Υγεία

Καταπολεμήστε την αϋπνία!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Η αϋπνία ταλαιπωρεί έστω και περιστασιακά έναν στους τρεις ενήλικες. Μπορεί να οφείλεται σε μόνιμη απορρύθμιση του οργανισμού που μπορεί να προκληθεί από εγκεφαλικά, καρδιακά, νεφρικά και ηπατικά νοσήματα, πεπτικές διαταραχές, νόσοι του αναπνευστικού και ορμονικές διαταραχές.

Η εμμηνόπαυση για παράδειγμα προκαλεί ορμονικές διαταραχές που διαταράσσουν τον ύπνο, όπως και το άγχος. Οφείλουμε να ελέγξουμε αν είναι οργανικός ο λόγος που προκαλεί αϋπνία ή αν οφείλεται σε φαρμακευτική αγωγή που ακολουθούμε. Πρέπει να διαχειριζόμαστε το άγχος με ασκήσεις χαλάρωσης και διαλογισμού, συνειδητοποιώντας ότι οι φόβοι και οι ανασφάλειες μας είναι συνήθως δημιουργήματα του μυαλού μας! Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα ακόμη και κατάθλιψη.

Την αϋπνία προκαλούν και ενοχλητικοί νυχτερινοί ήχοι όπως των μηχανών που μπορούμε να αποφύγουμε με ωτοασπίδες. Κάποιοι είναι ευαίσθητοι ακόμη και στον ήχο του ρολογιού δίπλα στο κρεβάτι ή στο φως. Ενοχοποιητικοί παράγοντες για την αϋπνία είναι και τα «βαριά» γεύματα, ο καφές, το αλκοόλ, η επίπονη σωματική και πνευματική δραστηριότητα πριν τον ύπνο αλλά και οι ψυχολογικές εντάσεις.

Τι να κάνω;

 Πριν κοιμηθείτε κάνετε ένα χλιαρό μπάνιο ή να πιείτε ένα χλιαρό ποτήρι γάλα.

 Μην καταφύγετε στα υπνωτικά χάπια γιατί θα σας προκαλέσουν εθισμό.

 Μην πιέζετε τον εαυτό σας να κοιμηθεί. Σηκωθείτε από το κρεβάτι, μιλήστε στο τηλέφωνο, ακούστε μουσική, διαβάστε ένα βιβλίο, δείτε τηλεόραση– όχι θρίλερ (!) – και προσπαθήστε να κοιμηθείτε λίγο αργότερα. Όχι ίντερνετ!

 Η κρεβατοκάμαρα να είναι δροσερή και καλά αερισμένη.

 Διατηρείτε σταθερή ώρα κατάκλισης και αφύπνισης ακόμη και το σαββατοκύριακο.

 Αν παρ’ όλες τις προσπάθειες δεν τα καταφέρνετε ζητήστε τη συμβουλή γιατρού. Μην αφήσετε τις αϋπνίες να δηλητηριάζουν τη ζωή σας!

Τα καλά του ύπνου

 Ο καλός ύπνος-περίπου ένα οκτάωρο το 24ωρο- χαρίζει μακροζωία και θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε σοβαρές ασθένειες όπως ο καρκίνος συμβάλλοντας στην ανάπλαση, τσην αναζωογόνηση και στην ορμονική ισορροπία του.

 Βελτιώνει τη μνήμη και «γεννά» καλές ιδέες.

 Καταπολεμά και την παχυσαρκία καθώς τροποποιεί τις ορμόνες που οξύνουν την πείνα και ρυθμίζουν τον μεταβολισμό.

 


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Ανακαλύψτε το ασβέστιο!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Η Ακτινοθεραπεία ασφαλής λύση στον ανεγχείρητο καρκίνο του νεφρού, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Κρύβει κινδύνους ο λόξιγκας;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.