Υγεία

Μπορώ να συμβάλλω στην καλή λειτουργία του προστάτη μου;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Η Δρ. Δέσποινα Κατσώχη είναι ογκολόγος – ακτινοθεραπευτής, εξειδικευμένη στις νεότερες τεχνικές της ακτινοθεραπευτικής ογκολογίας και στους συνδυασμούς των θεραπευτικών ογκολογικών σχημάτων.

Ισορροπημένη διατροφή και υγιεινός τρόπος ζωής, μπορούν να συμβάλουν στην προστασία αυτού του τόσο σημαντικού αδένα του άνδρα.

Άφθονο νερό. Τουλάχιστον ενάμιση λίτρο καθημερινά, σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στη μέρα.

Καφές και αλκοόλ με μέτρο. Καφεΐνη και οινόπνευμα μπορεί να ερεθίσουν τον προστάτη και να προκαλέσουν συχνουρία, επιτακτική ούρηση ή νυκτουρία.

Περιορίστε ζωικά λίπη και ερεθιστικές τροφές. Επεξεργασμένο κρέας, μπαχαρικά, πιπέρι και τσίλιεπιβαρύνουν τη λειτουργία του προστάτη.

Ναι σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Καρότα, βερίκοκα, σπανάκι, μπρόκολο και ντομάτες, προσφέρουν βιταμίνη Α, σταφίδες, ακτινίδια, εσπεριδοειδή, φράουλες, βατόμουρα, κουνουπίδι και πιπεριές, βιταμίνη C ενώ το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε. Τέλος, οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο και ψευδάργυρο.

Άσκηση. Περπάτημα, τρέξιμο ή κολύμπι, τουλάχιστον για μισή ώρα καθημερινά, επενεργούν θετικά στη λειτουργία του προστάτη: η άσκηση ενεργοποιεί θετικές ορμονικές διεργασίες. Αν ωστόσο αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τον προστάτη αδένα σας, πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό αν θέλετε να ασκηθείτε εντονότερα. Το ποδήλατο για παράδειγμα, μπορεί να ασκήσει πιέσεις στην πύελο, οπότε η σέλα του πρέπει να είναι εργονομική.

SHARE
RELATED POSTS
Νεφρική ανεπάρκεια και σεξ, του Σπύρου Γκούβαλη
10 Οκτωβρίου: Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Μαϊντανός: πασπάλισε με υγεία το πιάτο σου!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.