Πόρτα στη Δωδεκάνησο Πρόσωπα - Αφιερώματα

Θεόδωρος Βασιλάκης: Ο άρχοντας των αιθέρων της Aegean Airlines τιμήθηκε σήμερα από τον Δήμαρχο Ρόδου κο Φώτη Χατζηδιάκο-Διαβάστε το βιογραφικό του

Spread the love
  • 4
    Shares

Σε μια πανηγυρική Συνεδρίαση τίμησε απόψε στις 7μμ ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος και το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου τον Πρόεδρο της Aegean Airlines κ. Θεόδωρο Βασιλάκη. Ο κ. Βασιλάκης αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα αυτοδημιούργητου Έλληνα επιχειρηματία. Διορατικός, με επιτυχημένη παρουσία σε πολυσχιδείς επιχειρηματικές δραστηριότητες, ανταγωνίζεται όχι μόνο ελληνικές αλλά και ευρωπαϊκές εταιρείες κολοσσούς.

Όσοι τον γνωρίζουν ισχυρίζονται ότι δεν είναι ένας συνηθισμένος επιχειρηματίας, καθώς ανήκει στην κατηγορία των λίγων ανθρώπων που έχουν στο DNA τους το επιχειρείν.

Eίναι γιος του Ευτύχη Βασιλάκη, ο οποίος είχε την ευθύνη των διανομών των καυσίμων της εταιρίας «Ρέστης» στο νομό Ηρακλείου. Γεννήθηκε το 1940, είχε από μικρός στο μυαλό του το επιχειρείν και δεν είναι τυχαίο ότι προτιμούσε τη δουλειά από το παιχνίδι.

Μετά το σχολείο δούλευε στα αμπέλια, 12 χιλιόμετρα έξω από το Ηράκλειο, και το βράδυ πουλούσε τσιγάρα και καραμέλες που νωρίτερα είχε αγοράσει. Το 1958 πήγε για σπουδές στις ΗΠΑ και επιστρέφοντας στην Κρήτη το 1961 μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση. Η «Ρέστης» είχε ήδη εξαγοραστεί από την Texaco, από την οποία ο νεαρός Θόδωρος πήρε το δικαίωμα διανομής καυσίμων σε όλη την Κρήτη. Δημιούργησε, μάλιστα, ιδιόκτητο δίκτυο πρατηρίων στην Κρήτη.

Η είσοδος στην αγορά των αυτοκινήτων

Το 1963 ιδρύει την Θεόδωρος Βασιλάκης ΑΕ και επεκτείνεται στο εμπόριο ελαστικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων, τρακτέρ και σκούτερ. Λίγα χρόνια μετά, διαβλέπει την άνοδο του ελληνικού τουρισμού και συνάπτει συμβόλαιο αντιπροσώπευσης στην Κρήτη της εταιρίας ενοικιάσεων αυτοκινήτου Hertz Ιnternational και το 1970 μεταφέρει την έδρα της εταιρίας του στην Αθήνα. Το 1974, έπειτα από διαπραγματεύσεις που κράτησαν 48 ώρες, αγοράζει έναντι ενός δολαρίου από τους Αμερικανούς τη ζημιογόνο τότε Hertz Hellas και τη μετονομάζει σε Autohellas, μια εταιρία που θα αντιπροσωπεύει τη Hertz στη χώρα μας, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 2023. Το εντυπωσιακό βέβαια είναι ότι ξεκίνησε με στόλο έξι αυτοκινήτων και σήμερα είναι ένας από τους κυρίαρχους παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς.

Ο «άρχοντας των αιθέρων»

Και ενώ τη δεκαετία του 1990 οι εταιρίες του ομίλου «μεσουρανούσαν», σε ένα από τα πολλά επαγγελματικά ταξίδια του κ. Βασιλάκη, ένας Πορτογάλος φίλος του επιχειρηματίας τού προτείνει να ασχοληθεί με τις αερομεταφορές. Ετσι, το 1994 ο μέχρι τότε επιχειρηματίας των… τεσσάρων τροχών αποφασίζει να ακολουθήσει τη συμβουλή του φίλου του και προχωρά στην εξαγορά της αεροπορικής εταιρίας Aegean Aviation από τους αδερφούς Συμιγδαλά.

Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρία της Ελλάδας, η οποία είχε πάρει και τη σχετική άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Την ίδια χρονιά και υπό την εποπτεία πλέον του κ. Βασιλάκη, η Aegean Aviation παραλαμβάνει τα δύο πρώτα αεροσκάφη και για την ακρίβεια δύο lear-jet, εκτελώντας αρχικά μόνο VIP πτήσεις. Ωστόσο, το Μάρτιο του 1999 με εφόδιο τη διορατικότητά του ο πολυπράγμων επιχειρηματίας αποφασίζει να επεκτείνει τις αεροπορικές του δραστηριότητες και ιδρύει την Aegean Airlines, ενώ δύο μήνες αργότερα αρχίζουν να εκτελούνται τα πρώτα τακτικά δρομολόγια.

Η απελευθέρωση των εσωτερικών αερομεταφορών τα επόμενα χρόνια τον οδήγησε στη δημιουργία της Aegean Airlines, το 1999, που δυνάμωσε πολύ το 2001, όταν συγχωνεύθηκε με την Cronus και κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να εξελιχθεί στην κορυφαία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα, που είναι και μέλος της μεγαλύτερης αεροπορικής «συμμαχίας», της Star Alliance!

Μοναδική παραφωνία στην όλη πορεία του, ήταν το «ναυάγιο» της συγχώνευσης με την Olympic Air, καθώς δεν εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση λόγω μονοπωλίου. Πάντως, όπως λένε έγκυροι οικονομικοί κύκλοι, περισσότερο πλήγηκε η Oλυμπιακή παρά η Aegean από την αποτυχία της συγχώνευσης…

Επιχειρηματίας σε πολλά μέτωπα

Σήμερα, κάτω από την επιχειρηματική «ομπρέλα» του κ. Βασιλάκη βρίσκονται οι ΒΑΚΑΡ ΑΒΕΕ και ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ, αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Saab και Seat αντίστοιχα, η ΒΕΛΜΑΡ ΑΒΕΕ, επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων Ford, Volvo, Seat και Opel, η Autotechnica S.A., αντιπροσωπία των εταιριών Hertz, Audi και Seat στη Βουλγαρία, και φυσικά η εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz Autohellas ΑΤΕΕM, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο εθνικό franchise του ομίλου παγκοσμίως.

Μάλιστα, ο δαιμόνιος επιχειρηματίας συμμετέχει μετοχικά σε 11 ακόμα εταιρίες, όπως η Πειραιώς Best Leasing ΑΤΕΕ και η Multifin Α.Ε.

Στο πλευρό του βρίσκονται πάντα η σύζυγός του, Εμμανουέλα, και οι δυο του γιοι, Ευτύχιος και Γιώργος, οι οποίοι βρίσκονται στη δημιουργική ηλικία πέριξ των 40 και αποτελούν τη φυσική συνέχεια της επιχειρηματικής οικογένειας. Για τον Θόδωρο Βασιλάκη χόμπι είναι η συλλογή πινάκων και εκκλησιαστικών ειδών, καθώς -όπως ο ίδιος έχει πει- «η τέχνη είναι κι αυτή μια άλλη μορφή του επιχειρείν».

Πάντως μέχρι τώρα, ο Θοδωρής Βασιλάκης δεν είχε εκφράσει συλλογική προτίμηση και είναι η πρώτη φορά που το κάνει. Πάντως είναι άνθρωπος του αθλητισμού, καθώς παίζει εδώ και πολλά χρόνια γκολφ, ενώ είχε βοηθήσει και τον Βόλο και τη Λάρισα, να πάρουν τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013!

 

aegean.jpg

 

 

  • 4
    Shares
SHARE
RELATED POSTS
Καλό παράδεισο Γιαγιά Καίτη, του Γιάννη Παπαϊωάννου
Άλλα λόγια ν’αγαπιόμαστε, από τον Άννα στον Καϊάφα και η δήλωση μετανοίας καθ’υπόδειξη του Περιφερειάρχη Γ.Χατζημάρκου, της Τζίνας Δαβιλά
8a744326-ed51-456c-9875-a732af93f141.jpg
Εικαστικά: Ελληνική Τέχνη από το 1950 έως σήμερα στο Νεστορίδειο Μέλαθρο στις 8/6/2016

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.