Υγεία

Παγωτό: Λέμε ναι;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Catering-Συνέδρια-Γάμοι-Βαπτίσεις-Εκδηλώσεις

Απ.Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στ.Διαγόρας)-Ρόδου-Λίνδου (ΙΚΑ)-Λεωφ.Κρεμαστής-Πηγές Καλλιθέας (Μάϊος-Οκτώβριος)

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία τόσο αυξάνεται και η λαχτάρα μας για δροσιστικό παγωτό, χύμα ή τυποποιημένο, χωνάκι ή κυπελάκι. Υπάρχουν κανόνες… απόλαυσης του;

Μία υγιεινή και ισορροπημένη, διατροφή περιλαμβάνει λίπος, πρωτεΐνες και ζάχαρη, βασικά συστατικά του παγωτού αλλά με μέτρο. Για να αποφύγουμε τα πρόσθετα που περιέχουν τα τυποποιημένα παγωτά, (χρωστικές, αρωματικές ουσίες και σταθεροποιητές) ας παρασκευάσουμε σπιτικό παγωτό.

Τα συστατικά του παγωτού που παρουσιάζουν διατροφικό ενδιαφέρον:

 Ασβέστιο. Ένα μπολ (περίπου 200ml) παγωτό βανίλια δίνει τόσο ασβέστιο όσο ένα ποτήρι γάλα.

 Πρωτεΐνες γάλακτος, υψηλής βιολογικής αξίας, που περιέχουν απαραίτητα αμινοξέα.

 Υδατάνθρακες. Πηγή ενέργειας για το κεντρικό νευρικό σύστημα. Προέρχονται από τις γλυκαντικές ύλες, τη ζάχαρη και τη λακτόζη του γάλακτος. Η τελευταία όπως και η βιταμίνη D βοηθούν στην απορρόφηση του ασβεστίου.

 Βιταμίνες όπως A, D, E, C, B1, B2, B6, B12

 Το λίπος του γάλακτος προσφέρει ενέργεια, λιπαρά οξέα και λιποδιαλυτές βιταμίνες (A, D, E και Κ). Επίσης περιέχει λινολεϊκό οξύ, που δρα προστατευτικά στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων και καρκίνου του μαστού.

 Ενέργεια. Γρανίτα, σορμπέ, ή παγωμένο γιαούρτι με φρούτα περιέχουν ελάχιστα ή καθόλου λιπαρά και έχουν λιγότερες θερμίδες.

Τα παιδιά καλό είναι να καταναλώνουν παγωτό στο πρωινό ή στο απογευματινό κολατσιό.

Ποιοι είναι οι κανόνες στην κατανάλωση παγωτού; Αποφεύγουμε να αγοράσουμε τυποποιημένα παγωτά αν:

 Δεν έχουν την απαιτούμενη σκληρότητα, η υφή τους μοιάζει με του γιαουρτιού ή του βουτύρου ή με κόκκους άμμου.

 Υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία του καταψύκτη.

 Το χαρτί της συσκευασίας είναι υγρό ή κολλημένο πάνω στο παγωτό ή σχισμένο.

 Η συσκευασία έχει διαφορετικό σχήμα από αυτό των διαφημιστικών της παρασκευάστριας εταιρίας.

 Τα κύπελλα, παρουσιάζουν υπερχείλιση, στο καπάκι.

 Είναι μαλακά, υδαρή

 Εμφανίζουν ίζημα ή θρυμματίζονται, σε μικρά κομματάκια, ή περιέχουν μικροκρυστάλλους (μικρά παγάκια), ή έχουν σχήμα παραμορφωμένο. Αυτό σημαίνει ότι το παγωτό, κάποια στιγμή, αποψύχθηκε και ξανακαταψύχθηκε.

 Έχουν γεύση πικρή, ξινή, ή αλμυρή και μυρίζουν δυσάρεστα.

 Αποφύγετε τα έντονα χρώματα στα παγωτά γιατί είναι αποτέλεσμα χρωστικών ουσιών.

 Ελέγχουμε τη συσκευασία και διαλέγουμε την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ημερομηνία λήξης.

 Τοποθετούμε άμεσα στον καταψύκτη του σπιτιού τα παγωτά που αγοράσαμε. Η μεταφορά, σε μεγάλες αποστάσεις, πρέπει να γίνεται, σε ισοθερμικές συσκευασίες.

 Στα σημεία παρασκευής και πώλησης παγωτού χύμα, οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας πρέπει να τηρούνται, αυστηρά.

 

SHARE
RELATED POSTS
Οι πουρίνες στο… ποτήρι σας, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Σπύρος Γκούβαλης- Υγεία: κιρσοκήλη και ανδρική γονιμότητα
ΠΑΝΑΚΕΙΑ: ομιλία σήμερα για Παιδιά με ειδικές ικανότητες και αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας
1 Comment
  • Β.Π.
    4 Ιουλίου 2014 at 10:35

    Ωωωω, ευχαριστώ! Περίμενα πως σαν όλα τα καλά στην γεύση θα το πετούσαμε κι αυτό στα σκουπίδια. Με μέτρο, ναι, μα μπορώ να απολαύσω τώρα ένα χωνάκι σοκολάτα με ολοκληρα κομμάτια και αμύγδαλο απο πάνω. Ευχαριστώ και πάλι!
    ο Θα

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.