Πόρτα στη Δωδεκάνησο Πόρτα στην Πολιτική

Ένα Σχολείο χωρίς …κάγκελα!, του Αθανάσιου Βυρίνη

Spread the love
  • 108
    Shares

Σε μια περίοδο ηθικού (και δευτερευόντως ίσως οικονομικού) μαρασμού, η επένδυση στην εκπαίδευση, αποτελεί τη μέγιστη ελπίδα αισιοδοξίας. Η κρίση μάς πιέζει ασφυκτικά να συμβάλουμε στην απελευθέρωση της δύναμης και της δημιουργικότητας. Η εκπαίδευση, η έρευνα, η καινοτομία είναι τα κλειδιά για την απελευθέρωση!
Η εκπαιδευτική μονάδα, αποδεικνύει ότι μπορεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας τόσο για την άσκηση, όσο και για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής, παρότι εκλείπουν βασικές προϋποθέσεις…
Αναλύοντας τις ανάγκες της κοινωνίας, το σχολείο της γειτονιάς μπορεί να αποτελέσει πολιτισμικό κέντρο. Όταν τελειώνει ο πρωινός “συμβατικός” του ρόλος μπορεί το απόγευμα, το ΣΚ, την καλοκαιρινή περίοδο, να ανοίγει με τη διαχείριση του από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και πάντοτε με την εποπτεία των δημοτικών θεσμικών φορέων ώστε να:

• Μπορεί να προσφέρει αθλητικές, καλλιτεχνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες στους μικρούς μαθητές.
• Μπορεί να προσφέρει, σε εθελοντική βάση, μαθήματα υποστηρικτικής διδασκαλίας σε μαθητές του δημοτικού, μεταναστευτικής καταγωγής. Επιπλέον μπορεί να απευθύνεται και στους γονείς τους. Ειδικότερα στην ελληνική γλώσσα και σε ορολογίες που γίνεται συχνή αναφορά στα επιμέρους μαθήματα.
• Μπορεί να δίνει τη δυνατότητα ψυχολογικής στήριξης, όσων παιδιών και γονέων την έχουν ανάγκη, από ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους.
• Μπορεί να διοργανώνει διαλέξεις και επιμορφωτικά σεμινάρια κοινωνικού περιεχομένου που θα απευθύνονται σε γονείς και μαθητές, με τη συνεργασία και των ακαδημαϊκών τμημάτων του νησιού μας.
• Μπορεί να διοργανώνει, εκθέσεις, εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν τις ιδιαιτερότητες και την ιστορία των ανθρώπων και των γεγονότων της περιοχής.
• Μπορεί να αποτελεί δημιουργικό χώρο συνάντησης των Νέων στον οποίο θα μπορούν να εκφράζουν τις ανησυχίες τους, να έχουν επικοινωνία και να καλλιεργούν δεξιότητες.

Τέλος και επειδή τα περισσότερα σχολικά κτίρια δεν κατασκευάστηκαν εξ’ αρχής ως σχολικές μονάδες επιβάλλεται ο ορισμός μόνιμου συνεργείου συντήρησης σχολικών κτιρίων,

Το σύγχρονο σχολείο έχει μια αμφίδρομη σχέση με την τοπική κοινωνία. Το μαθησιακό περιβάλλον και οι δραστηριότητες δεν περιορίζονται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας και στην αυλή του σχολείου, αλλά σε ολόκληρη την τοπική κοινωνία. Στην πραγματικότητα το σχολείο είναι το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο ολόκληρης της κοινότητας. Με βάση αυτή την αρχή είναι αναγκαίο να επεκταθεί η λειτουργία του και ως κέντρο πολιτιστικών και διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων. Συμβάλλει έτσι ουσιαστικά, στη διαμόρφωση δραστήριων δημοκρατικών πολιτών με κοινωνική συνείδηση, κριτική σκέψη και σεβασμό σε κάθε πολιτισμό!

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.  

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

  • 108
    Shares
SHARE
RELATED POSTS
Αναγραμματισμός, του Αλέξανδρου Μπέμπη
Αγράμματοι και δημόσιες θέσεις, του Μάνου Στεφανίδη
Αλήθειες που πονάνε! (Truths that hurt!), του Γιώργου Σαράφογλου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.