Ανοιχτή πόρτα

Sex and the City…δεκαετίες μπροστά…, της Ωραιοζήλης-Τζίνας Δαβιλά

Spread the love

Η Ωραιοζήλη Τζίνα Δαβιλά είναι Θεολόγος (Msc “Η Θεολογία στον Σύγχρονο Κόσμο”), αρθρογράφος/ραδιοφωνική παραγωγός/εκδότρια του iPorta.gr.

Το Hollywood ρυθμίζει το μέλλον, προλέγει το μέλλον, προετοιμάζει για το μέλλον.

Το Sex and the City, η σειρά που δεν παρακολούθησα ούτε για ένα λεπτό όταν παιζόταν, μα έχω εντρυφύσει την τελευταία διετία και μου αρέσει πολύ, γιατί είναι ανάλαφρη, ευχάριστη, χαρούμενη, στυλάτη, απροβλημάτιστη, ρηχή επιφανειακά, έχει προκαθορίσει για την κοινωνία και τα ζητήματα που θα την απασχολήσουν τον 21ο αιώνα. Από το 1998 που πρωτοεμφανίστηκε στην αμερικανική τηλεόραση διαπραγματεύτηκε χωρίς να κάνει θόρυβο την σεξουαλικότητα των ανθρώπων και τον τρόπο που λειτουργεί η κοινωνία.

Η Σαμάνθα, που απολάμβανε την σεξουαλικότητά της όπως λίγες και λίγοι χωρίς ενοχές και χωρίς μέτρο, τόνισε σε ένα από τα επεισόδια της σειράς ότι ο 21ος αιώνας θα είναι ο αιώνας της αμφισεξουαλικότητας, ότι κανένας δεν θα ασχολείται με το φύλο αλλά με το πώς θα χαίρεται κάποιος την συντροφικότητα, ότι τα άτομα θα απελευθερωθούν από τις ενοχές τους και η μορφή της νέας κοινωνίας θα αποτελείται από αμφιφυλόφιλους και ζευγάρια του ίδιου φύλου που θα επισημοποιούν τις σχέσεις τους με παραδοσιακό τρόπο (γάμο) και κόντρα στην παράδοση.

Η Κάρυ δεχόταν πρόσκληση από τους παντρεμένους γκέι φίλους της για να γίνει παρένθετη μητέρα διότι ήταν υγιής αφήνοντάς την άφωνη για το μέλλον των ενοικιαζόμενων μητρών, στην δεύτερη ταινία του Sex and the City η Λίζα Μινέλλι παντρεύει τους γκέι φίλους των κοριτσιών του Sex and the City, ενώ μια θαυμάστρια της Κάρυ Μπράνσω τής ομολογεί ότι ως παντρεμένη και θέλοντας να γίνει μητέρα χωρίς να χαλάσει την σιλουέτα της, κυοφορεί για λογαριασμό της μια παρένθετη γυναίκα.

Αν κάποιος δει πέρα από το ανάλαφρο, σχεδόν ρηχό, Sex and the City τα μηνύματα, θα καταλάβει ότι η εποχή του 2024 που προκαλέι απορίες και αναθέματα από αρκετούς έως πολλούς, έχει ανατείλλει από τον περασμένο αιώνα χωρίς τυμπανοκρουσίες. Και ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει. Δηλαδή και ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών θα νομιμοποιηθεί και νόμιμα ή παράνομα θα ενοικιάζονται οι κοιλίτσες των φτωχών κοινωνικά στρωμάτων και η ψυχολογική μετάπτωση και βύθιση θα ενισχυθεί μέχρι να γίνει θηλιά στον λαιμό, μεταφορικά και κυριολεκτικά, δυστυχώς και για τις δύο περιπτώσεις.

