Ανοιχτή πόρτα

Ο Καναδάς λύνει μια και καλή το πρόβλημα της ενδυμασίας, του Χρήστου Μαγγούτα

Spread the love

 

 

 

 

 

 

 

  

Χρήστος Μαγγούτας

 

 

 

1698b847c2e4fe98c05adcdc9d420590_XL.jpg

 

 

Ο Καναδάς λύνει μια και καλή το πρόβλημα της ενδυμασίας

 

Ενώ Δυτικός κόσμος έχει διασπαστεί αναφορικά με το αν οι γυναίκες αραβικής καταγωγής θα φορούν ή όχι μαντίλα (βέλο ή μπούργκα) ο

Καναδάς πήρε ξεκάθαρη θέση:

«Το τι θα φορέσει κάποιος είναι προσωπικό ανθρώπινο δικαίωμα που μόνο σε περίπτωση ανάγκης μπορεί να μην εφαρμοστεί». Η απόφαση

αυτή βγήκε για την ορκωμοσία της Ζουνέρα Ίσακ.

Άλλωστε ο Καναδάς έχει μακρά παράδοση στην ανοχή απέναντι στους άλλους. Το 1996 ψηφίστηκε νόμος ότι οι γυναίκες μπορούσαν να

κυκλοφορούν γυμνόστηθες σε δημόσιους χώρους, όπως και οι άντρες. Στην ουσία ο νόμος εφαρμόστηκε μόνο 2 φορές. Την τελευταία

φορά ήταν πριν δυο μήνες όταν δυο αδελφές οδηγούσαν τα ποδήλατά τους γυμνόστηθες. Ο αστυνομικός, ανίδεως από το νόμο, τις

συνέλαβε, αλλά η αστυνομία τους ζήτησε συγνώμη.

 

Το θέμα πάει από την μια άκρη στην άλλη. «Στη Ρώμη, όπως οι ρωμαίοι», έλεγαν οι αρχαίοι. Τώρα λένε: «Γιατί να μην μπορούν οι γυναίκες

μας να είναι ντυμένες «ευρωπαϊκά στο Ισλαμαμπάντ; Θα εξανθρωπίσουμε τους μουσουλμάνους που ζουν στη χώρα μας». Πιστεύω ότι είναι

λάθος προσέγγιση (πέρα από το ότι και στο βυζαντινό μεσαίωνα ίσχυε αυτό. Θέλουμε να μοιάζουμε με τον καλύτερο και όχι με το χειρότερο.

 

Δε θέλουμε να γυρίσουμε 500 χρόνια πίσω και να καίμε στην πυρά τους φιλοσόφους και τους επιστήμονες όπως κάνουν στην Αραβία αν

είναι άθρησκοι. Ούτε θέλουμε να φτιάξουμε τον πλανήτη μια πηχτή ακαθόριστη μάζα από το χωνευτήρι των λαών. Οι Ελλαδίτες θα έπρεπε

να είναι πιο φιλοσοφημένοι: ο μισός πληθυσμός ζει στην ομογένεια και ευτυχώς δε μας ζητούν να ντυνόμαστε διαφορετικά.

 

Κι ο Καναδάς πέρασε από το στάδιο αυτό, που ήρθε απότομα στην Ελλάδα. Μια πελάτισσά μου της δεκαετίας του 50 ονομάζεται Fay. «Γιατί

αυτό το όνομα; τη ρώτησα. «Ο υπάλληλος μου έδωσε 3 ονόματα να διαλέξω. Το Ευφροσύνη δε θα μπορούσαν να το προφέρουν οι ξένοι».

 

Τώρα υπάρχει άλλο πνεύμα. Όταν την κόρη μου τη ρώτησαν πώς θέλει να πούνε το όνομά της στην αποφοίτηση τους είπε: «Όχι Anastasia-

Irene αλλά «Αναστασία- Ειρήνη» – και το προσπάθησαν μέχρι να το πετύχουν. Κι όσο για τον κίνδυνο στον πολιτισμό μας: λέτε να

κινδυνεύει από την ενδυμασία των ξένων, ή από μας που δεν έχουμε την κουλτούρα και τον πολιτισμό μας στην καρδιά μας. Η Ελλάδα έχει

πολύ δρόμο μέχρι να μάθει ότι «ο διαφορετικός άλλος» είναι άνθρωπος κι αυτός. Όπως έλεγε ο Τρυντώ: Το κράτος δε θα μπει στην

κρεβατοκάμαρα σας, αλλά ούτε κι εσείς θα φέρετε την κρεβατοκάμαρα στο δρόμο.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι Πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου (Αρείου Πάγου) είναι η συμπατριώτισσά μας Ανδρομάχη Καρακατσάνη, η πρώτη

ελληνίδα σ’ αυτή την τιμητική θέση. Κι όπως λένε οι Καναδοί «Από τα σουβλάκια στο ανώτερο δικαστικό λειτούργημα».

 

Η απόφαση για τη Ζουνέρα Ίσακ βοηθάει να φτιάξουμε ένα καλύτερο κόσμο. Δεν έχω δει ποτέ στο Τορόντο επεισόδιο σαν αυτό στο ΖΑΡΑ

και ούτε μπορεί να υπάρξει κι ας ζουν στον Καναδά πάνω από 1,500,000 άτομα αραβικής καταγωγής. Η βία έλκει τη βία δεν την απωθεί.

 

* Το άρθρο απηχεί στις απόψεις του συντάκτη του. 

 

iPorta.gr 

 

 

 

SHARE
RELATED POSTS
Το τέλος του δρόμου, του Μίλτου Κύρκου (ευρωβουλευτής ΠΟΤΑΜΙ)
Αλληλέγγυα δράση “Τα παιδιά νοιάζονται” από τον Σύλλογο Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων
Τα μηνύματα του Πολυτεχνείου, του Δρ Βασίλη Μαστρογιάννη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.