Υγεία

Οι κακές συνήθειες του χειμώνα, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

 

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Τσιμπολόγημα, κλειστοί χώροι, περιορισμένες μετακινήσεις, λιγότερη ενυδάτωση. Καιρός να αντιδράσουμε στις κακές συνήθειες που αποκτούμε αυτήν την εποχή λόγω των συνθηκών που επικρατούν.

Η χαμηλή θερμοκρασία, η παραμονή μέσα στο σπίτι περισσότερες ώρες, η πεσμένη διάθεση που εντείνεται από την έλλειψη ηλιοφάνειας, αποδεδειγμένα μας οδηγούν στο τσιμπολόγημα και μας φιλοδωρούν με λίπος, κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς, που ενοχοποιείται για σειρά ασθενειών. Δυστυχώς καταναλώνοντας ζάχαρη και λίπος, συνήθως λέμε αντίο σε φρούτα και λαχανικά γεγονός και έτσι αποδυναμώνεται το ανοσοποιητικό μας.

Γι’ αυτό:

 Τις «δύσκολες» ώρες προτιμήστε φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα), δημητριακά ολικής άλεσης, φρυγανιές ή γκοφρέτες ρυζιού ή ασχοληθείτε με κάτι που θα αποσπάσει την προσοχή σας από το φαγητό.

 Μην αντικαθιστάτε με γλυκό κάποιο από τα γεύματα. Καταναλώστε μικρή ποσότητα νωρίς το απόγευμα και φτιάξετε το εσείς με κάποιο γλυκαντικό.

 Μήλα, πορτοκάλια, μανταρίνια, μαρούλια, μπρόκολα και λάχανα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά: αυξάνουν τον κορεσμό και ενισχύουν το μεταβολισμό.

 Ναι στο νερό και το χειμώνα: μειώνει την όρεξη και επιτίθεται στο λίπος, ενισχύοντας το μεταβολισμό. Προτείνω χλιαρό νερό με μια φέτα λεμόνι.

 Ναι στις σούπες: με λίγες θερμίδες, «ζεσταίνουν», ενυδατώνουν και προσφέρουν υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά.

 Μην τεμπελιάζετε στον καναπέ. Φορέσετε σκούφο και μπότες και βγείτε έξω!

 Έξω, μην αναπνέετε απ’ το στόμα γιατί κρύος αέρας φθάνει στα πνευμόνια και θα κρυώσετε ευκολότερα.

 Για το κρύο αρκούν μία χοντρή μπλούζα και μία εσωτερική φανέλα που να συγκρατεί τη θερμοκρασία του σώματος. Τα ρούχα να μην προκαλούν φαγούρα, ιδίως αν έχετε ευαίσθητο δέρμα. Αποφύγετε μαλακτικά με χημικές ουσίες, που ίσως προκαλέσουν αλλεργίες και εκζέματα.

 Αερίστε το σπίτι ακόμη και μέρες με χαμηλή θερμοκρασία.

 Για το ντους προτιμήστε χλιαρό νερό. Το καυτό πιτίθεται στη φυσική υγρασία και στα έλαια του δέρματος και το ξεραίνει.

 Μην πλένετε συνεχώς τα χέρια με καυτό νερό και σαπούνι γιατί κινδυνεύουν από ξηροδερμία. Χρησιμοποιείστε υγρό απολυμαντικό, που δεν έχει σαν βάση το αλκοόλ.

 Μην ανεβάζετε πολύ το θερμοστάτη. Η ιδανικότερη θερμοκρασία στο σπίτι είναι γύρω στους 20°C. Ο υγραντήρας απομακρύνει την ξηρότητα που φέρνει η πολλή ζέστη.

 Χρησιμοποιείστε αντηλιακό και το χειμώνα. Προστατεύστε και τα χείλη.

SHARE
RELATED POSTS
Παγωτό: Λέμε ναι;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Θυμάρι: ο θάμνος που αγαπά την υγεία μας, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Αμύγδαλα τα πολύτιμα!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.