H γραμματική του νέου χρήματος, του Ηλία Καραβόλια
“ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ
όλα τα συγγραφικά έσοδα θα διατεθούν σε οικογένειες με παιδικό καρκίνο.
Όλο αυτό το χρήμα που ξαφνικά μοιράζεται από την Ευρώπη και τα κράτη σε εργοδότες και εργαζόμενους, από τα διαφορά χρηματοδοτικά εργαλεία με ακρωνύμια δύσκολα για τους αμύητους στην οικονομική θεωρία, γέννησε μια νέα γλώσσα. Και εμείς είμαστε αναγκαστικά οι κοινωνικοποιητές της (socializers). Στην ουσία, λόγω της πανδημίας, η γλώσσα αυτή των ενισχύσεων/επιδομάτων θα κρύβει, θα καλύπτει, το πώς υποτροπιάζει συνεχώς η Οικονομία μπροστά στην πεπερασμένη δυναμική των ορίων της. Γράφει κάπου ο Berardi: « Η οικονομία είναι κάτι σαν την παγκόσμια γραμματική που διασχίζει διαφορετικά επίπεδα ανθρώπινης δραστηριότητας».
Αυτή η γραμματική λοιπόν της επιδοτούμενης Οικονομίας συναρμολόγει σήμερα νέους όρους για τον χαμένο μισθό και τον χαμένο τζίρο: «αποζημίωση ειδικού σκοπού» και « ενίσχυση πληττόμενων ΚΑΔ» τα λέμε σε απλά ελληνικά. Φρονώ ότι η χαμένη εντροπία των οικονομικών όρων τέτοιου είδους είναι η μεταγλωττισμένη ορολογία των σχέσεων παραγωγής, των διακρατικών ανταγωνισμών, των επιχειρηματικών παιγνίων της μετά-Covid εποχής. Διότι σε οικονομικό παίγνιο μπήκαμε που θα διαρκέσει καιρό: αυτό μεταξύ των νέων μορφών εργασίας και αμοιβής, των νέων πεδίων επένδυσης και κέρδους.
Με την τηλεργασία πχ. η σύγχρονη Οικονομία «μειώνει» την επιστημονική γλώσσα της και την μετατρέπει σε κωδικοποιημένη πληροφορία, ενσωματώνει δηλαδή τεχνογλωσσικούς αυτοματισμούς και κρύβει τον αληθινό αυτοματισμό: την μηχανοποίηση της σκέψης. Γι’ αυτό δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε στην καθημερινότητα μας τα δυνητικά νοήματα απο τις τεράστιες αρνητικές μεταβολές των μεγεθών εν μέσω lockdown. Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε εύκολα συσχετίσεις, να δούμε τάσεις, δυναμικές.
Μετά την πανδημία θα χρειαζόμαστε πλέον έναν μηχανισμό για να ξεμπερδέψουμε με την ακατανόητη νέα γλώσσα-με το Συμβολικό που μοιάζει κωδικοποιημένο (σημ: είχε δίκιο ο Guattari όταν έγραφε ότι η πληροφοριακή τεχνολογία τυποποιεί υποκειμενικότητα και γλώσσα). Εμείς και μόνο εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ανιχνεύουμε τη δυναμική της ύφεσης, μια μόνιμη δυνητική ύφεση που η πανδημία εισήγαγε βίαια στην Οικονομία. Και μάλιστα σε μορφοκλασματικούς χρόνους μέσα στην καθημερινότητα μας(αφού είμαστε συνεχώς δικτυωμένοι/συνδεδεμένοι).
Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας σημειολογικής εγχάραξης στον συλλογικό νου, στο ψηφιακό ασυνείδητο. Ότι διαβάζουμε πλέον ως είδηση, ως πληροφορία, καθίζει μέσα μας. Και θα συνάπτεται με τα ερεθίσματα του βλέμματος. Αυτή είναι η νέα μεγάλη συσχέτιση στην πανδημική εκδοχή του νέου σκηνικού με τα κλειστά μαγαζιά και τα επερχόμενα λουκέτα. Πίσω από αυτήν την συσχέτιση φυσικά θα υπάρχει πάντα η χαμένη εξίσωση της παραγωγής και της εργασίας. Θα θριαμβεύσει προφανώς το δόγμα της αυτο-αναπαραγόμενης αξίας του εμπορεύματος-χρήμα: το «κέρδος χωρίς την παραγωγή», το χρήμα που παράγεται από το χρήμα. Έλεγε ο Μαρξ ότι το χρήμα «χορεύει για σένα». Σήμερα, φρεσκοτυπωμένο από τις κεντρικές τράπεζες, δεν ρίχνεται στην αγορά, στις δουλειές, στην κατανάλωση. Δεν ”χορεύει” προς το παρόν. Ακούει απλά την νέα γλώσσα που εκπέμπεται μαζί με την θανατοστατιστική του ιού…
Catering-Συνέδρια-Γάμοι-Βαπτίσεις-Εκδηλώσεις
Απ.Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στ.Διαγόρας)-Ρόδου-Λίνδου (ΙΚΑ)-Λεωφ.Κρεμαστής-Πηγές Καλλιθέας (Μάϊος-Οκτώβριος)
Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr
RELATED POSTS
- JobDay Δήμου Καβάλας από το skywalker.gr – Δευτέρα 8 Απριλίου 2024 28 Μαρτίου 2024
- Η «Κουβέρτα»! – The “Blanket”!, του Γιώργου Σαράφογλου-by George Sarafoglou 28 Μαρτίου 2024
- Για τις γιαγιάδες (λαλάδες) του κόσμου, της Άννας Κοντοπίδη 28 Μαρτίου 2024
- Άδωνις και Μάκης ακροβολίστηκαν: ο ένας στα κανάλια ο άλλος στην Βουλή, του Δημήτρη Κατσούλα 28 Μαρτίου 2024
- Οσία Γαβριηλία (Παπαγιάννη), η Κωνσταντινουπολίτις, η εν Λέρω τελειωθείσα – 28 Μαρτίου 28 Μαρτίου 2024
- Πώς να αντιμετωπίσω τον βήχα;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη 27 Μαρτίου 2024
- Η ακτινοθεραπεία ανακουφίζει τον πόνο του ογκολογικού ασθενή, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη 27 Μαρτίου 2024
- Σύμμαχοι κατά της αλλεργικής ρινίτιδας, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη 27 Μαρτίου 2024
- 25η Μαρτίου, ο Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου, η αρχή της σωτηρίας του ανθρώπου 25 Μαρτίου 2024
- Παππούδες, γιαγιάδες και η ελληνική Σημαία στη βεράντα μου, του Κωστή Α.Μακρή 24 Μαρτίου 2024
- Κυριακή της Ορθοδοξίας – Α’Κυριακή των Νηστειών 24 Μαρτίου 2024
- Ρούχα Γιουσουρούμ! – Fire Sale Clothes!, του Γιώργου Σαράφογλου-by George Sarafoglou 24 Μαρτίου 2024
- Μήπως το συκώτι σας έχει πρόβλημα;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη 24 Μαρτίου 2024
- Το τζίνι, ο ηλίθιος, ο ζογκλέρ και η μύγα του Μακρόν, του Πάνου Μπιτσαξή 24 Μαρτίου 2024
- Δώρα Παρδάλη-Σωτρίλλη: η μονάκριβη, της Τζίνας Δαβιλά 23 Μαρτίου 2024
- «Στραβάδια, μέρες μετράω…», του Δημήτρη Κατσούλα 23 Μαρτίου 2024
- Ανάμνηση Θαύματος κολλύβων Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος -Α’ Σάββατο μετά την Καθαρά Δευτέρα 23 Μαρτίου 2024
- Α’Χαιρετισμοί της Θεοτόκου, πρώτη Παρασκευή μετά την Καθαρά Δευτέρα 22 Μαρτίου 2024
- “Blood🩸Bath”! – «Λουτρό🩸Αίματος»!, του Γιώργου Σαράφογλου-by George Sarafoglou 21 Μαρτίου 2024
- Ωχ ! Κι Αλίμονο …, της Ιωσηφίνας Τσουμπή 21 Μαρτίου 2024
- «Οι γυναίκες ΑνθίΖΟΥΝ» στη Θεσσαλονίκη – Εκδήλωση της ΑΚΟΣ και του Μ.Α.Ζ.Ι 20 Μαρτίου 2024
- Πόσο ηλεκτρική είναι η καρέκλα;, του Αλέξανδρου Κανταρτζή (Μπέμπης) 19 Μαρτίου 2024
- Καθαρά Δευτέρα και η κυρά-Σαρακοστή με τα επτά πόδια! Σε 48 ημέρες το Άγιο Πάσχα 18 Μαρτίου 2024
- «Αρντάν και Κρουασάν» Στεφαν! – Private First Class Kasselakis(pfc), του Γιώργου Σαράφογλου-by George Sarafoglou 18 Μαρτίου 2024
- Οπενχάιμερ, Στρατός και λογική και άλλες ιστορίες, του Πάνου Μπιτσαξή 18 Μαρτίου 2024