Ανοιχτή πόρτα

Επόμενη «συγκατοίκηση» με τα γλυπτά στο British Museum, κυρία Παναγιωταρέα! , του Δημήτρη Κατσούλα

Spread the love

Ο Δημήτρης Κατσούλας είναι συνταξιούχος του Ταμείου Νομικών. Παρουσιάζεται: “Εν συντομία λοιπόν, έχουμε και λέμε: Με καταγωγή από την Μεσσηνία, αποφάσισα εν μέσω Πανδημίας COVID-19, να αποχωριστώ την Ελλάδα και να εγκατασταθώ στο Μιλάνο, βρίσκοντας διέξοδο στις αναζητήσεις μου Μουσική και Θέατρο, όπου παραμένουν οι μεγάλες μου Αγάπες. Μότο ζωής: ΥΠΝΟΣ, Ο ΜΙΣΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ|

Δημήτρης Κατσούλας

Το καθιστικό μου κοσμούν ένας πίνακας του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου, έργα του οποίου κατά το παρελθόν φιλοξενούνταν στα εξώφυλλα Ελληνικών δίσκων, ένας ζωγράφος χαμηλών τόνων αλλά τόσον απλός και παραγωγικός, ο οποίος υπήρξε επιστήθιος φίλος και γειτονάκι του μεγάλου μας Λευτέρη Παπαδόπουλου, δια της υπογραφής του, και δυο μεταξοτυπίες του Κυριάκου Κατζουράκη, επίσης αριθμημένες.

Υπόψη ότι ο Κυριάκος Κατζουράκης πέραν της ζωγραφικής, ασχολήθηκε και ως σκηνογράφος θεατρικών παραστάσεων, χαράκτης, φωτογράφος και συγγραφέας, διαπρέψας στο εξωτερικό (Αγγλία, Παρίσι), όπου επανερχόμενος στην Ελλάδα, μαγεύτηκε και από τον Ελληνικό κινηματογράφο, λαμβάνοντας μέρος και ως ηθοποιός σε πάνω από οκτώ ταινίες. Δεν μπορώ, παρά να αισθάνομαι ευτυχής για τους δυο Έλληνες ζωγράφους που με καλωσορίζουν με το έμπα στο καθιστικό μου, και χωρίς έπαρση νοιώθω τυχερός όταν με την σύντροφό μου στις ώρες ανάπαυλας τα έργα τους μας κρατούν συντροφιά, «συνομιλώντας» αρκετές φορές μαζί τους. Επιδίωξή μου ήταν κάποια στιγμή να αποκτούσα και ένα από τα έργα του διεθνούς φήμης και τεραστίου εκτοπίσματος ζωγράφου Νίκου Φλώρου, αλλά δεν έτυχε.

Η Ελληνική πολιτεία δεν τίμησε όμως και στον βαθμό που θα έπρεπε το έργο του εν λόγω πρωτοπόρου ζωγράφου, χωρίς φυσικά να γνωρίζω και τους λόγους που απέστρεψε το πρόσωπό της από αυτόν, με αποτέλεσμα ν’ απευθυνθεί στο εξωτερικό, κληθείς από την UNESCO να εκθέσει το έργο του «Μαρία Κάλλας» ανά τον κόσμο. Ο Νίκος Φλώρος, προκειμένου να περατώσει αυτό το αριστούργημα, διέθεσε σχεδόν όλα του τα υπάρχοντα (πωλώντας ακόμη και την οικία του), κατακτώντας μια θέση δίπλα στα έργα του παγκοσμίου φήμης ζωγράφου Πικάσο.

