Ανοιχτή πόρτα

Υπ(π)οβαθμίσεις – Υπ(π)οτιμήσεις, του Νότη Μαυρουδή

Spread the love

Ο Νότης Μαυρουδής είναι Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.grΕΔΩ διαβάστε και ακούστε συνέντευξή του στην iΠόρτα-Ρ/Σ Παλμός 99.5

όλα τα άρθρα του Νότη Μαυρουδή ΕΔΩ

Στρόβιλος χρωμάτων

Υπ(π)οβαθμίσεις – Υπ(π)οτιμήσεις.

Ας μπω κατ’ ευθείαν στο θέμα: Για άλλη μια φορά, το ΥΠΠΟΑ (αυτή τη φορά σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) και το Υπουργείο Εσωτερικών), με λίγα λόγια κυβερνητικοί θεσμοί που ελέγχονται από τη Ν. Δημοκρατία, απέδειξαν πως, ως Θεσμοί, είναι κ α τ ώ τ ε ρ ο ι των περιστάσεων γιατί μεταξύ άλλων υποβαθμίζουν εξισώνοντας τους τίτλους Σπουδών των Καλλιτεχνικών Κλάδων με τα… Λύκεια!!!
Το ακόμα χειρότερο είναι πως ενέπλεξαν (ή παγίδευσαν;) και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου, με το να υπογράψει Δ ι ά τ α γ μ α (ΠΔ 85/2022) το οποίο οδηγεί σε αδιέξοδο και στη μη λύση του υπαρκτού τ έ λ μ α τ ο ς χιλιάδων Πτυχίων και Διπλωμάτων· απολυτήρια ταλαιπωρημένων μουσικών, ηθοποιών, σκηνοθετών και χορευτών της Ελληνικής Επικράτειας, οι οποίοι αφού τελείωσαν το Λύκειο, υπήρξαν επί πολλά χρόνια στόχος εκμετάλλευσης, από το Κράτος, ως σπουδαστές παραστατικών τεχνών στις ονομαζόμενες και «Αναγνωρισμένες από το Κράτος Ανώτερες Σχολές» Θεάτρου, Χορού, Κινηματογράφου, Ωδείων…

Το θέμα της αποκατάστασης του χ ά ο υ ς στις καλλιτεχνικές εκπαιδευτικές Σχολές είναι παλιό και θα περίμενε κανείς, μετά από τόσες πολλές δ ε κ α ε τ ί ε ς, πως θα έμπαινε το νερό στο αυλάκι, τακτοποιώντας τους Τίτλους Σπουδών με γνώση και σύγχρονη θεώρηση. Κίνηση που θα σταματούσε τις χρόνιες εκκρεμότητες εκ μέρους του ίδιου του κράτους που παραχωρεί τις άδειες λειτουργίας των καλλιτεχνικών σχολών, χωρίς να τις ε λ έ γ χ ε ι, επιδεινώνοντας έτσι την ανασφάλεια όλων εκείνων που μοχθούν προκειμένου να εμβαθύνουν στην τέχνη της Μουσικής, του θεάτρου και γενικά των παραστατικών τεχνών.
Το Προεδρικό Διάταγμα για ε ξ ο μ ο ί ω σ η όλων αυτών των σπουδών με εκείνων τού Λ υ κ ε ί ο υ, υποβαθμίζει, ακυρώνει και υποτιμά όλους εκείνους που σπούδασαν και ξοδεύτηκαν σε δίδακτρα και φόρους στο κράτος, που τώρα τους περιφρονεί υποτιμώντας τους.

