Εικαστικά

Οι αυτοπροσωπογραφίες του Πάμπλο Πικάσο, του Μάνου Στεφανίδη

Spread the love

_στεφανίδης.jpg

 

 

 

 

 Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης
και Αναπληρωτής Καθηγητής
στο Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το πρόσωπο, το φαίνεσθαι και το είναι. Το πρόσωπο σαν μάσκα, ως κοινωνικός ρόλος και σαν ασπίδα στα βλέμματα των άλλων. Το πρόσωπο στον καθρέφτη σαν αντανάκλαση και το πρόσωπο ως ρούχο της ψυχής. Το πρόσωπο, πρώτο και ύστατο θέμα της ζωγραφικής, ο τρόπος για να βλέπουμε τους άλλους και τον κόσμο. Το πρόσωπο του Νάρκισσου, του Αγγέλου, του δαίμονα μέσα στο πρόσωπο του καθενός. Λέω συχνά πως αν χάνονταν όλη η ευρωπαϊκή ζωγραφική και σώζονταν οι αυτοπροσωπογραφίες του Ρέμπραντ, του Γκόγια και του Βαν Γκογκ θα είχαμε διαφυλάξει τις βασικές πληροφορίες εξέλιξης.

Οι αυτοπροσωπογραφίες του Πικάσο δεν είναι τα καλύτερα του έργα. Είναι όμως τα πιο ειλικρινή, τα πιο διεισδυτικά, τα πιο αμείλικτα. Τότε που η έρευνα και το παιχνίδι με την φόρμα γίνονται εξομολόγηση …

Ακολουθεί έκθεση εικόνων

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

 

 

SHARE
RELATED POSTS
20525703_1988108224804640_5848327153125532740_n.jpg
Η έκθεση “Το Σώμα. Ο Έρωτας”, του Μάνου Στεφανίδη
Ποιος τώρα θα μας δαγκώνει τρυφερά στους εφιάλτες μας;, του Κωστή Α. Μακρή
Αφαίρεση, Μια τέχνη της Αποκάλυψης *, του Μάνου Στεφανίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.