Πόρτα στη Δωδεκάνησο

Οι επιστολές της Προέδρου του Νεστοριδείου που επιβεβαιώνουν τις κατηγορίες του κ. Νίκου Φρόνα

Spread the love

 

Ο Δρ. Νικόλαος Φρόνας είναι γαστρεντερολόγος και τ.Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου για 8 χρόνια.

Πατήστε πάνω στους παρακάτω συνδέσμους:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗ κα. ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ k. ΚΟΥΚΟ (1)

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ

Η πρώτη αντίδραση από την τοπική κοινωνία

Θα μπορούσε να χαρεί κάποιος που με την χθεσινή του ανακοίνωση το Δ.Σ.του ΜΝΤΔΡ αναφέρει ότι «ουδέποτε έλαβε κάποια απόφαση η οποία να έρχεται σε αντίθεση με τους όρους των συμβολαίων δωρεάς, πολύ δε περισσότερο δεν έχει γίνει ουδεμία αθέτηση οποιουδήποτε ουσιώδους ή μη όρου των υφισταμένων συμβάσεων δωρεάς έργων».

Προφανής η προσπάθεια να με εμφανίσουν ψευδόμενο στα μάτια του κόσμου

Ατυχώς όμως τα γεγονότα τους διαψεύδουν, αφού και τα έργα του Δημ. Κούκου κατέβηκαν και αμπαλαρίστηκαν το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου και μάλιστα από υπάλληλο τον οποίον έφεραν από την Αθήνα γι΄αυτό το σκοπό,  και τις επιστολές έστειλαν στους δωρητές μετά την κοινοποίηση της δικής μου διαμαρτυρίας. Αδιάψευστος μάρτυρας της απόφασης του Δ.Σ τα υπ’ αριθμ. πρωτοκόλλου 702/28-8-2020 & 811/23-9-2020 έγραφα προς τον κ. Δημ. Κούκο & Ρούλη Σεμερτζίδου, στα οποία αναφέρεται η απόφαση απόσυρσης των έργων. (συνημμένα στην αρχή αυτής της έγγραφης απάντησης).

Ποιος ψεύδεται λοιπόν;

Προφανώς στη προσπάθειά τους να απαξιώσουν το πολύπλευρο και  σημαντικό κατά γενική ομολογία έργο της προηγούμενης διοίκησης, στο δελτίο τύπου εστιάζουν το άσχετο για τη συγκεκριμένη περίπτωση θέμα της συντήρησης των κτηρίων.

Τους ενημερώνω λοιπόν ότι διορισθήκαμε Διοίκηση του Μουσείου, με επιδίωξη την εφαρμογή της πρώτης και μοναδικής ως προς τους σκοπούς δράσης παράγραφο της συστατικής του πράξης, που αναφέρει ποίος είναι ο μοναδικός στόχος λειτουργίας  δηλαδή αυτός  της πραγματοποίησης εκθέσεων ζωγραφικής, Γλυπτικής και Χαρακτικής.

Δεν αναλάβαμε υπεύθυνοι τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου. Τα κτήρια στα οποία στεγάζονται οι πινακοθήκες είναι ιδιοκτησία του Δήμου, ο οποίος ανέκαθεν είχε την ευθύνη για την συντήρηση τους. Εξάλλου η εκάστοτε Διοίκηση του Μουσείου ποτέ δεν είχε τη δυνατότητα διαχείρισης κονδυλίων για την εκτέλεση τεχνικών έργων, αφού αυτό δεν προβλέπεται εκ του Νόμου για τα ΝΠΔΔ, που δεν διαθέτουν δική τους οικονομική υπηρεσία και χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από το Δήμο.

Παρ΄όλα αυτά να υπενθυμίσω στους συντάκτες του δελτίου τύπου, που ηθελημένα ξέχασαν κάποια γεγονότα, ότι ένα από τα Μέλη της σημερινής διοίκησης που ήταν και Μέλος του δικού μου ΔΣ, είχε ορισθεί τότε υπεύθυνο για όλα τα θέματα που αφορούσαν τα προβλήματα των κτηρίων. 

