Υγεία

Διώξτε το άγχος!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Η Δρ. Δέσποινα Κατσώχη είναι ογκολόγος – ακτινοθεραπευτής, εξειδικευμένη στις νεότερες τεχνικές της ακτινοθεραπευτικής ογκολογίας και στους συνδυασμούς των θεραπευτικών ογκολογικών σχημάτων.

Στην εποχή μας έχουμε καταφέρει να μετατρέψουμε το στρες από φυσικό μηχανισμό επιβίωσης που μας κινητοποιεί έναντι των κινδύνων που αντιμετωπίζουμε, σε πηγή ασθενειών και προβλημάτων. Είναι στο χέρι μας να μετατρέψουμε το στρες μας σε δημιουργικό άγχος γιατί όλα είναι στο μυαλό μας!

Ας αναλάβουμε δράση!

Χρόνος μόνο για μένα. Η πιεστική καθημερινότητα και οι πολλαπλοί ρόλοι που έχουμε αναλάβει, μας αποξενώνουν από τον εαυτό μας. Προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των άλλων, με αποτέλεσμα ο εαυτός μας να είναι ο μεγάλος αδικημένος. Μήπως πρέπει να τον φροντίσετε; Φροντίστε να κάνετε καθημερινά, κάτι που να σας ευχαριστεί. Βρείτε ένα χόμπι. Ασχοληθείτε με την κηπουρική, ακούστε μουσική, συναντήστε από κοντά ανθρώπους που αγαπάτε και που η παρουσία τους  λειτουργεί θετικά στην ψυχολογία σας.

Αναπνέω σωστά. Είναι ο πρώτος και βασικός τρόπος για να καταπολεμήσουμε το στρες. Αναπνέουμε βαθιά και όχι κοφτά, όπως όταν είμαστε αγχωμένοι.

Ψυχραιμία. Ένα αναπάντεχο γεγονός μπορεί να μας αιφνιδιάσει και να μας προκαλέσει πανικό που είναι κακός σύμβουλος. Είναι προτιμότερο να αποτιμήσουμε την κατάσταση, έχοντας δώσει στον εαυτό μας τον χρόνο που χρειάζεται για να επεξεργαστεί τα δεδομένα. Αν μάλιστα πάρουμε απόσταση από τα γεγονότα και επιχειρήσουμε να τα εξετάσουμε με αντικειμενική ματιά- όσο είναι δυνατόν- είναι πιθανότερο να βρούμε και την κατάλληλη λύση.

Κερδίζω χρόνο. Όχι στις βιαστικές αποφάσεις. Δεν επιτρέπουμε στους άλλους να θέτουν χρονοδιαγράμματα και να μας υποχρεώνουν να τα ακολουθούμε. Εξηγούμε χωρίς φωνές και υστερίες, ότι κάθε άνθρωπος έχει τους δικούς του ρυθμούς. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο ευπροσάρμοστοι ή το ίδιο ικανοί σε όλα. Συχνά χρειαζόμαστε ένα διάλειμμα πριν αποφασίσουμε κάτι σημαντικό.

Χαλαρώνω. Ας είμαστε επιεικείς με τον εαυτό μας, σεβόμενοι τον αγώνα που δίνουμε. Έχουμε δικαίωμα στην ξεκούραση. Δεν μπορεί να είμαστε δραστήριοι και παραγωγικοί κάθε μέρα. Έχουμε όρια!

Όχι στους επικριτικούς! Η συναναστροφή μαζί τους είναι ο ευκολότερος τρόπος να χάσουμε την αυτοπεποίθησή μας. Από την άλλη κι εμείς δεν πρέπει να είμαστε αυστηροί κριτές των ανθρώπων γύρω μας. Όλοι έχουμε δικαίωμα στο λάθος. Μαθαίνουμε από τα λάθη μας και προχωράμε στη ζωή.

Αισιοδοξία. Τη μεταδίδουν άνθρωποι με θετική ενέργεια, που αξίζει να προσκαλέσουμε στη ζωή μας.

