Υγεία

Τα καλά και τα κακά νέα για το αλκοόλ, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Η λογική χρήση αλκοόλ, που δεν ξεπερνά το ένα με δύο ποτηράκια την ημέρα, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εμφράγματος του μυοκαρδίου, αυξάνει την HDL- την «καλή» χοληστερίνη- και οξειδώνει την LDL, την «κακή». Οι αντιοξειδωτικές ουσίες, κυρίως στο κόκκινο κρασί, μειώνουν το σχηματισμό θρόμβων στο αίμα και βοηθούν στην απόφραξη των αγγείων. Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στη χολή κατά 50% αλλά και την πιθανότητα εμφάνισης καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη, υποστηρίζουν οι έρευνες. Τα καλά νέα σταματούν εδώ.

Η υπερκατανάλωση αλκοόλ αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τα τριγλυκερίδια, άρα και τον κίνδυνο εμφάνισης αγγειακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.
Το πολύ αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο για :

 Κίρρωση του ήπατος. Μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν υπέρβαροι και παχύσαρκοι.

 Καρκίνο του μαστού γιατί ανεβάζει τα επίπεδα των οιστρογόνων στο αίμα. Ο κίνδυνος αυξάνει στις γυναίκες με βεβαρημένο οικογενειακό ιστορικό.

 Καρκίνο στο ανώτερο πεπτικό σύστημα, σε στόμα, φάρυγγα, οισοφάγο αλλά και γαστρίτιδα

 Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καθώς επιδρά τοξικά στο στομάχι.

 Οστεοπόρωση καθώς εμποδίζει τον οργανισμό να απορροφήσει το ασβέστιο.

 Αβιταμίνωση γιατί εμποδίζει την απορρόφηση βιταμινών κυρίως του συμπλέγματος Β.

 Αφυδάτωση του δέρματος και οξειδωτική γήρανση.

 Φλεγμονές των ούλων, περιοδοντίτιδα αλλά και τερηδόνα, καθώς επηρεάζει τη χλωρίδα του στόματος και στεγνώνει τη βλεννογόνο.

 Προβληματική γονιμότητα σε άνδρες και γυναίκες.

 Αυτόματη αποβολή, χαμηλό βάρος, συγγενείς ανωμαλίες, νευρολογικές αναπηρίες, διανοητική καθυστέρηση, ηπατικές βλάβες του εμβρύου απειλούν τις έγκυες που καταναλώνουν αλκοόλ.

 Εμφάνιση επιληψίας. Ήδη από τη μεσαία κατανάλωση αλκοόλ, ο κίνδυνος είναι έως και 7,5 φορές μεγαλύτερος σε σύγκριση με όσους δεν κάνουν χρήση αλκοόλ.

 Το αλκοόλ σκοτώνει τα εγκεφαλικά κύτταρα.

Τι να κάνω;

Αν θεωρείτε ότι είστε επιρρεπής στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ:

 Πίνετε αργά το ποτό σας.

 Παρακολουθείτε την ποσότητα που καταναλώνετε.

 Μην πίνετε με άδειο στομάχι

 Επιλέξτε μη αλκοολούχο ποτό, π.χ μπύρα χωρίς αλκοόλ.

 Συνοδεύστε το ποτό σας με αναψυκτικό χαμηλό σε θερμίδες.

 Πριν πάτε για ύπνο πιείτε πολύ νερό ώστε να αποφύγετε την αφυδάτωση που προκαλεί το αλκοόλ.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Τι λέει το χρώμα της βλέννας;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Είναι φυσιολογικό να έχω ρίγη;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Απολαύστε μία κούπα πράσινο τσάι!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
1 Comment
  • Γεροτάσος
    11 Απριλίου 2014 at 05:42

    Λέτε “Η λογική χρήση αλκοόλ, που δεν ξεπερνά το ένα με δύο ποτηράκια την ημέρα”. Χρειάζεται διευκρίνιση. Δύο ποτηράκια τσίπουρο 40% δέν εἶναι τό ἴδιο μέ δύο ποτηράκια κρασί 12% οὔτε μέ δύο ποτηράκια ἔξτρα οὐίσκυ 60% (ναί, ὑπάρχει καί τό ἔχω ἀπολαύσει!).
    Ἡ ὑπερκατανάλωση ἀλκοόλ αὐξάνει τά τριγλυκερίδια ἤ οἱ συνοδευτικοί μεζέδες;
    Τέλος, τί εἶναι χειρότερο γιά τά ἐγκεφαλικά κύτταρα, τό ἀλκοόλ ἤ ἡ ἑλληνική τηλεόραση;

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.