Δεν τους ενημέρωσε λοιπόν ότι:

   Αντικαταστήθηκαν όλα τα κουφώματα και παράθυρα των τριών ορόφων του Νεστοριδείου Μελάθρου, που όταν έβρεχε δεν προλαβαίναμε να μαζεύουμε νερά.

   Με δική μας εισήγηση η Δημοτική αρχή ανέθεσε και επισκεύασε όλη τη μόνωση της στέγης της Νέας Πτέρυγας το 2016.

   Τον Απρίλιο του 2019 έγινε μελέτη για την αντικατάσταση των αεραγωγών στη ταράτσα της Νέας Πτέρυγας αλλά δεν πραγματοποιήθηκε, διότι η νέα Δημοτική αρχή  έδωσε εντολή να μην υλοποιηθεί καμία εργολαβία.

   Τα γνωστά προβλήματα στο κτήριο «Α. Ιωάννου» (Πλ. Σύμης) παραμένουν έως σήμερα διότι όπως είναι  γνωστό κατορθώθηκε το ακατόρθωτο. Παραχωρήθηκε από το ΤΑΠΑ όλο το ισόγειο μετά από συντονισμένες προσπάθειες των δύο προηγούμενων δημάρχων, του τελευταίου Αντιδημάρχου Πολιτισμού και της διοίκησης μας και έτσι δρομολογήθηκε η δημιουργία μία σύγχρονης, λειτουργικής και ωραιότατης πινακοθήκης.

Η μουσειολογική και ηλεκτρομηχανολογική μελέτη είναι έτοιμες, τα πρώτα κονδύλια έχουν εγκριθεί από το Φθινόπωρο του 2018 και σε σας εναπόκειται να δώσετε ώθηση στην έναρξη των εργασιών.

    Επίσης δεκάδες παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν σε όλα τα κτήρια, οι οποίες δεν είναι κατάλληλη η ώρα για να αναφερθούν.

Για την επιδεικνυόμενη ευαισθησία σας στη προστασία των  έργων τέχνης να σας καταστήσω γνωστό  ότι όλη η συλλογή του Μουσείου έχει ελεγχθεί δωρεάν από τρείς διαφορετικούς ειδικούς συντηρητές έργων τέχνης και οι γνωματεύσεις τους υπάρχουν στα αρχεία.  Τουλάχιστον συνεχίστε την ήδη δρομολογημένη από εμάς δωρεάν συντήρηση των έργων τέχνης, (στο Βυζαντινό-Χριστιανικό Μουσείο), που ξεκινήσαμε από το 2016 και αποτελεί τη σημαντικότερη προσφορά στην Πινακοθήκη. Αφήστε την κινδυνολογία για την προστασία τους.

Να σας θυμίσω ακόμη το τεράστιο χρέος των 500.000 ευρώ που κληρονομήσαμε,  από λανθασμένους χειρισμούς στο παρελθόν για το ασφαλιστικό των εργαζομένων, και το οποίο καταλογίσθηκε σε μένα ως Πρόεδρο και στην κα. Μαρίνα Μπόνη (αντιπρόεδρο) με αποτέλεσμα τη δέσμευση του ΑΦΜ μας επί χρόνια. Χρειάσθηκε πολύχρονος αγώνας για να το επιλύσουμε με ειδικό διακανονισμό και με πολύ λιγότερα χρήματα.

Αποτρέψαμε τον υπαρκτό κίνδυνο κατάσχεσης έργων τέχνης από φυσικό πρόσωπο μετά από τελεσίδικη δικαστική απόφαση παλαιότερης προσφυγής.

Να αναφέρω την ανάκτηση της «χαμένης» συλλογής κεραμικών Ιωαννίδη περιουσιακό στοιχείο  πλέον του Μουσείου?

Να πούμε για την δωρεά συνολικά 291 έργων τέχνης σε 8 χρόνια μετά από δικές μας ενέργειες ;

Τις  72 εικαστικές υψηλού επιπέδου εκδηλώσεις που τις τοποθετείτε;

Την κατά χρήση παραχώρηση του Μύλου στον αύλειο χώρο του Νεστοριδείου;

Την πλήρη ψηφιακή καταχώρηση των έργων τέχνης;

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς.