Δεν είναι δουλειά μου να ηθικολογήσω, ας το κάνουν όσοι νομιμοποιούνται ή νοιώθουν ότι έχουν δικαίωμα να το κάνουν. Επιπροσθέτως, στην νομοθεσία περί γάμου ομοφύλων και παρένθετων μητέρων δεν τίθεται θέμα ηθικό, μα πρακτικό. Το φυσικό είναι αυτό που πολλαπλασιάζει χωρίς να παραβιάζεται η Φύση. Επίσης, το φυσικό είναι ο σεβασμός και η αλληλοεκτίμηση του ζεύγους που επισημοποιεί την σχέση του και τεκνοποιεί. Αυτό και αν παραβιάζεται από την κοινωνία και τα  ζευγάρια  που συνευρίσκονται με φυσικό τρόπο!!! Και από εκεί, νομίζω, ότι ξεκινά το μη φυσικό. Διότι ο σεβασμός είναι βασική προϋπόθεση κάθε ζευγαριού, νόμιμου ή μη νόμιμου. Ο καθένας αναζητεί τον σεβασμό και τον βρίσκει εκεί που δεν το περιμένει. Επίσης, επιστημονικά δεν έχει βρεθεί το γονίδιο της ομοφυλοφιλίας. Όπως δεν έχει βρεθεί και το γονίδιο της κακίας, της αισχρότητας, του εκφυλισμού, της παλιανθρωπιάς, της αγένειας, της καλοσύνης, της αγάπης, της ευγένειας, της αρετής. Τα πάντα είναι θέμα εικόνας. Διότι η εικόνα είναι το πιο ισχυρό “γονίδιο”.

Θα συνηθίζουμε στην εικόνα των δυο μπαμπάδων, δυο μαμάδων; Δεν το γνωρίζω. Και δεν με αφορά. Διότι δεν συνήθισα και στην εικόνα του μπαμπά και της μαμάς που ευτελίζονται και μαλλιοτραβιούνται μπροστά σε άλλους ή κρυφά απλώνοντας τους εγωισμούς και τα οικογενειακά τους σύνδρομα μεγαλώνοντας δυστυχισμένα παιδιά, που θα συνηθίσουν με την σειρά τους να ξεδιπλώνουν τα δικά τους σύνδρομα με θράσος, αυθάδεια, ανασφάλεια και κακοτροπία στους δικούς τους συντρόφους.  Διότι οι σχέσεις θέλουν κόπο. Και ό,τι βλέπει ο καθένας επαναλαμβάνει.

Και στην τελική, έχουμε τόσα άλυτα θέματα ως κοινωνία, που δεν υπάρχει πρόθεση ουσιαστική για να επιλυθούν. Και τόσος εγωισμός και ξιπασιά στην συμπεριφορά και την νοοτροπία. Διαφορετικά, η Πολιτεία θα ενίσχυε την υιοθεσία τόσων άτυχων πλασμάτων που γεμίζουν τα ιδρύματα, από το προωθούν τις πανάκριβες μεθόδους τεχνητής γονιμοποίησης – υπεύθυνες για πολλούς καρκίνους – και τις παρένθετες μητέρες.

Και αν σκεφτεί κάποιος τα βαθύτερα μηνύματα της ανθρώπινης ευαισθησίας μέσω του ιστορικού Hollywood και του ανάλαφρου Sex and the City, ίσως καταλήξει στο ότι όλα έχουν ειπωθεί για να ιδωθούν με τον ανάποδο τρόπο, σαν το ανάποδο χαμόγελο των ανθρώπων του 21ου αιώνα. Η ωραιότερη καμπύλη του προσώπου ανάποδα.

Ωραιοζήλη-Τζίνα Δαβιλά,

29 Ιανουαρίου 2024

 

SHARE
RELATED POSTS
Η υπογραφή του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια – 12 Νοεμβρίου 1830
Ω, Θεέ μου, της Ματίνας Ράπτη-Μιλήλη
Kostis A. Makris
«Zito i Hellas»…και δεν μιλάω γενικά για το Πολυτεχνείο, του Κωστή Α. Μακρή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.