Πόρτα στην Ιστορία

Ρόδος: η ναυαρχίς του Τουρισμού;

Αυτό είναι το βίντεο που κάποιος τράβηξε και αναπαράχθηκε στο διαδίκτυο. Παρόντες, όπως ακούτε, ήταν διάφοροι. Το ψάρι που κακοποιείται είναι λαγοκέφαλο, δηλητηριώδης ιχθύς, που μοιάζει σε μικρή ηλικία με τον γαύρο. Πριν από μια πενταετία τα λαγοκέφαλα εντοπίστηκαν σε ψαριές Ροδίων και φαίνεται πως το μένος κάποιων είναι διαρκές. 


Αν έχετε γερό στομάχι, παρακολουθείστε το βίντεο. Το ψάρι σπαρταρά, αλλά κάποιος… μάγκας βγάζει και ένα πρόχειρο μαχαίρι και το σφάζει επί τόπου πατώντας το κυριαρχικά και αλαζονικά με το παπούτσι του. Η ουρά του ψαριού εξακολουθεί να κουνιέται, φωνή δεν ακούγεται δεδομένου πως τα ψάρια δεν έχουν φωνή που να αντιλαμβανόμαστε εμείς οι άνθρωποι, τουλάχιστον.

Επαναλαμβάνω: ή μάλλον τονίζω: κάποιος παρακολουθούσε τη σκηνή, την έβλεπε και την απαθανάτιζε. Δεν του τράβηξε μια κλωτσιά να σταματήσει τον όποιο άρρωστο έσφαζε με χαρά το λαγόψαρο, αλλά προτίμησε να το βιντεοσκοπεί. Ο τύπος εκδικείται για τη φύση του ψαριού. Οι άλλοι θεατές θεωρούν πως σωστά το τιμωρεί. Ο βιντεολήπτης προτιμά να βιντεοσκοπεί από το να χάσει το κελεπούρι της φρίκης. Ποιος είναι πιο άρρωστος; Ίσως, τελικά, εγώ – που σου το μεταφέρω.


Αυτό συνέβη στην πόλη που διεκδικεί τον τίτλο «ναυαρχίδα του τουρισμού». Τουρισμός ίσον καλλιέργεια. Πολιτισμός ίσον καλλιέργεια, άρα ο τουρισμός ταυτίζεται με τον Πολιτισμό. Συμπέρασμα: σωστή εφαρμογή της μεταβατικής ιδιότητας. Αυτό μας έφαγε: η συμπερασματολογία βασισμένη στην αλαζονεία. Ναυαρχίδα! Συνειρμοί, ουκ ολίγοι για τα συνθετικά της λέξης. Ποιο κρατάς και ποιο πετάς; Στο βάθος της σκληρής πράξης, διαφαίνεται ψυχασθένεια, ανωμαλία, σαδισμός, κακία, μίσος. Θες να προκαλείς πόνο. Να ήταν μόνο το ψάρι; Αμφιβάλλω, ρε άνθρωπε. Άνθρωπε! Και συ που παρακολουθείς ως αυτόπτης μάρτυρας. Δεν λες σκάσε, κόφτο, άστο… περιμένεις να φτάσει στο τέλος και να τον ακούσεις να λέει «ντάξει». Και συ που φοβάσαι μήπως χάσεις το θέαμα της λήψης; Υπέγραψες τάχα την επιτυχία σου; Σιχαμένε ανθρωπάκο, σιχαμένα ανθρωπάκια!


Μετά αναρωτιόμαστε γιατί φτάσαμε εδώ. Η αυτοκριτική έχει ξυλοπόδαρα για να θεριεύει και να φοβίζει. Εσύ έβαλες φελλούς στ΄ αυτιά και μαντήλια μεταξωτά στα μάτια για να εξακολουθήσεις να παριστάνεις την τυφλόμυγα. Και τον καθρέφτη σου τον έσπασες, γιατί δεν άντεχες να δεις τα μούτρα σου μέσα, ήταν άσχημα. Και αναρωτιέσαι, γιατί είσαι εδώ που είσαι. Γιατί κατρακυλήσαμε τόσο. Δεν έχει φρένο στην κατηφόρα, μόνο σύγκρουση θανατηφόρα.


Κρύψου την επόμενη φορά. Αν σου έμεινε λίγη τσίπα. Ειδάλλως, πάρε το βίντεο που τράβηξες -ως δράστης, ως παρατηρητής, ως λήπτης- και στείλε το στο υπουργείο Τουρισμού, ίσως και του Πολιτισμού. Δείξε το και στις εκθέσεις Τουρισμού, εντός και εκτός Ευρώπης. Και γράψε από κάτω περήφανα, αν είσαι μάγκας, γιατί νταής είσαι σίγουρα: «Όλα τα σφάζουμε, όλα τα μαχαιρώνουμε. Εδώ Ρόδος! Εδώ Ελλάδα!».

επικοινωνήστε: [email protected]


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
27294531_2108761429164511_1219004466_n.jpg
Χαρίλαος Τρικούπης-Θεόδωρος Δηλιγιάννης Βίοι παράλληλοι και συγκρουόμενοι, της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου
Γκερνίκα: Μια καταστροφή γίνεται αιτία δημιουργίας ενός έργου τέχνης, της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου
Επέτειος και κατάθλιψη, του Μάνου Στεφανίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.