Ανοιχτή πόρτα

Για την λήθη ενός αθάνατου ΑΜΑΡΑΝΤΑ στο Faust με Συσσοβίτη, του Μάνου Στεφανίδη

Μάνος Στεφανίδης
Spread the love

Μάνος Στεφανίδης

 

 

 

 

 

 

 

 

* Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης

και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

 

 

 

 

PAN161216_5D4_6768.jpg

 

 

15873420_356578521364840_8905209171964051813_n.jpg

 

 

ΑΜΑΡΑΝΤΑ, από τους bijoux de kant στο Faust. Μια παράσταση που με συγκίνησε για τον χειροποίητο, αδιαμεσολάβητο χαρακτήρα της και που ζωντάνεψε υπέροχα επί σκηνής την ιδιαίτερη αισθητική του αξέχαστου, μεγάλου μου φίλου.

Ο αλλόκοτος, υποβλητικός κόσμος του Παύλου Μάτεσι, με άλλα λόγια, όπου συγκατοικούν το τρομερό και το γελοίο και όπου οι νεκροί μπαινοβγαίνουν εύθυμοι και ανεύθυνοι στις ζωές των, προσωρινά, ζωντανών.

Ο Μάτεσις λάτρευε τον Αισχύλο, τον Μπέκετ, την μελαγχολία του Μότσαρτ αλλά και του Αριστοφάνη παράλληλα με τον σπαρταριστό, α λα Μποστ, λόγο όπως π.χ τον “παριστάνουν ” οι μισότριβες νοικοκυρές και οι μανάβηδες στις λαϊκές αγορές. Μισούσε το κιτς αλλά αγαπούσε όσους το εκπροσωπούν με αυθεντικότητα. Τους περιθωριακούς και τους περιθωριοποιημένους δηλαδή. Έψαχνε τέλος την διαρκή παρουσία του μεταφυσικού στην πιο άθλια καθημερινότητα. Σε όλον τον ύστερο βίο του στάθηκε αφοσιωμένος σε έναν άνθρωπο : την πεθαμένη του σκυλίτσα.

Η φωτογραφία της οποίας δέσποζε στο σπίτι και την καρδιά του. Του ιδιόρρυθμου, δύσκολου αλλά και τόσο προικισμένου κυρίου Παύλου. Με το πληθωρικό όσο και άνισο έργο, θέατρο, διήγημα, μυθιστόρημα, παρλάτα, μετάφραση που αξίζει να ξαναδιαβαστεί. Ιδιαίτερα το νεοελληνικό θέατρο του οφείλει πάρα πολλά.

Η παράσταση ΑΜΑΡΑΝΤΑ τον επαναφέρει στην επικαιρότητα με σεβασμό καταγινόμενη με το πιο προσφιλές του θέμα: τα παρασκήνια του θεάτρου και την “ιερατική” κοινωνία των μπουλουκτσήδων του.

Ο Μάτεσις γράφει πάντα για τον θάνατο πάντα γελώντας και γιαυτό κάνει τον θεατή να ξεκαρδίζεται. Το χιούμορ του, κομψό και βιτριολικό, περνάει – πρέπει να περνάει – αμέσως στην πλατεία.

 Η παράσταση κάνει επίσης έμμεση μνεία στον μυθικό Θίασο του Αγγελόπουλου, έναν δημιουργό που ο Παύλος θαύμαζε απεριόριστα ( δεν νομίζω πως είχαν γνωριστεί ποτέ ).

 

Στην φωτογραφία η αυλαία του τέλους του έργου με το αγαπημένο θέμα του συγγραφέα, τα σκυλιά, φιλοτεχνημένη εύστοχα από τον Γιάννη Σκουρλέτη.

 

 

Πού και πότε:

 

Α μ ά ρ α ν τ α: στο Faust (Καλαμιώτου 11 και Αθηναϊδος 12, Κέντρο, τηλ. 30 210 3234095)

 Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 19.00


Μια συνάντηση του Παύλου Μάτεσι με τη Γλυκερία Μπασδέκη στη βαθιά Ελλάδα των μπουλουκιών. O Αλέκος Συσσοβίτης, η Μαρία Πανουργιά, η Μπέττυ Βακαλίδου και ο Αλέξανδρος Παπαϊωάννου στη νέα παραγωγή του FAUST, μια κωμωδία ζωής και θανάτων από τη bijoux de kant.

SHARE
RELATED POSTS
Ο Ασκληπιός και οι αρτηρίες, του Νίκου Σταθόπουλου
Και το όνομα αυτού… Giorgio, της Αλεξάνδρας Καρακοπούλου
Θίασος επί σκηνής, του Αλεξάνδρου Μπέμπη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.