Στην Ελλάδα, αυτό συμβαίνει συνήθως, με το να «εξοστρακίζει» τους αρίστους σε κάθε τομέα, είτε ζωγράφοι είναι αυτοί και εικαστικοί, είτε ερευνητές της υγείας είτε πρωτοπόρα μυαλά είναι αυτά, περιοριζόμενη (η Ελλάδα με τις πολιτικές της που ακολουθεί) να αρκείται σε μετριότητες, όπως βαίνουν οι καταστάσεις. Όταν η Εθνική Πινακοθήκη αρνείται να φιλοξενήσει έργα του γλύπτη-εικαστικού Νίκου Φλώρου, μεταθέτοντάς τον για το έτος …2030, ευλόγως μπορεί να εξάγουμε το συμπέρασμα ότι κάπου η κατάσταση κολλάει σε γρανάζια – επιεικώς χαρακτηριζόμενα – «γραφειοκρατικά», για να μη εκστομίσω καμιά άλλη λέξη κι ανατριχιάσει το Πανελλήνιο. Δηλώνει πρόθυμη όμως να εκθέσει έργα του κατά τα άλλα ισάξιου χαράκτη και ζωγράφου Παναγιώτη Τέτση, αυτές τις ημέρες που διανύουμε (η έκθεση θα παραμείνει έως τον Οκτώβριο 2025) και αξίζει νομίζω να την επισκεφτείτε.

Στην Αθήνα, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων ευρισκόμενος  για τις ημέρες 28-30 Απριλίου, εκμεταλλευόμενος ένα κενό των απασχολήσεών μου, επισκέφθηκα σήμερα (28/4) την Εθνική Πινακοθήκη για να δω από κοντά τα εκθέματα του εν λόγω ζωγράφου. Στο σημείο αυτό θέλω να συγχαρώ το προσωπικό της Πινακοθήκης για την αρτιότητα, την ευγένεια και την ξενάγηση-διευκόλυνση που παρέχουν σε κάθε έναν επισκέπτη και ειδικά στην αφεντιά μου όπου με συνόδευσαν με καλοσύνη όπου απαίτησα, οδηγώντας με ακόμη έως το 2ο υπόγειο της Πινακοθήκης, όπου εκτίθενται και τα έργα του Παναγιώτη Τέτση. Όντως εντυπωσιακά και ανάγλυφα περιγράφεται η θεματολογία του εν λόγω ζωγράφου. Μεταξύ των πορτραίτων που εκτίθενται, παρατήρησα και αυτό με την προσωπογραφία της Άννας Παναγιωταρέα με την ένδειξη στο πλάι: Πορτραίτο Α.Π., 2005 Παστέλ, μικτή τεχνική σε χαρτί Ιδιωτική συλλογή και στα Αγγλικά Portrait of A.P., 2005 Pastel, mixed media on paper Private collection

Καλοκρεμάμενη  επί τοίχου και αγέρωχη στέκει σας πληροφορώ η κυρία Άννα Παναγιωταρέα, η έμπιστος φίλη της υπουργού μας του Πολιτισμού και περήφανη υποθέτω αισθάνεται, ανασηκώνοντας για μια ακόμη φορά την στέκα των μαλλιών της, σήμα κατατεθέν της υπουργού, ο δε αφιερώνων την περιουσία του και ό, τι άλλο διαθέτει γλύπτης και ζωγράφος Νίκος Φλώρος, θα περιπλανάται περί τας Ευρώπας, την Αμερικής και το Τόκιο, προκειμένου η «Μαρία Κάλλας» του να γίνει γνωστή ανά τα πέρατα της Οικουμένης.

Με τις υγείες σας κυρία Υπουργέ του Πολιτισμού, και γρήγορα παρακαλώ επιμεληθείτε και των προσωπογραφιών του κ. Αδώνιδος Γεωργιάδου, κ. Άρη Πορτοσάλτε, κ.Μανόλη Καψή και λοιπών, λοπών των θυμιατών σας.

Σημείωση: Οι φωτογραφίες ελήφθησαν ιδίαις χερσί και δεν αποτελούν μέρος του διαδικτύου.            

SHARE
RELATED POSTS
Κουβέντα στον δρόμο για την Βηθλεέμ. (Talk on the road to Bethlehem), του Γιώργου Σαράφογλου (by George Sarafoglou)
Πανεπιστήμιο και κοινωνία, του Μάνου Στεφανίδη
Απλούστατο, της Ματίνας Ράπτη-Μιληλή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.