Υγεία

Όταν η αναπνοή είναι δυσάρεστη, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Catering-Συνέδρια-Γάμοι-Βαπτίσεις-Εκδηλώσεις

Απ.Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στ.Διαγόρας)-Ρόδου-Λίνδου (ΙΚΑ)-Λεωφ.Κρεμαστής-Πηγές Καλλιθέας (Μάϊος-Οκτώβριος)

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Η κακοσμία του στόματος είναι ένα σοβαρό πρόβλημα με πολλές αιτίες, που μπορεί να οδηγήσει στην κοινωνική απομόνωση. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και «καμπανάκι» για μία σειρά από προβλήματα υγείας…

Δυστυχώς, είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι αντιμετωπίζουμε πρόβλημα κακοσμίας στόματος, καθώς προσαρμοζόμαστε εύκολα στις οσμές του σώματος μας.

Η κακοσμία του στόματος μπορεί να οφείλεται σε:

• Κακή κατάσταση στοματικής κοιλότητας. Είναι η συνηθέστερη αιτία κακοσμίας. Όταν συγκεκριμένα βακτήρια αυξάνονται μέσα στη στοματική κοιλότητα, αυτά διασπούν τα υπολείμματα τροφών και δημιουργούν δύσοσμα αέρια τα οποία και εκπνέουμε. Η απάντηση στο πρόβλημα είναι βούρτσισμα των δοντιών, χρήση οδοντικού νήματος και καθαρισμός της γλώσσας τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα. Προσοχή! Ακόμη κι αν βουρτσίζετε τα δόντια σας συνεχώς, το πρόβλημα μπορεί να εξακολουθήσει να υφίσταται, γιατί δεν έχετε καθαρίσει τη γλώσσα με την ειδική οδοντόβουρτσα. Μαϊντανός, τσίχλες και ειδικές καραμέλες μπορούν να λειτουργήσουν ανακουφιστικά.

• Ξηροστομία ή ουλίτιδα. Ο ρόλος του σάλιου είναι καθοριστικός στο να καθαρίζει τη στοματική κοιλότητα μετακινώντας τα βακτήρια, τα οποία δεν μπορούν να εγκατασταθούν σε ένα σημείο και να πολλαπλασιαστούν. Ξηροστομία μπορεί να προκαλέσουν φαρμακευτικά σκευάσματα για τις αλλεργίες όπως επίσης και ο ξηρός αέρας από τα καλοριφέρ και τα κλιματιστικά. Όσο για την ουλίτιδα προκαλεί αποσύνθεση των βακτηρίων. Τα άφθονα υγρά θα δώσουν λύση στο πρόβλημα της ξηροστομίας ενώ ο υγραντήρας θα σας απαλλάξει από τον ξηρό αέρα της θέρμανσης.

Ένα ρινικό σπρέι διατηρεί θα δώσει λύση σε όσους ροχαλίζετε ή ταλαιπωρείστε από αλλεργική ρινίτιδα.

• Σκόρδο, κρεμμύδι ή αλκοόλ. Δεν είναι μόνο τα φαγητά που προκαλούν τη δυσοσμία αλλά και τα φυτικά τους έλαια που απορροφώνται από τον οργανισμό και εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος, επηρεάζοντας τη «μυρωδιά» μας έως και τέσσερις ώρες μετά το φαγητό. Περιορίζουμε λοιπόν τις «ένοχες» τροφές και μασάμε μαϊντανό και τσίχλες χωρίς ζάχαρα. Καταναλώνουμε και άφθονο τσάι που εμποδίζει την ανάπτυξη των βακτηρίων.

• Τσιγάρο. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε …

• Διαβήτης ή γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση.

• Προβλήματα σε συκώτι ή νεφρά. Οι παραγόμενες τοξίνες από τα ενδεχόμενα προβλήματα απελευθερώνονται μέσω της αναπνοής.

• Διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και φτωχή σε υδατάνθρακες, συνήθως όταν θέλουμε να μειώσουμε το βάρος μας. Ο οργανισμός καίει από το συσσωρευμένο λίπος που έχει για ενέργεια, αντί να κάψει υδατάνθρακες αλλά αυτό μπορεί να προκαλέσει κέτωση. Οι κετόνες που έχουν δυσάρεστη οσμή απελευθερώνονται με την αναπνοή…

Ας μην κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το «χαλί»! Ώρα για δράση!

 

SHARE
RELATED POSTS
Είναι αλήθεια ότι το μέλι εξασφαλίζει καλό ύπνο;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Πώς να επιλέξω γυαλιά ηλίου;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Συμβουλές διατροφής και συμπεριφοράς για τον καύσωνα από τον Ιατρικό Σύλλογο Ρόδου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.