Ανοιχτή πόρτα Πόρτα στην Πολιτική

Ο κορονοϊός και το κουνούπι, της Τζίνας Δαβιλά

Spread the love

PANE DI CAPO – IN RHODES – ΣΤΗ ΡΟΔΟ

 

Τζίνα Δαβιλά

Στον μύθο του Αισώπου με τον ελέφαντα και το λιοντάρι, το κουνούπι, αυτό το μικροσκοπικό έντομο, είναι ο τρόμος του τεράστιου ελέφαντα. Το μεγαλόσωμο ζώο κουνά ασταμάτητα πέρα δώθε το κεφάλι του για να μην μπει στο αυτί του το κουνούπι. Το λιοντάρι που θέλει να αυτοκτονήσει γιατί τον κοροϊδεύουν οι χωρικοί που φοβάται τη φωνή των κοκόρων, συνειδητοποιεί αφ’ενός ότι δεν είναι ο μόνος που πρέπει να αντιμετωπίσει ένα αστείο πρόβλημα, αφ’ετέρου ότι έναν τόσο δα κουνουπάκι απειλεί την ηρεμία ενός υπερμεγέθους τετράποδου.

Ο covid-19 δεν είναι αστεία απειλή. Είναι τρομακτική και δεν διαχωρίζει πλούσιους, φτωχούς, διάσημους, αγνώστους.  Σαν το θάνατο. Μπροστά του είμαστε όλοι ίσοι. Αφανή σταγονίδια που μπορούν να επιβιώσουν για τρεις ώρες στην ατμόσφαιρα και τρεις ημέρες σε επιφάνειες είναι ο αόρατος εχθρός. Ένα μάτι που μας παρακολουθεί άγρυπνα και επιτίθεται. Σαν την ταινία «Αόρατος εχθρός» (Eye in the sky). Φορείς του απειλητικού κοροναΐού μπορεί εν δυνάμει να είναι ο καθένας μας. Η έξαρση είναι μεγάλη στην Ευρώπη και την Αμερική που οι άνθρωποι ταξιδεύουν και συναλλάσσονται με άλλους ανθρώπους. Κάπως έτσι ήρθε ο κύριος covid-19 στην Ελλάδα. Όσον αφορά σε Ινδίες, Αφρική και λοιπούς μη εμπορικούς προορισμούς, δεν έχουμε καταγεγραμμένα κρούσματα. Λογικό. Ποιος να ασχοληθεί με τις πρώην τριτοκοσμικές και νυν αναπτυσσόμενες περιοχές, όπως μας λένε να τις λέμε; Μήπως θα μαθαίναμε αν κάτι συνέβαινε; Ξεχασμένοι άνθρωποι, ξεχασμένα παιδιά, πολλές δεκαετίες πια. Τι παραπάνω να κάνει σε αυτούς τους αδικημένους της γης ο κορονοΐός; Ούτε καθαρό νερό δεν πίνουν, ζουν μέσα στις λάσπες, δεν εμβολιάζονται. Άνθρωποι αναλώσιμοι σαν πατατάκια.

Τελικά, άνθρωπε, δεν είσαι πανίσχυρος;

Πολέμησες, έκαψες, έχτισες, αγόρασες, επένδυσες, αδίκησες, σκότωσες, κατέστρεψες… δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις τον αόρατο εχθρό; Θα αποτελέσει  το θρίλερ που ζεις την αρχή για την αυτοκριτική σου (τι βασανισμένη λέξη, ε;), θα επαναπροσδιορίσεις την προσωρινότητά σου, την ανόητη προσκόλληση στην ύλη; Αυτό θα το γράψει ο ιστορικός του μέλλοντος που θα έχει πληροφορίες για το πώς στην κραταιά εποχή του 21ου αιώνα, σύμπας ο κόσμος πεθαίνει από έναν ιό, που προκλήθηκε από την αλαζονεία του ανθρώπου να δοκιμάζει και πράττει τον βιασμό κάθε χλωρίδας και πανίδας, κάθε ανθρώπινου ιστού, όπου και όπως μπορεί.

Η γη εκδικείται; Πιθανόν. Η αόρατη φωνή φωνάζει εδώ και δυο δεκαετίες «αλλάξτε μυαλά». Κάποιοι γραφικοί που μίλησαν για την αποχή από την κρεατοφαγία και την υπερβολή χλευάστηκαν. Ειπώθηκε ότι ένας μέσος 80χρόνος έχει καταναλώσει κάπου 30 αγελάδες, 5.000 κοτόπουλα, 120 γουρούνια και 3000 ψάρια.  Σήμερα οι vegetarian έγιναν μόδα, αλλά μονομερώς. Εξακολουθούν να καταναλώνουν πλαστικό, ύφασμα από πολυεστέρα, υπερβολικά αντικείμενα, άχρηστα συνήθως που γεμίζουν τις ντουλάπες αρχικά και μετά τις χωματερές. Ε ναι. Ασελγήσαμε στη φύση και μας εκδικείται.

