* Ο Πάνος Βενέρης είναι Αρχιτέκτων Μηχ. Msc.,
Δντης Περιβάλλοντος – Χωροταξίας Δωδ/σου
της Περιφέρειας Nοτίου Αιγαίου
Το σύνθημα είναι «τι Montecarlo, τι Ρόδος»!…
Ίσως. Εξ’ άλλου η Ρόδος είναι πιο παλιά από το Montecarlo, οπότε γιατί όχι!…
Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ίσως τα περίφημα circuit εντός αστικού περιβάλλοντος στις πόλεις της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων κλπ τη θρυλική δεκαετία του ’60 αλλά και λίγο αργότερα. Η διαδρομή γύρω από τα τείχη του circuit της Ρόδου ήταν ίσως η εμβληματικότερη. Μέχρι τον Οκτώβριο του 1971 οπότε και σίγησαν οριστικά οι αγωνιστικοί κινητήρες όταν έχασε τη ζωή του πέφτοντας στα τείχη ο επονομαζόμενος «Μαύρος» ένας θρυλικός μέχρι τότε οδηγός.
Κάπου μισό αιώνα αργότερα, το σωτήριον έτος 2017, γίνεται προσπάθεια αναβίωσης αυτού του circuit από την Περιφέρεια σε συνεργασία με το Δήμο Ρόδου. Δεν ξέρω αν τελικά πετύχει το εγχείρημα διότι οι συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές από τότε, πάντως η προσπάθεια είναι που μετράει.
Σήμερα τα πρώτα δοκιμαστικά και τα τείχη της Ρόδου αντήχησαν όχι από κανόνια και καλπασμούς αλόγων όπως μερικούς αιώνες πριν, αλλά από άλογα κινητήρων. Μια μελωδία που είχα χρόνια να ακούσω από τόσο κοντά.
Πολλά τα μοντέλα των αγωνιστικών αυτοκινήτων, ορισμένα απ’ αυτά να τα πιεις στο ποτήρι. Σας δίνω μια εικόνα.
Προσέξτε την τελευταία φωτό όπου έκανα μια προσπάθεια για να αποδώσω την αίσθηση της ταχύτητας μετακινώντας τη φωτογραφική μηχανή κατά τη στιγμή του κλικ. Μια τεχνική δύσκολη αλλά νομίζω ότι κάπως τα κατάφερα. Υπόσχομαι να την εξελίξω στο κανονικό circuit, τον Οκτώβρη!…
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr