “κακή”. Περιέχει περισσότερο κάλιο από την μπανάνα και συμβάλει στην αποτροπή των καρδιαγγειακών παθήσεων και της ασβεστοποίησης των αρηριών. Αντικαθιστά τη μαγιονέζα, σε σάντουιτς, σαλάτα κοτόπουλου ή σαλάτα τόνου.

Όσπρια. Φακές και ρεβίθια είναι ωφέλιμα χάρη στις πρωτεΐνες και στις φυτικές ίνες τους.

Μανιτάρια. με αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.

Λιπαρά ψάρια. Εμπλουτισμένα με υγιή λιπαρά. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων. Ναι σε σολομό,  τόνο και σκουμπρί, έως τέσσερις φορές την εβδομάδα. Τα ψάρια ευεργετούν περισσότερο την καρδιά, σε σχέση με τα  συμπληρώματα ιχθυέλαιου.

Βρόμη. Πλούσια σε διαλυτές ίνες, που μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης (LDL) η οποία συμβάλει στη συσσώρευση της πλάκας στις αρτηρίες.

Ξηροί καρποί.  Πλούσιοι σε ακόρεστα λιπαρά, βιταμίνες και φυτικές ίνες, οι ξηροί καρποί: το απόλυτα υγιεινό σνακ. Ναι σε αμύγδαλα, ή καρύδια γιατί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, που εμποδίζει τη συσσώρευση της πλάκας και χοληστερόλης στις αρτηρίες, οπότε δεν «βουλώνουν».  Τρεις έως πέντε μερίδες ξηρών καρπών την εβδομάδα, είναι η κατάλληλη ποσότητα κατανάλωσης.

Φασόλια: Πλούσια σε διαλυτές ίνες, αυξάνουν την ελαστικότητα των αρτηριών. Πλούσια σε αντιοξειδωτικά είναι τα μαύρα και τα κόκκινα φασόλια.

Ελαιόλαδο. Το μονοακόρεστο ελαϊκό οξύ του, προστατεύει την καρδιά και μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και εγκεφαλικού. Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, προσφέρει όλα τα αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη οφέλη. Καλύτερα ωμό, σε σαλάτες.

Καφές. Έως τρία φλιτζάνια την ημέρα. Αντισταθείτε στην προσθήκη ζάχαρης ή κρέμας, για να μη φράξουν οι αρτηρίες σας.

Πράσινο τσάι. Ευεργετικό για την καρδιαγγειακή υγεία.

Κουρκουμάς. Με ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, που μειώνουν τις βλάβες στα τοιχώματα των αρτηριών. Ναι στο αφέψημα κουρκουμίνης.

Προϊόντα ολικής άλεσης. Με υψηλή περιεκτικότητά σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν ν’ αποβληθεί  η χοληστερόλη ενώ συμβάλουν στην ανάπτυξη καλών βακτηρίων στο έντερο, με έμμεσα οφέλη για την καρδιά.

Πατάτες. Πλούσιες σε κάλιο, το οποίο ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Με πολλές φυτικές ίνες: αρκεί να μην είναι τηγανητές!

Ρόδι. Βελτιώνει τη ροή του αίματος, χάρη στα  αντιοξειδωτικά του, που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες διεγείρουν την παραγωγή οξειδίου του αζώτου στο αίμα. Αρκεί ο χυμός να μην έχει ζάχαρη!

Εσπεριδοειδή. Περιέχουν  αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C που ωφελούν την υγεία των αρτηριών. Τα φλαβονοειδή τους, προστατεύουν τα αρτηριακά τοιχώματα. Ξεκινήστε το πρωί σας με φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκαλιού με μισό γκρέιπφρουτ.

Μούρα. Πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Οι ανθοκυανίνες, που είναι ενώσεις που περιέχουν τα μούρα, διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία.

Άφθονο νερό.  Η ενυδάτωση παίζει καθοριστικό ρόλο στην καλή λειτουργία του οργανισμού, άρα και των αρτηριών.

Περγαμόντο. Μειώνει αποτελεσματικά τη χοληστερόλη. Οι στατίνες μειώνουν τον κίνδυνο στηθάγχης, καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού.

Μπρόκολο. Γεμάτες ευεργετικές φυτικές ίνες. Ιδιαίτερα τα σταυροειδή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι και λάχανο), αποτρέπουν το φράξιμο των αρτηριών.

Σπαράγγια. Πλούσια σε κουερσετίνη, το οποίο είναι φλαβονοειδές που αποτρέπει τη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Γιατί πρήζονται τα πόδια μου;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Είναι σημαντικός ο αιματοκρίτης;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Ανατριχίλα, χασμουρητό και άλλα συμπτώματα: Τί θέλει να μάς πει το σώμα μας;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.