Πόρτα σε ιστορίες/χρονογραφήματα/διηγήματα

Η ΕΡΤ και οι κακοτοπιές που επιτρέπουν και την εκθέτουν, της Ωραιοζήλης-Τζίνας Δαβιλά

Spread the love

Η Ωραιοζήλη Τζίνα Δαβιλά είναι Θεολόγος, αρθρογράφος/ραδιοφωνική παραγωγός

Μπορεί να είναι εικόνα την Ωραιοζήλη Δαβιλά-Δαμασκηνού

Η ΕΡΤ ανέκαθεν αποτελούσε το καταφύγιο όσων επιθυμούσαν να παρακολουθούν ποιοτική τηλεόραση, να ακούν ποιοτικό ραδιόφωνο. Προσφάτως στην σειρά των ραδιοφωνικών ακουσμάτων προστέθηκε και ο zeppelin.gr που μεταδίδεται και στα ερτζιανά, στους 106.7 στα fm, αμιγώς ξένη καλή ροκ μουσική, ασταμάτητα, χωρίς διαφημίσεις.

Κι εκεί που ξέρει ο τηλεθεατής τι θα βρει, τι θα ακούσει και τι θα δει, έρχεται για δεύτερη φορά μέσα στην τελευταία διετία, ελληνική ταινία με σύγχρονη υπογραφή που υβρίζει τα Θεία, βλαστημά ο ηθοποιός ακολουθώντας την σκηνοθετική ματιά,  μιας ταινίας που εκτός από χάσιμο χρόνου ήταν και προσβολή στην αισθητική μας. Μιλώ για την αισθητική προφταίνοντας την αυστηρότητα και την ειρωνεία των άθεων, άθρησκων, αγνωστικιστών και λοιπών αρνητών της ύπαρξης του Θεού, καθώς θεωρώ ως δεδομένη την ασέβεια σε όλους εμάς που έχουμε την πίστη μας στο Θείο και στην Αγία Τριάδα και ενοχλεί η καθύβρισή Του. Σημειώνω, επομένως, ότι όσο ακαλαίσθητο, χοντροκομμένο, αγενές, βρώμικο ακούγεται στα αυτιά η πάσης φύσεως βωμολογία – που την χλεύασε σε υπερβολικό βαθμό ο Γιάννης Δαλιανίδης στις ταινίες της δεκαετίας του 1980 – πολύ χειρότερο ακούγεται η βλασφημία στα Θεία σε ελληνική ταινία που φιλοδοξεί να κορδώνεται ως νέος ελληνικός κινηματογράφος. Πόσω μάλλον όταν αυτές οι αμφιλεγόμενες ταινίες μεταδίδονται από το Κρατικό Κανάλι, το οποίο δεν ανήκει ούτε στην Κυβέρνηση, ούτε στον πρόεδρο ή τους συμβούλους του, ούτε στους φίλους και τις φίλες της κυβέρνησης, των υπουργών, του ΕΣΡ, των προέδρων, συμβούλων και παρασυμβούλων. Η ΕΡΤ ανήκει στους έλληνες πολίτες και επιβάλλεται να διατηρεί υψηλό επίπεδο ταινιών, σήριαλ, εκπομπών, ειδήσεων.

Προσπαθώντας να βρω περισσότερα στοιχεία της εν λόγω ταινίας που παίχτηκε το Σαββατόβραδο υπό τον τίτλο “Ώρες κοινής ησυχίας” έμαθα ότι η άγνωστη σε μένα σκηνοθέτης (που την διαφοροποιεί ένα και μόνο γράμμα στο τέλος του επιθέτου της από την άλλη, την οποίο εκτιμώ και είναι κόρη του σπουδαίου Σπύρου Ευαγγελάτου), πέρασε και από την προεδρία της  Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου διαδεχόμενη τον πολύ καλό σκηνοθέτη Τάσο Μπουλμέτη.  Αν η νεωτερικότητα και η προοδευτικότητα του ελληνικού κινηματογράφου  έχει τόσο ευτελείς σκηνοθετικές επιλογές , ακαλαισθησίας, περιορισμένης ευρηματικότητας και ασέβειας στον δέκτη για να εκφράσει τον θυμό, κάποιοι σκηνοθέτες της νέας γενιάς θα πρέπει να κάνουν σεμινάρια σε έργα μεγάλων συγγραφέων και σπουδαίων κινηματογραφιστών. Επιπλέον, οι πρόεδροι κρατικών φορέων υποχρεούνται να ξέρουν τα όριά τους και να λογοδοτούν για τις επιλογές τους. Το Συνταγματικό Δίκαιο ποινικοποιεί την βλασφημία στον Τριαδικό Θεό, υπενθυμίζω, σε όσους το αγνοούν ή το ξεχνούν. Ο Ντοστογιέφσκι έλεγε ότι “η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο”. Ομορφιά χωρίς Αισθητική είναι οπή εις το ύδωρ, κοινώς μια τρύπα στο νερό. Ή αλλιώς η φράση του Βιττγκενστάιν  που συνόδευε τις θέσεις του περί Τέχνης: “Σε έσχατο βάθος αισθητική και ηθική συμπίπτουν”.

18 Οκτωβρίου 2021

  

SHARE
RELATED POSTS
Να είχες τα μάτια μου, της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
Ο θάνατος του καλοκαιριού, του Δημήτρη Κατσούλα
Τώρα που είναι ακόμα νωρίς, του Δημήτρη Κατσούλα

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.