Υγεία

Ο ασθενής να εμπιστεύεται το διαδίκτυο;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Μόνο στη Ρόδο: Αποστόλου Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στάδιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ)-Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ)-Λεωφόρος Κρεμαστής – Πηγές Καλλιθέας (από Μάιο-Οκτώβριο) & catering Γάμοι-Βαπτίσεις, Συνέδρια, Εκδηλώσεις

PANE DI CAPO – AT RHODES – ΣΤΗ ΡΟΔΟ – ΤΗΛ: 22410-69007

 

Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο για ορθή πληροφόρηση; Τι αναζητάμε συνήθως; Τι πρέπει να προσέχουμε;

Το διαδίκτυο έχει εισβάλει στην καθημερινότητά μας σαν βασικό εργαλείο αναζήτησης απαντήσεων σε κάθε ερώτημα μας, ανάμεσα σε αυτά και όσα σχετίζονται με θέματα υγείας. Το μενού περιλαμβάνει από απλές συμβουλές ευζωίας, υγιούς διατροφής και άθλησης έως και εκτεταμένο ενημερωτικό υλικό που αφορά σοβαρά νοσήματα και στα οποία έχει πρόσβαση ο κάθε ενδιαφερόμενος ανά πάσα στιγμή της ημέρας.

Το διαδίκτυο είναι πόλος πληροφοριών ανάμεσα στον επιστήμονα και στους πολίτες. Κατά πόσο όμως η πλοήγηση στο διαδίκτυο, μας διαφωτίζει σε θέματα υγείας, ή οδηγούμαστε σε μονοπάτια παραπληροφόρησης;

Σε κάθε περίπτωση οι ασθενείς αισθάνονται ότι έχουν ένα «όπλο» στα χέρια τους που τους προσφέρει γνώση σε ιατρικά θέματα . Επισκέπτονται λοιπόν «διαβασμένοι» τον θεράποντα ιατρό τους ή προσπαθούν να ελέγξουν κάθε απάντηση που θα λάβουν. Μάλιστα δεν διστάζουν να εφαρμόσουν πρόχειρες ιατρικές συμβουλές που ανακαλύπτουν στο διαδίκτυο ακόμη κι αν δεν είναι σίγουροι ότι αποτελούν την ενδεδειγμένη επιλογή για το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζουν.

Τα νέα δεδομένα θέτουν τον επιστημονικό κόσμο και ειδικότερα εμάς τους γιατρούς προ των ευθυνών μας. Αρχικά πρέπει να αποδεχτούμε την αλλαγή που έχει συντελεσθεί στην επικοινωνία μας με τους ασθενείς και να τη χρησιμοποιήσουμε προς όφελος όλων. Θεωρώ ότι οι επιστήμονες του χώρου της υγείας οφείλουν με την ενεργό παρουσία τους και την αρθρογραφία τους, να παρέχουν στο νέο «εργαλείο», υπεύθυνες απαντήσεις σε συνήθεις ερωτήσεις, να επιλύουν απορίες και να δίνουν διέξοδο σε προβληματισμούς των πολιτών, καθώς η μακρόχρονη επαγγελματική εμπειρία που έχουν αποκτήσει, τους επιτρέπει να γνωρίζουν τι απασχολεί συνήθως τους ασθενείς και τους οικείους τους.

Όπως συνηθίζω να λέω δεν υπάρχουν ασθένειες αλλά ασθενείς και ασθενής σημαίνει ένα παζλ από πολλά κομμάτια υγιή και ασθενή που πρέπει να αναλυθούν και συνδεθούν σωστά.

Αναμφίβολα η λύση βρίσκεται στη βελτίωση της επικοινωνίας αλλά και στη συνεχή επαγρύπνηση και των δύο πλευρών, ιατρών και ασθενών. Μόνο έτσι οι δύο πλευρές θα οικοδομήσουν μία σχέση εμπιστοσύνης, που αποτελεί την απαραίτητη συνθήκη που θα επιτρέψει την ίαση του ασθενούς, που αυτό είναι και το βασικό ζητούμενο. Για να κτιστεί αυτή η σχέση εμπιστοσύνης, ο θεράπων ιατρός οφείλει να διαθέσει στον ασθενή τον απαραίτητο χρόνο προκειμένου να του δώσει τις απαντήσεις που χρειάζεται.

Το διαδίκτυο από ανταγωνιστής και στείρος πληροφοριοδότης, που μπορεί να οδηγήσει και σε επικίνδυνες ατραπούς παραπληροφόρησης, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον ασθενή μέσω της συνεχούς προσπάθειας όλων και κυρίως του επιστημονικού κόσμου που οφείλει να είναι διαρκώς παρών, να παρακολουθεί και να εκμεταλλεύεται θετικά τις τεχνολογικές εξελίξεις προς όφελος του ασθενούς.

 

SHARE
RELATED POSTS
Φθινοπωρινά λαχανικά: ένας γευστικός διατροφικός θησαυρός, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Τι… λένε τα κρύα χέρια;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Τα μέτρα πρόληψης για το άνοιγμα των οίκων ανοχής, του Δρ Θάνου Ασκητή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.