Και, αναπόφευκτα, ας το πάρω προσωπικά!
Τόσο εγώ, όσο και οι συνάδελφοι μουσικοί της γενιάς μου και όχι μόνο, με δέκα και πάνω χρόνια σπουδών, με πολύωρη καθημερινή μελέτη, με επί χρόνια έξοδα, αγορές ακριβών οργάνων και βιβλίων, σε πολλές περιπτώσεις σπουδές στο εξωτερικό, με φεστιβάλ, σεμινάρια, ρεσιτάλ, διδασκαλία εδώ και στο εξωτερικό, συμμετοχές σε ποικίλες μουσικές μορφές εκδηλώσεων, με διακρίσεις, με πρώτα βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς, με ηχογραφήσεις, δισκογραφία, δημόσιες ερμηνείες κοντσέρτων με μεγάλα σχήματα ορχηστρών, με συνθετικές δράσεις, με τηλεοπτικές εμφανίσεις και τόσες άλλες δράσεις!
Έλεος, επί τέλους αξιότιμη Κα Πρόεδρε της Δημοκρατίας! Το διάταγμα που υπογράψατε φέρνει και εσάς σε αντίθεση με όλον αυτόν τον κόσμο της δημιουργίας.
Η εκπόρευση της απροσανατόλιστης πληροφόρησης του θέματος, έγινε από τους επί κεφαλής των αρμοδίων (Μενδώνη-Κεραμέως-Βορίδη και τους ακατάλληλους Συμβούλους τους) που κατάφεραν να προτείνουν τις πιο αντιδραστικές-αναχρονιστικές προτάσεις.
Ξαφνικά, είμαι εξαναγκασμένος από όλους εσάς να περιοριστώ, σε ό,τι αφορά το επίπεδο σπουδών μου, σε ένα απολυτήριο επιπέδου Λ υ κ ε ί ο υ (!!!!!!!).
Μου αφαιρείτε κάθε έ ν ν ο ι α ολοκλήρωσης των Σπουδών, προσωπικά από το 1969, κατέχοντας Δίπλωμα σε… επίσημο χαρτί (υπογεγραμμένο από εκπρόσωπο του τότε ΥΠΠΟ), δίπλωμα μουσικών Σπουδών κλασσικής κιθάρας, πιστεύοντας, εγώ, ο αιθεροβάμων και α φ ε λ ή ς σπουδαστής τού Εθνικού Ωδείου, πως ανήκω πλέον στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση…
Όνειρο απατηλό…

Από την άλλη, ο καθ’ ύλην αρμόδιος του ΥΠΠΟ κος Νικόλας Γιατρομανωλάκης, απαντώντας στις έντονες διαμαρτυρίες του ΣΕΗ, δήλωσε στο «Πρώτο Θέμα» στις 23/12, με πλήρη ασάφεια:
«Δεν αλλάζει τίποτα απολύτως σε σχέση με τους τίτλους σπουδών των δραματικών σχολών. Δεν πέφτουν επίπεδο και δεν εξισώνονται με το απολυτήριο λυκείου. Δεν επηρεάζονται οι τίτλοι σπουδών ούτε των αποφοίτων ούτε των σπουδαστών. Έχουν την ίδια ισχύ που είχαν πριν το ΠΔ»
Εδώ είναι που η επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια… Αν «δεν αλλάζει τίποτα» γιατί χρειάστηκε να συνταχθεί ένα προεδρικό διάταγμα;
Τι σημαίνει τέλος πάντων το προεδρικό διάταγμα 85;
Έχει γίνει διάλογος πάνω στο θέμα, με τα Καλλιτεχνικά Σωματεία; Τι σόι επίσημες ανακοινώσεις είναι αυτές;
Σε τι… στρόβιλο ασάφειας έχουμε πέσει;
Ποιος μπορεί να εμπιστευθεί τα λ ό γ ι α του Υφυπουργού;

Παραμονεύει ε μ π α ι γ μ ό ς και πλήρης θ ο λ ο ύ ρ α.
Και κάτι άλλο: Από τη φύση μου, δεν εμπιστεύομαι τις πρώτες ανακοινώσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ιδιαίτερα σε προεκλογική περίοδο, αλλά στέκομαι στις έως τώρα δημόσιες ανακοινώσεις των Σωματίων των κλάδων του Πολιτισμού. Στέκομαι επίσης στην πολύχρονη ολιγωρία (ή αδιαφορία;) των κρατικών θεσμών, σε ό,τι αφορά τις καλλιτεχνικές διαβαθμίσεις Σπουδών· θεσμοί οι οποίοι αδυνατούν (ή δεν θέλουν;) να βάλουν το εκτροχιασμένο τρένο, ήδη από τη δεκαετία του 1950 (!!!), της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στις ράγες…

Και πάλι, Έ λ ε ο ς αξιότιμη Κα Πρόεδρε της Δημοκρατίας…

SHARE
RELATED POSTS
Πράσινη Ανατολή; – A Green Sunrise?, του Γιώργου Σαράφογλου-George Sarafoglou
Ο Γκράχαμ Μπελ στην Ελλάδα σήμερα, του Δρ Πάνου Καπώνη
Kostis A. Makris
Είναι προνόμιο…, του Κωστή Α. Μακρή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.