Υγεία

Μέλι το θαυματουργό, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Για να καλύψουμε την ανάγκη μας για κάτι γλυκό και να ενισχύσουμε την άμυνα του οργανισμού ας κάνουμε ό,τι και οι πρόγονοι μας, όταν

η ζάχαρη ήταν άγνωστη: να πούμε ναι στο μέλι!

Το μέλι είναι εξαιρετικό φυσικό γλυκαντικό αλλά και προϊόν με επουλωτικές, αντισηπτικές και συντηρητικές ιδιότητες, που αξίζει να είναι το

βασικό συστατικό της μαγειρικής σας, αντί τη ζάχαρη.

Το μέλι δρα:

Αντιβακτηριακά: οι αντισηπτικές και μικροβιοκτόνες ιδιότητες του οφείλονται στο υπεροξείδιο του υδρογόνου που περιέχει και την υψηλή

συγκέντρωση των ζαχάρων του. Επουλώνει πληγές, ανακόπτει τη ροή του αίματος, προσφέρει ασηψία και ενισχύει την αντίσταση του

οργανισμού στις μολύνσεις.

Ενάντια στην τερηδόνα: Οι αντιβιοτικές και αλκαλικές ιδιότητές του βοηθούν στην απολύμανση του στόματος.

Υπέρ του μεταβολισμού: καταπολεμά την παχυσαρκία που οφείλεται στον ελαττωματικό μεταβολισμό και στην συγκράτηση νερού στους

ιστούς.

Ενισχυτικά της καρδιάς και του κυκλοφορικού: Η γλυκόζη είναι η ενέργεια που συστέλλει τον καρδιακό μυ ενώ με τη βοήθεια των ζαχάρων

και τις ακετυλοχολίνης τα αγγεία διαστέλλονται και μειώνεται η υπέρταση.

Υπέρ της καλής λειτουργίας των νεφρών: είναι διουρητικό ενώ περιέχει ελάχιστη πρωτεΐνη και αλάτι, που η κατανάλωση τους δεν

επιτρέπεται σε όσους έχουν παθήσεις νεφρών.

Κατά της αναιμίας : περιέχει χαλκό και σίδηρο που ενισχύουν την αιμοσφαιρίνη, κυρίως στα παιδιά.

Προστατευτικά σε στομάχι και έντερο: η αλκαλικότητα του μειώνει την οξύτητα του στομάχου και δρα ευεργετικά σε έλκη του στομάχου και

του δωδεκα δακτύλου. Είναι φυσικό καθαρτικό με ελαφρά δράση.

Δυναμωτικά στο συκώτι: το γλυκογόνο του βοηθά το συκώτι στο να συνθέτει χρήσιμες ουσίες για τον οργανισμό και να αποβάλλει ουσίες

επικίνδυνες, όπως οι τοξίνες.

Όπλο των αθλητών!

Το μέλι καταπολεμά τα μικρόβια της γρίπης ενώ μειώνει τις επιβλαβείς συνέπειες της χημειοθεραπείας σε ασθενείς με καρκίνο. Κι επειδήκαθυστερεί την οξείδωση – κυρίως κρεάτων- είναι ένα ποιοτικό συντηρητικό τροφίμων. Τα αντιοξειδωτικά του μελιού είναι εφάμιλλα μεαντίστοιχα αρκετών φρούτων και έτσι αποτελεί βασικό σύμμαχο στην καταπολέμηση των βλαπτικών ελευθέρων ριζών στο σώμα μας. Ηκατανάλωση μελιού λένε οι έρευνες, προστατεύει από τον καρκίνο, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και καθυστερεί τη γήρανση.

Στους αθλητές, το μέλι παρέχει άμεσα υδατάνθρακες που βελτιώνουν την αντοχή ενώ βοηθά στη συντήρηση σταθερών τιμών γλυκόζης στοαίμα. Το υψηλό ποσοστό φρουκτόζης που περιέχει σε συνδυασμό με τα ένζυμά του βοηθά στην αποκατάσταση της νηφαλιότητας σε άτομαπου βρίσκονται υπό την επήρεια μέθης, κυρίως αν συνδυαστεί με χυμό λεμονιού.

Το μέλι δεν χαλά ποτέ, μόνο ζαχαρώνει. Αν το αφήσουμε σε ψυχρό, σκοτεινό μέρος για μεγάλο διάστημα, θα στερεοποιηθεί. Σε αυτήν τηνπερίπτωση χαλαρώνουμε το καπάκι από το βάζο και βάζουμε το δοχείο με το μέλι σε ζεστό νερό, όχι όμως βραστό. Σβήνουμε τη φωτιά, τοαφήνουμε να υγροποιηθεί και το μέλι έχει επανέλθει! Μην το βάλετε σε φούρνο μικροκυμάτων γιατί θα σκοτωθούν τα ένζυμά του!

Μέλι και κανέλλα : Αγαπημένοι σύντροφοι!

Μέλι και κανέλα είναι πρώτης τάξης γιατρικό! Η κανέλλα από μόνη της έχει υψηλή διατροφική και θεραπευτική αξία, χάρη σε συστατικά της

όπως η σιναμαλδεύδη, που βοηθά στην πρόληψη σχηματισμού θρόμβων και έχει αντιφλεγμονώδεις δράσεις.

Συστατικά της κανέλας έχουν ισχυρή αντιμικροβιακή δράση, εμποδίζοντας την ανάπτυξη ανεπιθύμητων βακτηρίων και μυκήτων και ίσως γι’

αυτόν τον λόγο συναντούμε την κανέλα ως βασικό υλικό σε παραδοσιακές κουζίνες που περιέχουν ωμά τρόφιμα. Επιπρόσθετα βοηθά στον

καλύτερο έλεγχο του σακχάρου, καθώς καθυστερεί το ρυθμό γαστρικής κένωσης, με αποτέλεσμα να έχουμε μια πιο αργή απορρόφηση των

σακχάρων της τροφής.

Δεν δρα ευεργετικά και όταν την οσφραινόμαστε γιατί μπορεί να ενεργοποιήσει εγκεφαλικά σήματα που σχετίζονται με καλύτερη νοητική

λειτουργία. Και βέβαια αποτελεί εξαιρετική πηγή μαγγανίου που ενισχύει τον μεταβολισμό.

SHARE
RELATED POSTS
Στην αγορά το τεστ αυτοδιάγνωσης του AIDS
Είναι αλήθεια ότι το μέλι εξασφαλίζει καλό ύπνο;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Πότε ανησυχούμε για το έντερό μας;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.