Πάντως τα πεπραγμένα 15 σελίδων Α4 του  απολογισμού της θητείας μας είναι στα αρχεία του Μουσείου και στην διάθεσή σας.

Με αίολα επιχειρήματα  όσο και να προσπαθείτε δεν υπάρχει περίπτωση να απαξιώσετε την επιτυχημένη θητεία μας 

Οι δηλώσεις μου ούτε προσβλητικές αλλά ούτε και υπαινικτικές υπήρξαν για το παρόν Δ.Σ Αποτέλεσαν προϊόν αγανάκτησης, διότι κανείς μέχρι σήμερα από το Δ.Σ. του Μουσείου δεν φιλοτιμήθηκε να συνομιλήσει με τους δωρητές, θέλησαν με τις πρωτοβουλίες τους να τους αιφνιδιάσουν.

Οφείλετε να παραδεχθείτε ότι ο χειρισμός της όλης υπόθεσης υπήρξε κάκιστος, γιατί απ’ ότι πληροφορούμαι τουλάχιστον ένας από τους δωρητές είχε τη διάθεση να διευκολύνει την όλη κατάσταση.

Κλείνοντας να διευκρινίσω ότι δεν επιθυμώ να συνεχίσω τον δημόσιο διάλογο. Στο χέρι σας είναι να κλείσει αυτή η δυσάρεστη ιστορία  κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επ΄ωφελεία και των δύο πλευρών, γιατί τα μηνύματα που φθάνουν από εικαστικούς φορείς της πρωτεύουσας για τα διαδραματισθέντα δεν είναι καθόλου κολακευτικά. 

               Δρ. Νικόλαος Τσ. Φρόνας

τ. Πρόεδρος Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης

                      Δήμου Ρόδου

                                                                          Ρόδος 29-9-2020

“Ένα σκαλί πιο κάτω, από εκεί που μας ανέβασε ο Βάλιας Σεμερτζίδης με την τέχνη του, μας δείχνει να  κατέβουμε η σημερινή δημοτική αρχή με την απόφασή της να κατεβάσει τα έργα του από την Πινακοθήκη της Ρόδου”.

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη Λαϊκή Συσπείρωση, με αφορμή την απόφαση του Δ.Σ. του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης.

Ο επικεφαλής της παράταξης Τάκης Πότσος ζητά την άμεση ανάκληση της απόφασης και επισημαίνει:

Η απόφασή της να στερήσει στο Ροδιακό λαό τον εικαστικό θησαυρό από έργα εμπνευσμένα από κάθε όμορφη γωνιά του νησιού, από τους ανθρώπους του μόχθου, τη λευτεριά και τους αγώνες του ελληνικού λαού, πρέπει ν’ ανακληθεί.

Με πρόφαση ότι δεν υπάρχει χώρος για έκθεση άλλων έργων στη Πινακοθήκη, η Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου εκτιμά ότι οι πίνακες των ζωγράφων Δημ. Κούκου και Βάλια Σεμερτζίδη πρέπει ν’ αποσυρθούν με εμφανή την απαξίωση στους δημιουργούς και το έργο τους, το οποίο είναι κληρονομιά του Ροδιακού λαού και ανεκτίμητης πολιτιστικής αξίας για το τόπο μας.

Ζητάμε έστω και τώρα ν’ ανακληθεί αυτή η απόφαση και να επανατοποθετηθούν οι πίνακες, στον εκθεσιακό τους χώρο.

SHARE
RELATED POSTS
Θεσμική παρακμή της παράταξης Χατζημάρκου – Απαξίωση των συμβούλων που ζητούν τη νομιμότητα
Ευχές από την Ένωση Αξιωματικών Αστυνομίας Νοτίου Αιγαίου
.jpg
Για τον Άγιο Κωνσταντίνο τον Υδραίο, Πολιούχο της Ρόδου, του Φώτη Χατζηδιάκου [Δήμαρχος Ρόδου]

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.