Πόρτα σε ιστορίες/χρονογραφήματα/διηγήματα

Τις κάρτες και τα μάτια σας…, του Γιώργου Αρκουλή

Spread the love

 

Γιώργος Αρκουλής
Γιώργος Αρκουλής

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση δέχτηκα χθες την είδηση της εξάρθρωσης από την Αστυνομία, δεκάδων μελών συμμοριών πορτοφολάδων, που εδώ και αρκετό καιρό εξασκούσαν την «τέχνη τους» στις τσέπες και τις τσάντες ανύποπτων πολιτών, στις εισόδους μεγάλων καταστημάτων αλλά (κυρίως) στα μέσα αστικών συγκοινωνιών, με προτίμηση το Μετρό, δημιουργώντας  σκόπιμο συνωστισμό… Πιστεύω ότι τα θύματα αυτών των μακαντάσηδων,  θα ένιωσαν την ίδια ικανοποίηση, αν και –μεταξύ μας- το να σου κλέψουν πορτοφόλι με τις κάρτες σου, την ταυτότητα, κάποια χρήματα, συν το κινητό τηλέφωνο, δεν είναι για «παίξε γέλασε», αλλά για «κλάψε» και «τρέχα». Να το εξηγήσω.

Πριν λίγες ημέρες, χρειάστηκε να επανεκδώσω την κάρτα της Εθνικής Τράπεζας, (στην οποία μπαίνει η σύνταξή μου), στο πλαίσιο ευρύτερης «απώλειας».  Αφού μπλόκαρα τον λογαριασμό και άλλαξα ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, επικοινώνησα  στο ειδικό τηλέφωνο της Τράπεζας, για οδηγίες κλπ. Και τότε άρχισε μια ροκ ιστορία βγαλμένη μέσα από την κλασική παράδοση της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα.

Ενώ οι λοιπές ιδιωτικές Τράπεζες, σου εκδίδουν την κάρτα (χρεωστική ή πιστωτική) σε ελάχιστα λεπτά της ώρας, η Εθνική το κάνει αλλά χρειάζεται πέντε έως επτά ημέρες. Όταν διαμαρτυρήθηκα, άκουσα την ευγενική υπάλληλο να μου λέει: «Κύριε, υπάρχει ένα κατάστημα που επανεκδίδει την κάρτα σας αυθημερόν. Είναι στην Γλυφάδα, επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης». Και μου έδωσε τον αριθμό τηλεφώνου.  Επικοινώνησα και, πράγματι,  η υπάλληλος που με ενδιέφερε μου είπε: «Να έλθετε σύντομα, διότι μου έχουν μείνει ελάχιστες».

Σύντομα έφτασα στον προορισμό μου, για να βρεθώ ενώπιον σχεδόν δέκα άτυχων πελατών, οι οποίοι περίμεναν υπομονετικά για ό,τι ενδιέφερε και την δική μου ταπεινότητα. Με δεδομένο ότι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ υπάλληλος για την έκδοση καρτών χρειαζόταν τουλάχιστον ένα δεκαπεντάλεπτο προκειμένου να ελέγξει τα τέσσερα δικαιολογητικά που απαιτούνταν, συν την ταυτότητα (αν ο άτυχος πελάτης την είχε αντικαταστήσει λόγω κλοπής), μας κάνουν…χάος. Και να φοβάσαι με τυχόν σου αφαιρέσει η Τροχαία τις πινακίδες, διότι πάρκινγκ υπήρχε μόνο στις κρυφές επιθυμίες σου…

Χωρίς να χρειαστεί…επιτόπιο ρεπορτάζ, κατάλαβα  πως την ευθύνη της απίστευτης ταλαπωρίας την είχε αποκλειστικά η ΕΤΕ ΑΕ. Διότι, όχι μόνο έχει περιορίσει σε ΕΝΑ μόνο υποκατάστημα την αυθημερόν αντικατάσταση καρτών, αλλά ακόμη και σε αυτό το μοναδικό που –υποθέτω- εξυπηρετεί τους πάντες πρόκειται για τεράστιο χώρο με πλήθος γραφείων, η γενική διοίκηση (πρέπει να) έχει εφαρμόσει σοβαρή  μείωση προσωπικού.

Μεταξύ μας: ήταν εξαιρετικά παρηγορητικό να διαπιστώνεις ότι η διευθύντρια του καταστήματος άφηνε συχνά πυκνά την ηρεμία του γραφείου της και σε ρόλο «διαδρομιστή» να ερωτά ευγενικά και ανθρώπινα τους πελάτες «τι ακριβώς περιμένουν» και να δίνει λύσεις προωθώντας υποθέσεις τους, περιορίζοντας στο «ανθρώπινο» τον χρόνο αναμονής.

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
Προετοιμασίες εποχής, του Δημήτρη Κατσούλα
Εκπαιδευτική τηλεόραση!, του Γιώργου Αρκουλή
Στολισμένη μοναξιά, της Αναστασίας Φωκά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.