Υγεία

Τα καλά και τα κακά νέα για το αλκοόλ, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Η λογική χρήση αλκοόλ, που δεν ξεπερνά το ένα με δύο ποτηράκια την ημέρα, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εμφράγματος του μυοκαρδίου, αυξάνει την HDL- την «καλή» χοληστερίνη- και οξειδώνει την LDL, την «κακή». Οι αντιοξειδωτικές ουσίες, κυρίως στο κόκκινο κρασί, μειώνουν το σχηματισμό θρόμβων στο αίμα και βοηθούν στην απόφραξη των αγγείων. Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στη χολή κατά 50% αλλά και την πιθανότητα εμφάνισης καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη, υποστηρίζουν οι έρευνες. Τα καλά νέα σταματούν εδώ.

Η υπερκατανάλωση αλκοόλ αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τα τριγλυκερίδια, άρα και τον κίνδυνο εμφάνισης αγγειακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.
Το πολύ αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο για :

 Κίρρωση του ήπατος. Μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν υπέρβαροι και παχύσαρκοι.

 Καρκίνο του μαστού γιατί ανεβάζει τα επίπεδα των οιστρογόνων στο αίμα. Ο κίνδυνος αυξάνει στις γυναίκες με βεβαρημένο οικογενειακό ιστορικό.

 Καρκίνο στο ανώτερο πεπτικό σύστημα, σε στόμα, φάρυγγα, οισοφάγο αλλά και γαστρίτιδα

 Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καθώς επιδρά τοξικά στο στομάχι.

 Οστεοπόρωση καθώς εμποδίζει τον οργανισμό να απορροφήσει το ασβέστιο.

 Αβιταμίνωση γιατί εμποδίζει την απορρόφηση βιταμινών κυρίως του συμπλέγματος Β.

 Αφυδάτωση του δέρματος και οξειδωτική γήρανση.

 Φλεγμονές των ούλων, περιοδοντίτιδα αλλά και τερηδόνα, καθώς επηρεάζει τη χλωρίδα του στόματος και στεγνώνει τη βλεννογόνο.

 Προβληματική γονιμότητα σε άνδρες και γυναίκες.

 Αυτόματη αποβολή, χαμηλό βάρος, συγγενείς ανωμαλίες, νευρολογικές αναπηρίες, διανοητική καθυστέρηση, ηπατικές βλάβες του εμβρύου απειλούν τις έγκυες που καταναλώνουν αλκοόλ.

 Εμφάνιση επιληψίας. Ήδη από τη μεσαία κατανάλωση αλκοόλ, ο κίνδυνος είναι έως και 7,5 φορές μεγαλύτερος σε σύγκριση με όσους δεν κάνουν χρήση αλκοόλ.

 Το αλκοόλ σκοτώνει τα εγκεφαλικά κύτταρα.

Τι να κάνω;

Αν θεωρείτε ότι είστε επιρρεπής στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ:

 Πίνετε αργά το ποτό σας.

 Παρακολουθείτε την ποσότητα που καταναλώνετε.

 Μην πίνετε με άδειο στομάχι

 Επιλέξτε μη αλκοολούχο ποτό, π.χ μπύρα χωρίς αλκοόλ.

 Συνοδεύστε το ποτό σας με αναψυκτικό χαμηλό σε θερμίδες.

 Πριν πάτε για ύπνο πιείτε πολύ νερό ώστε να αποφύγετε την αφυδάτωση που προκαλεί το αλκοόλ.

SHARE
RELATED POSTS
Η κατάλληλη διατροφή για την εμμηνόπαυση, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Σπύρος Γκούβαλης- Υγεία: κιρσοκήλη και ανδρική γονιμότητα
Διαχειριστείτε με σοφία τις γιορτές! , της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
1 Comment
  • Γεροτάσος
    11 Απριλίου 2014 at 05:42

    Λέτε “Η λογική χρήση αλκοόλ, που δεν ξεπερνά το ένα με δύο ποτηράκια την ημέρα”. Χρειάζεται διευκρίνιση. Δύο ποτηράκια τσίπουρο 40% δέν εἶναι τό ἴδιο μέ δύο ποτηράκια κρασί 12% οὔτε μέ δύο ποτηράκια ἔξτρα οὐίσκυ 60% (ναί, ὑπάρχει καί τό ἔχω ἀπολαύσει!).
    Ἡ ὑπερκατανάλωση ἀλκοόλ αὐξάνει τά τριγλυκερίδια ἤ οἱ συνοδευτικοί μεζέδες;
    Τέλος, τί εἶναι χειρότερο γιά τά ἐγκεφαλικά κύτταρα, τό ἀλκοόλ ἤ ἡ ἑλληνική τηλεόραση;

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.