Με αφορμή τη διάλεξη της Αλεξάνδρας Χαριτάτου, την Πέμπτη 11 Μαΐου 2017 με τον εξαιρετικά ελκυστικό ―για μένα― τίτλο:
«Εφήμερα: Οι μικροί αρχειοφύλακες της ζωής μας»
ανέσυρα από τα ηλεκτρονικά αρχεία μου το πρόγραμμα της θερινής περιόδου του 1949 του ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ που λειτούργησε με Καλλιτεχνικό Διευθυντή τον Αιμίλιο Βεάκη.
Πέρα από το γεγονός ότι εκείνη τη δύσκολη χρονιά (τέλος εμφυλίου πολέμου) ο Αιμίλιος Βεάκης ήταν υπό διωγμόν, όπως και πολλοί άλλοι και άλλες, και πέρα από το ότι μερικοί και μερικές από τους/τις ηθοποιούς ήταν οικογενειακώς γνωστοί, φίλοι ή και συγγενείς, δεν έχω πλήρη ιστορικά στοιχεία.
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να παραδώσω δημοσίως αυτό το υλικό για κάποιους που ενδιαφέρονται για την ιστορία του θεάτρου στην Ελλάδα και μπορούν να το αξιοποιήσουν.
Άλλοι, πιο αρμόδιοι από μένα, θα μπορέσουν ίσως να συμπληρώσουν τα βιογραφικά στοιχεία του Μεγάλου ―κατά τη μαρτυρία των συγχρόνων του― Αιμίλιου Βεάκη.
Το μόνο που μπορώ να αναφέρω σαν «ανέκδοτο» είναι ότι όταν έπαιζε Βασιλιά Ληρ με τη Βάσω Μανωλίδου ως Κορδέλια, και θρηνούσε πάνω στην νεκρή κόρη του ―ίσως μια από τις πιο τραγικές σκηνές του παγκόσμιου θεάτρου― ο Βεάκης της έλεγε αστεία και για το πού θα πάνε μετά την παράσταση για φαγητό και με ποια παρέα.
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr
Ακολουθεί το αρχειακό θεατρικό υλικό του Κωστή Α. Μακρή σε έκθεση εικόνων αποκλειστικά από το iPorta.gr