Και η Εκκλησία;

Τη Δευτέρα θα συνεδριάσει η Ιερά Σύνοδος. Προφανώς και πρέπει επισήμως να προσαρμοστεί στα μέτρα που εξήγγειλε η Κυβέρνηση. Όσοι επιθυμούν να λάβουν των Αχράντων Μυστηρίων θα το κάνουν διότι η Θεία Μετάληψη είναι Πίστη, δεν είναι πανάκεια. Πανάκεια γίνεται αν υπάρχει η Πίστη. Και η Πίστη είναι Τόλμη, όχι ρίσκο. Επί παραδείγματι: τουλάχιστον 30 χρόνια κοινωνώ πάντα τελευταία. Όχι προτελευταία, τελευταία. Από επιλογή. Αν θελήσω, στην παρούσα χρονική συγκυρία,  να μεταλάβω υπό την ομπρέλα του κορονοΐού  θα το κάνω χωρίς να έχω στο νου ότι μπορεί να κολλήσω τον ιό. Αν νοιώσω ότι κλονίζομαι, ή ορθότερα, κλονίζεται η Πίστη μου, δεν θα μεταλάβω. ‘Έτσι απλά, μα και σύνθετα. Και μετά θα αυτοπεριοριστώ για τους άλλους, όχι για μένα.

Ο κύριος Πρωθυπουργός άργησε. Ο κύριος Κικίλιας “έγραψε”. Η κυρία Ζαχαράκη ας μετακομίσει από το Παιδείας σ’ένα spa & beauty για να αυτοθαυμάζεται.

Το έγραψα σε post στο δημοφιλές facebook στοχοποιώντας εμμέσως το Υπουργείο Υγείας και άμεσα το Παιδείας. Οι προσλαμβάνουσες και η επεξεργασία τους από την ηγεσία των δύο υπουργείων υπήρξαν άχρονες και εν συνεχεία ανεύθυνες. Προλαμβάνουμε, δεν θεραπεύουμε. Όταν το πρώτο κρούσμα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα εμφανίστηκε, ΟΦΕΙΛΑΝ να κάνουν το αυτονόητο, να κλείσουν τα Σχολεία. Γιατί τα σχολεία; Διότι οι επιχειρηματίες, προσκυνητές και λοιποί ταξιδευτές είναι απίθανο να μην συναναστραφούν με άλλους ενήλικες ή και παιδιά καθιστώντας τους δια-κινητές του ιού και αόρατες απειλές. Τεράστια η διασπορά του ιού μέσα από τα παιδιά. Μπορεί όλοι μας να έχουμε προσβληθεί και να μην το ξέρουμε. Το γεγονός ότι ο αυτοπεριορισμός δεν «δουλεύει» στη χώρα που έχει τσακωθεί με την αυτοπειθαρχία, έδωσε επιτέλους στον κ. Κικίλια το δικαίωμα για το ειλικρινές και σωστό «επεκτείνουμε τα προληπτικά μέτρα γιατί τα μέτρα περιορισμού και  αυτοπεριορισμού δεν τηρούνται».  Αυτή έπρεπε να είναι η απόφαση του Πρωθυπουργού προ μίας εβδομάδας. Όσο για την κυρία Υφυπουργό… ας περιορίσει την ωραιοπάθειά της εκτός κάμερας. Με χαμόγελα σαν σε απονομή παγκόσμιας βράβευσης, δείχνει τουλάχιστον ότι είναι εκτός τόπου και χρόνου. Πολιτική ανωριμότητα, ανευθυνότητα, σαχλοκουδουνισμός.  Ο κ. Μητσοτάκης εκτός του αυτονόητου στο διάγγελμά του περί κορονοΐου για το πώς πρέπει να φροντίζουμε την προσωπική υγιεινή και τους ηλικιωμένους, οφείλει να συμμαζέψει τους / τις επιλεγμένους/ες του.

Κι όμως αυτή είναι μια θαυμάσια εποχή. Και είμαστε και τυχεροί που τη ζούμε. Γιατί έχουμε δει πολλά. Μπρος σε τούτη την τρέλα το «σπίτι μου σπιτάκι και φτωχοκαλυβάκι μου θα γίνει ξανά το καταφύγιό μας. Θα δούμε ταινίες θα διαβάσουμε βιβλία, θα περιπλανηθούμε στα δάση και στις εξοχές, θα θυμηθούμε την ευαλωτότητά μας, θα εκτιμήσουμε την αξία της υγείας και επιπλέον… ίσως αξιολογήσουμε και τα λάθη μας. Ποιος, τι,  γιατί… ξέρετε αυτά τα τόσο εύθραυστα που καθορίζουν τόσο την ύπαρξή μας.

Ερντογάν; Ποιος Ερντογάν; Σιγά την απειλή!  

14.03.2020

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

 

SHARE
RELATED POSTS
Μια άλλη προσέγγιση της κρίσης, του Μάνου Στεφανίδη
Νέα Κανονικότητα, του Ευάγγελου Μπιτσαξή
Ενδόρηξη, του Ηλία Καραβόλια

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.