Ωραιοζήλη (Τζίνα) Δαβιλά -Δαμασκηνού
Γιατί ένας εντυπωσιακός, νέος άντρας, περιζήτητος για την εμφάνισή του, επιλέγει να γίνει bachelor;
Γιατί είκοσι γυναίκες μέτριας εμφάνισης ως μετριότατης “ξεμαλλιάζονται” τηλεοπτικά για τα μάτια ενός κούκλου τριαντάχρονου;
Τι οδηγεί έναν νεαρό από μανιάτικη, με αρχές οικογένεια όπως αυτοσυστήθηκε, να επιλέγει τον δρόμο του bachelor της ελληνικής τηλεόρασης;
Το χρήμα; Η αναγνωρισιμότητα; Η δόξα; Η ματαιοδοξία; Το ψώνιο; Η ωραιοπάθεια; Η έλλειψη μέτρου; Η αλαζονεία; Ο αυτοθαυμασμός; Η κρυφή ανασφάλεια; Ή μήπως ο υπέρμετρος ναρκισσισμός;
Γιατί ένας όμορφος και ίσως και ωραίος άντρας να ακολουθεί τον τηλεοπτικό δρόμο για να βρει τη γυναίκα της ζωής του; Δεν υπήρχε άλλη προοπτική;
Διότι ο ρόλος του bachelor είναι το δαχτυλίδι. Είναι να επιλέξει σε κοινή τηλεοπτική θέα τη γυναίκα της ζωής του. Να την ερωτευθεί και να της προσφέρει το μονόπετρο. “Να κάνει την καρδιά του να χτυπήσει δυνατά”. Ίσως και να την παντρευτεί.
Έχω πάψει προ πολλού να θλίβομαι για τις τηλεοπτικές σαβούρες στις οποίες επενδύουν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών καναλιών και οι χορηγοί τους. Ό,τι μπορεί ο καθείς πράττει. Σαβούρες γνωρίζει να κατασκευάζει, αυτές σερβίρει. Οι γονείς των παιδιών και εφήβων ας προστατεύσουν τα παιδάκια τους πετώντας τις οθόνες τους από τα μπαλκόνια αν ενδιαφέρονται σοβαρά για την υγιή ανατροφή τους. Όπως κάνουν για τη υγεία των παιδιών τους, υποθέτω, οι μανούλες των προνηπίων ετοιμάζοντας ένα σωστό δεκατιανό για το σχολείο τους με φρούτα, υγιές ψωμάκι ή φρυγανιές, τυράκι, αυγό, γιαούρτι αντί για παχυντικά και χοληστερινο-φόρα κρουασάν.
Μετά την ντροπή του Big brother, την ωραιοπάθεια του My style rock, το GNTM που, τουλάχιστον αυτό, στήνει καριέρα μοντέλων και έχει μια επαγγελματική σκοπιμότητα και βάση, το bachelor αποτέλειωσε την τηλεοπτική κατρακύλα προτάσσοντας ως μάννα εξ ουρανού τον πρώτο νέο άντρα που στην ποδιά του σφάζονται κορίτσια που δεν είναι σαν τα κρύα νερά. Μπότοξ, υαλουρονικά, τατουάζ φρυδιών, φουσκωμένα χείλη σαν της πάπιας, ξένα στήθη, τατουάζ παντού – πόση μαζεμένη ακαλαισθησία στα ανδρικά και γυναικεία κορμιά μετά την κραταιά εποχή Σκαρμούτσου – και πολλή ματαιοδοξία, κενότητα, ανασφάλεια μα και κακία. Για τα μάτια του ωραιοπαθή Παναγιώτη που με άριστα το δέκα εμφανισιακά παίρνει είκοσι. Του Παναγιώτη που μοιράζει φιλιά on camera χωρίς να είναι ηθοποιός και οι νεαρές πέφτουν ανάσκελα εξ έρωτος. Την μια μέρα με την μία, την επόμενη με την άλλη. Και η επιβράβευσις δεδομένη. Διερωτώμαι: αυτό είναι το πρότυπο της Ελλάδας; Προφανώς. Της χώρας που έχει άλυτα θέματα με τον κορονοϊό καθώς η μάσκα για πολλούς ακόμη αποτελεί αξεσουάρ σαν το κράνος των μοτοσυκλετιστών περασμένο στον αγκώνα, της χώρας με την ελλιπή αξιοπρεπή σχολική εκπαίδευση που εφαρμόζει την αποστήθιση και την στεγνή γνώση που στραγγαλίζει τη φαντασία, της χώρας με τον μη υγιή πατριωτισμό, με μετέωρες τις δημοκρατικές πεποιθήσεις;
Το συγκεκριμένο, όπως και άλλα παρόμοια ριάλιτι, ένα σοβαρό ΕΣΡ θα έπρεπε να τα έχει κόψει παραδειγματικά και χωρίς ενδεχόμενο να απειληθεί η Διοίκησή του από τα μεγάλα συμφέροντα. Έπρεπε να έχει ή έχουν κοπεί ως στοιχεία υποκινούντα την τηλεοπτική ευτέλεια και κατ’επέκτασιν την ευτέλεια της κοινωνίας προβάλλοντας λάθος πρότυπα. Τα μηνύματα που περνούν είναι έμμεση προπαγάνδα. Διότι η προπαγάνδα δεν είναι τακτική μόνο των φασιστών τύπου Χίλτερ, Μουσολίνι και Ντε Βέκι. Η προπαγάνδα συναντάται οπουδήποτε η επανάληψη κυριαρχεί στοχεύοντας στην νάρκωση της κριτικής σκέψης. Συρρικνώνοντας την κριτική σκέψη.
Αν το bachelor αποτελεί ψυχαγωγία για την ελληνική κοινωνία, επιβεβαιώνεται γιατί τα σκουπίδια πάσης φύσεως και τομέα επικρατούν στην Ελλάδα. Μια χώρα που μετακομίζει τις χωματερές της στις μικρές οθόνες, σημαίνει ότι είναι αδύναμη να διαχειριστεί τις σαβούρες της. Και ρέπει ήδη στον αφανισμό. Όχι, αγαπητές και αγαπητοί. Δεν μας φταίει ο τούρκος, ο αμερικανός, ο γερμανός, ο φασίστας, ο συνωμοσιολόγος. Φταίει ο εθισμός στο ναρκωτικό της βλακείας, της βαθιάς απαιδευσιάς και της ξιπασιάς τρεις δεκαετίες. Και η αργή μεταμόρφωσή μας σε κύκνο.
Στον αντίποδα, η ΕΡΤ, ψυχαγωγικά τουλάχιστον, δεν υποστέλλει τη σημαία της ποιότητας στις εκπομπές της. Παρ’όλο που η συμπαθής Κάτια Ζυγούλη στην εκπομπή της για τη μόδα, έδωσε χώρο στην εταιρεία της Μαρέβας Μητσοτάκη που δηλώνει επιχειρηματίας και όχι δημιουργός, αλλά έχει ξεχάσει ή αγνοεί, όπως φαίνεται, την διεθνούς φήμης και αναγνώρισης σχεδιάστρια μόδας υψηλής ραπτικής κυρία Δάφνη Βαλέντε. Αν είχαμε δέκα Βαλέντε στην Ελλάδα και τις τιμούσαμε, θα ήμασταν αλλιώς. Κι όμως. Το ατελιέ της βρίσκεται στο κέντρο της ιστορικής Αθήνας.
Αν προτιμάτε, χρησιμοποιήστε το ηχητικό αρχείο:
19.9.2020
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr