Υγεία

Τα προβιοτικά κάνουν θαύματα, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

 

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Μην αντισταθείτε στην απόλαυση ενός γιαουρτιού ή ενός ποτηριού γάλα γιατί μας ευεργετούν χάρη στα προβιοτικά που περιέχουν όπως όλα τα γαλακτοκομικά!

Τα προβιοτικά είναι μη παθογόνοι μικροοργανισμοί που βελτιώνουν τη φυσιολογική χλωρίδα του και αποτρέπουν την ανάπτυξη βλαβερών μικροοργανισμών. Αυτά τα μικρόβια μπαίνουν στο σώμα μας μέσω συγκεκριμένων τροφών, επιβιώνουν περνώντας από την γαστρεντερική οδό και μας ωφελούν πολλαπλά όταν τα καταναλώνουμε σε επαρκείς ποσότητες. Τα προβιοτικά συμβάλλουν:

 Στην ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου που προστατεύει τον οργανισμό από μολύνσεις.

 Στη διάσπαση των πρωτεϊνών και των λιπών στο πεπτικό σύστημα βοηθώντας στην πέψη και στην απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.

 Στην πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση των διαρροιών που προκαλούνται από την αντιβίωση όπως και στην αντιμετώπιση της διάρροιας που προκαλεί ο ροταϊός.

 Στην αντιμετώπιση προβλημάτων του πεπτικού, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, το έλκος στομάχου, η δυσανεξία στη λακτόζη.

 Στην πρόληψη και θεραπεία γυναικολογικών προβλημάτων (μυκητιάσεις, κολπίτιδες, τραχηλίτιδες κ.α).

 Στη μη εκδήλωση αλλεργικών διαταραχών στα παιδιά όταν οι μητέρες τα καταναλώνουν την περίοδο της εγκυμοσύνης ή του θηλασμού.

 Στην προστασία από τον χρυσίζοντα σταφυλόκοκκο, μικρόβιο που αποτελεί κύρια αιτία σοβαρών ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων.

 Στην απώλεια βάρους και στη ρύθμιση του- κάποια προβιοτικά – επειδή εμποδίζουν τη δράση ενός ενζύμου που παίζει ρόλο στην ανάπτυξη της παχυσαρκίας.

 Η τακτική κατανάλωση γιαουρτιού και γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος, μας προστατεύει από τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2. Τα οφέλη του γιαουρτιού, προκύπτουν από την παρουσία τόσο των προβιοτικών, όσο και από το ασβέστιο, το μαγνήσιο και τις βιταμίνες D και Κ που περιέχει.

 Το γιαούρτι που περιέχει προβιοτικά, διατηρεί το δέρμα καθαρό, απαλλαγμένο από σπυράκια και στίγματα.

Προβιοτικά κυκλοφορούν στο εμπόριο και σε συμπληρώματα, όπως ταμπλέτες, κάψουλες ή φακελάκια υπό μορφή σκόνης. Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες τροφίμων προσπαθούν να δημιουργήσουν προβιοτικά προϊόντα και για άλλες τροφές (αλλαντικά και κρέατα μακράς ωρίμανσης, ελιές κλπ). Στην αγορά κυκλοφορούν και προϊόντα που περιέχουν τα λεγόμενα πρεβιοτικά συστατικά, τα οποία βοηθούν την ανάπτυξη και διατήρηση των προβιοτικών (φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες, ινσουλίνες κ.α) .


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Να αφήνουμε το παιδί μας να τρώει γλυκά;, της Ειρήνης Χαρτερού
Γιατί νοιώθω χωρίς ενέργεια;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Προφυλάξτε τα παιδιά από το κρυολόγημα!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.