Αγαπάω τον εαυτό μου. Αποδεχόμαστε τα συναισθήματα και τις ιδιαιτερότητές μας.

Προσοχή στα σενάρια! Καλό είναι να έχουμε εναλλακτικές στην περίπτωση που τα σχέδια μας ναυαγήσουν, ωστόσο αυτό είναι εντελώς διαφορετικό από τις χιλιάδες… βασανιστικές υποθέσεις για την έκβαση μιας υπόθεσης, οι οποίες μας ταλαιπωρούν και μας αγχώνουν. Μήπως αγχωνόμαστε υπερβολικά για καταστάσεις που δεν είναι τόσο σοβαρές; Αν στρέψουμε για λίγο την προσοχή μας αλλού, αμέσως θα αισθανθούμε καλύτερα.

Νοιώθω ευγνώμων.  Συνήθως εστιάζουμε στις εκκρεμότητες ή στις λάθος κινήσεις μας και αγνοούμε επιδεικτικά τα επιτεύγματά μας. Είναι όμως σημαντικό να μάθουμε να μάθουμε να νοιώθουμε ευγνωμοσύνη γι’ αυτά που έχουμε κατακτήσει. Ας μάθουμε να λέμε ευχαριστώ στο τέλος της ημέρας για όσα έχουμε και τότε θα αισθανθούμε πληρότητα συνειδητοποιώντας ότι οι κόποι μας αμείβονται.

Βόλτες στη φύση. Ακόμη και μία βόλτα στο πάρκο ή δίπλα μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά, να μας κάνει δημιουργικούς και να μας αποφορτίσει. Αλλαγή παραστάσεων και πράσινο, μειώνουν το στρες.

Άσκηση. Περπάτα, κολύμπησε ή κάνε βόλτα με το ποδήλατο.

Συντροφικότητα. Ανανεώνουμε τη σχέση μας και εισπράττουμε αγάπη, κατανόηση και ενθάρρυνση.

Μας αξίζει μια πιο ήρεμη και χαρούμενη ζωή!

Γιατί είναι επικίνδυνο το στρες;

Το στρες, θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία μας. Είναι ένας μηχανισμός που εμφανίζεται όταν κάποιο γεγονός, θέτει σε συναγερμό το μυαλό μας. Όταν μάλιστα γίνεται χρόνιο απορροφά την ενέργεια μας και επηρεάζει τον ύπνο, την ψυχολογική μας κατάσταση και κατ’ επέκταση  την υγεία μας!

Το στρες ενεργοποιεί την παραγωγή κορτιζόλης και αδρεναλίνης με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι καρδιακοί παλμοί μας, να επιταχύνεται η αναπνοή μας, να διαστέλλεται η ίριδα μας και να νιώθουμε ένα μούδιασμα αλλά και μία έντονη τάση φυγής.

Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα μας, που αποτελούν ένδειξη χρόνιου στρες, έχουν συνδεθεί με περιττό λίπος γύρω από τη μέση, μειωμένη ενέργεια και λίμπιντο, δυσκολίες συγκέντρωσης και διαταραχές μνήμης.

Το στρες επιτίθεται στον οργανισμό. Φθείρει τα κύτταρά μας και μας κάνει να γερνάμε γρηγορότερα αλλά και να αρρωσταίνουμε συχνότερα. Καρδιοπάθειες, διαβήτης, οστεοπόρωση, δερματολογικά προβλήματα,  φλεγμονώδεις παθήσεις του εντέρου, παχυσαρκία και έντονα προεμμηνορρυσιακά αλλά και εμμηνοπαυσιακά συμπτώματα είναι πολύ πιθανόν να κάνουν την εμφάνισή τους, αν διαρκώς είμαστε αγχωμένοι.

Αξίζει λοιπόν να προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε το στρες μας, ο καθένας ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία και τις ανάγκες μας.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Πέντε λόγοι για να είμαστε επιφυλακτικοί με το νέο «γυναικείο Viagra», της Μαρίνας Μόσχα
Τα μάτια μας κινδυνεύουν!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Ποιες ασθένειες αγαπούν την εμμηνόπαυση;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.