Ανοιχτή πόρτα

Κάρπαθος, πάμε προς τα πίσω ολοταχώς, του Μανώλη Δημελλά

Spread the love

1557482_10151909930297844_2092844726_n.jpg

 

Μανώλης Δημελλάς

 

 

 

 

kykloforiako_karpathos_0.jpg

 

 

Στο ξεκίνημα της εβδομάδας των Παθών και το Δημοτικό συμβούλιο της Καρπάθου βρέθηκε αντιμέτωπο με ένα ισχυρό δίλημμα.

 

 

Μήλο της έριδος η χρήση ενός στενού δρόμου διπλής κατεύθυνσης, σε κόντινη απόσταση από το εμπορικό κέντρο Πηγαδίων.

 

 

Πρόκειται για μια καρμανιόλα, ένα τούνελ, όπως το λένε οι ειδικοί επιστήμονες, που αποτελεί μια γάγγραινα για όλους τους Καρπάθιους και τους επισκέπτες του νησιού και είμαστε τυχεροί αφού μέχρι σήμερα δεν είχαμε κάποιο σοβαρό δυστύχημα.

 

 

Οι αλλαγές και οι μονοδρομήσεις που είχαν αποφασισθεί και εφαρμόστηκαν μόλις πριν λίγο καιρό κατάφεραν να κάνουν άνω-κάτω το Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα δίχασαν την πλειοψηφία που ηγείται στο Δήμο!

 

 

Με τη γραμμή της αντιπολίτευσης, που κατέβηκε σύσσωμη, τάχθηκαν και 5 σύμβουλοι της συμπολίτευσης και έτσι γεννιέται ζήτημα στο αραγές μέτωπο της πλειοψηφίας που διοικεί σήμερα την Κάρπαθο.

 

 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η απόφαση για την ανάκληση της περίφημης “αποφάσεως 84” δεν αφορά μόνο την αλλαγή στην είσοδο των Πηγαδίων από το Απέρι, αλλά και μια σειρά μικρότερων παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο του νησιού! Η απόφαση μπορεί να είναι μια επιτυχία, που προσπαθεί να χρεωθεί η αντιπολίτευση, όμως στην ουσία πρόκειται για μια αποτυχία στη ρύθμιση του κυκλοφοριακού και των δρόμων της Καρπάθου.

 

 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, ο στενός δρόμος διπλής κατευθύνσεως είναι μια ιστορία που ταλαιπωρεί το νησί πολλά χρόνια, η τεχνική υπηρεσία του Δήμου στην τελευταία της προσπάθεια και αναζητώντας κάποια λύση, βρήκε αρωγή από τον κο Βασίλη Χαλκιά συγκοινωνιολόγο υπεύθυνο της Αττικής Οδού. Από πέρυσι την Άνοιξη πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις, χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και κάμερες, καταγράφηκαν τα δεδομένα και κατέληξαν στην συγκεκριμένη λύση ανάγκης, έπειτα από ορισμένες τροποποιήσεις πέρασε από Δημοτικό και το Επαρχιακό συμβούλιο και εφαρμόστηκε.

 

 

Ο υπεύθυνος της Τεχνικής υπηρεσίας κος Πάρης Παπαδημητρίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο στόχος ήταν “να καταγραφούν τα δεδομένα των συγκεκριμένων δρόμων με τις αλλαγές στην αιχμή τους (ειδικά τον μήνα Αύγουστο) και αφού μελετηθούν τα καινούρια αποτελέσματα να ξανα-γίνουν τροποποιήσεις, εάν και όπου κριθεί απαραίτητο”. Κάτι που υπερτόνισε και ο Δήμαρχος Καρπάθου Ηλίας Λάμπρος.

 

 

Ωστόσο οι αλλαγές που εφαρμόστηκαν στην κυκλοφορία των οχημάτων ξεσήκωσαν πρώτα κάποιους επαγγελματίες που διατηρούν επιχειρήσεις στην περιοχή.

 

 

Κύριο πρόβλημα, όπως λέγεται, είναι τα μεγάλα οχήματα, τα φορτηγά που αναγκαστικά θα περνούν και θα προκαλούν θόρυβο και η αναστάτωση στους τουρίστες. Μαζεύτηκαν αρκετές υπογραφές και σύντομα το θέμα των αλλαγών και οι μονοδρομήσεις των δρόμων έγινε πρώτο στις κουβέντες των Καρπαθίων που βρίσκονται στο νησί. Χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια διαφορετική πρόταση-λύση που να φτάνει στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου!

 

 

Είναι αλήθεια ότι κάθε αλλαγή δημιουργεί αναστάτωση, κάθε νέο οδικό σήμα δυσκολεύει τον οδηγό που αναγκάζεται να ξεμάθει το παλιό και να εκπαιδευτεί απότομα το νέο, ωστόσο δύσκολα θα βρεθεί συγκοινωνιολόγος που θα προτείνει δρόμο διπλής κατεύθυνσης από έναν μονόδρομο!

 

 

Η ανάκληση της απόφαση 84 έρχεται 3 χρόνια πριν από της Δημοτικές εκλογές και μπορεί να αποτελεί πολιτική νίκη της αντιπολίτευσης, ωστόσο και κατά τη γνώμη μας, είναι ένα βήμα προς τα πίσω για ολάκερη την Κάρπαθο!

 

 

Όσο αφορά το κυκλοφοριακό, πολύ δύσκολα θα επιστρέψουμε στο παλιό σχέδιο, δηλαδή στο δρόμο διπλής κατεύθυνσης, αφού και πάλι είναι απαραίτητες νέες μελέτες και καινούριες προτάσεις, όμως το έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο της Μεγάλης Δευτέρας είχε προεκλογικό άρωμα και η ουσία του ήταν οι νέες σχέσεις, οι δυναμικές που αναπτύσσονται μέσα στο Δήμο και πολύ λιγότερο η ουσία του προβλήματος που είναι η κίνηση πεζών και αυτοκινήτων.

 

Άλλωστε την ίδια ώρα που η κουβέντα μέσα στην αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου είχε ανάψει για το κυκλοφοριακό, απέξω αρκετά αυτοκίνητα εκείνων που έλυναν το συγκοινωνιακό πρόβλημα των Πηγαδίων είχαν καβαλήσει τα πεζοδρόμια και είχαν σταθμεύσει παράνομα!

 

 

 

SHARE
RELATED POSTS
Σε ποιόν ανήκουν τελικά τα Εξάρχεια;, του Σταύρου Θεοδωράκη
Τα αποκαλυπτήρια του “Άγγελου” του αρμένιου γλύπτη Γκάγκιν Αλτουνιάν στον Άλιμο και η πολεμική από Έλληνα γλύπτη, του Μάνου Στεφανίδη
Η εφηβεία των νεκρών, του Μάνου Στεφανίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.