Υγεία

Ο θόρυβος βλάπτει την υγεία, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Catering-Συνέδρια-Γάμοι-Βαπτίσεις-Εκδηλώσεις

Απ.Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στ.Διαγόρας)-Ρόδου-Λίνδου (ΙΚΑ)-Λεωφ.Κρεμαστής-Πηγές Καλλιθέας (Μάϊος-Οκτώβριος)

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Στρες, μειωμένη απόδοση, κόπωση, πονοκέφαλοι, ναυτία, ανωμαλία στον ύπνο είναι συμπτώματα που οι επιστήμονες συνδέουν με την έκθεση σε θορύβους. Η ηχορύπανση είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα στη σύγχρονη κοινωνία.

Οι φυσικοί ήχοι συρρικνώνονται και οι ήχοι της τεχνολογίας απειλούν την ψυχική και σωματική υγεία.

Να ποια είναι τα αποτελέσματα:

 Ακοή: Οι δυνατοί ήχοι αναγκάζουν τα τριχωτά κύτταρα που βρίσκονται στον κοχλία του αυτιού, να εργάζονται υπερβολικά, με αποτέλεσμα τη φθορά ή την καταστροφή τους. Αυτά τα τριχωτά αυτά κύτταρα δεν αναπαράγονται, οπότε η φθορά τους είναι μη αναστρέψιμη και έτσι, το άτομο χάνει σταδιακά την ακοή του.

 Άγχος και στρες: Οι ανεπιθύμητοι ήχοι αυξάνουν τις ορμόνες του στρες στο αίμα και επιταχύνουν τον καρδιακό παλμό.

 Νευρικότητα και επιθετικότητα: Οι ορμόνες του στρες (αδρεναλίνη, νορεπινεφρίνη) επιδρούν δυσάρεστα στην ψυχική μας διάθεση ενώ ο χρόνιος θόρυβος προκαλεί διαταραχές στον ύπνο όχι μόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών. Παράλληλα μειώνεται η ικανότητα συγκέντρωσης και προσοχής αλλά και η ικανότητα αντίληψης και επικοινωνίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Πώς να προστατευθώ;

Ας αναβαθμίσουμε την ποιότητα της ζωή μας, μετριάζοντας τους θορύβους στην καθημερινότητα μας:

 Βγείτε στη φύση! Κάντε μία βόλτα σε πάρκο ή κοντά στη θάλασσα μακριά από τους θορύβους των κατοικημένων περιοχών και αφεθείτε στους ήχους που παράγει η φύση.

 Ηλεκτρικές συσκευές: Φροντίστε να παράγουν χαμηλά επίπεδα θορύβου, κυρίως ψυγεία, κλιματιστικά και ανεμιστήρες.

 Τζάμια με καλή ηχομόνωση. Ηχομονώστε το σπίτι σας γιατί το ήρεμο περιβάλλον ενδυναμώνει τη σωματική και ψυχική υγεία.

 Φυτέψτε φυτά με πυκνές φυλλωσιές και με ύψος έως 1,5 μέτρο στο μπαλκόνι ή τον κήπο σας. Λειτουργούν ως ηχομονωτικά φράγματα.

 Μην φωνάζετε όταν μιλάτε.

 Μην αγοράζετε θορυβώδη παιχνίδια για μικρούς και μεγάλους.

 Ακούτε μουσική και παρακολουθείτε τηλεόραση έχοντας την ένταση του ήχου τόσο όσο χρειάζεται. Ένα καλό μέτρο είναι ο ήχος τους να μην υπερκαλύπτει άλλους ήχους όπως του τηλεφώνου ή του κουδουνιού του σπιτιού.

Η παιδεία που θα μεταφέρουμε στα παιδιά μας για το θόρυβο θα αποτρέψει τη διαιώνιση του στο μέλλον.

SHARE
RELATED POSTS
Πώς ν’ αντιμετωπίσω τον πονόλαιμο;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Όχι στα αντιβιοτικά!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Ποιες τροφές αγαπούν οι αρτηρίες μας;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.