
Η Ιωσηφίνα Τσουμπή είναι απόφοιτος της Γαλλικής και Ελληνικής φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Εργάστηκε ως καθηγήτρια Γαλλικών και την τελευταία εικοσαετία εκτελεί φιλανθρωπική εργασία συμβάλλοντας στην σίτιση άπορων οικογενειών. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το βιβλίο της “Η νύφη της απέναντι πολυκατοικίας” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΔΙΑΝΟΙΑ και το τελευταίο βιβλίο της “Ζωές” από τις εκδόσεις ΟΤΑΝ.
Κυριακή πρωί 18/5 , στον απόηχο του διαγωνισμού της Eurovision !
Και …δεν θα αναφερθώ αποκλειστικά στη Eurovision, την Αστερομάτα, την Κλαυδία, το Ισραήλ, την Αυστρία ή τη Μ. Σάτι…
Θα πω τις απόψεις μου αντικειμενικά – έως και έξω από τα δόντια – ευγενικά πάντα γιατί αντιπαθώ μέχρι αηδίας την αναίδεια ή τις προσβολές με λόγια και υπονοούμενα , θεωρώντας ότι αυτές οι συμπεριφορές έχουν ως βάση την κακία !
Λοιπόν…
Αυτό , που το κάθε τραγικό δυστύχημα , δραματικό γεγονός , έγκλημα ,απόψεις για ομοφυλοφίλους , τραγούδια , θεατρικές παραστάσεις , εκπομπές τηλεόρασης κλπ υιοθετείται και χειραγωγείται από κάποιο πολιτικό κόμμα , με ξεπερνάει !
Δεν προλαβαίνει κάποιο γεγονός – δυσάρεστο συνήθως αλλά και ευχάριστο – να γίνει γνωστό κι αμέσως πέφτει σήμα από τα κόμματα… ” Εμείς θα το χειροκροτήσουμε ή εμείς θα το χαντακώσουμε ” . Στην καλύτερη περίπτωση δίνεται το σήμα της σιωπής, ένδειξη απαξίωσης του γεγονότος, δηλαδή ” Εμείς θα το περιφρονήσουμε να μάθουν αυτοί που μας πρόλαβαν ” …!
Παίζουν τις κουμπάρες δηλαδή…
Σοβαρότητα μηδενική…
Τόσο ωραία…!
Αφήνω κάποια σοβαρά στην άκρη και έρχομαι στην Eurovision και την γενική αλλά και ειδική αντιμετώπιση της.
Στείλαμε ένα τραγούδι πολύ καλό κατά την άποψη μου , με σαφή αναφορά στο δράμα της γενοκτονίας των Ποντίων , θέμα που ματώνει και πληγώνει μέχρι τώρα πολλούς ! Επίκαιρο ,μιας και η 19 Μαίου είναι η τραγική επέτειος !
Βέβαια για την σωστή πληροφόρηση το ” Αστερομάτα ” είναι καθαρά Σμυρνέικη λέξη , αλλά αυτό δεν έχει καμιά σημασία , αδερφοί λαοί κι αγαπημένοι και οι δύο. !
Είναι ένα τραγούδι με στίχους στην εξαίσια ελληνική γλώσσα, που ερμήνευσε με την υπέροχη φωνή της μια 22χρονη κοπελίτσα , η Κλαυδία !
Και έτσι άρχισαν στα διάφορα sites οι καυγάδες μεταξύ των σχολιαστών , άλλοι να υποστηρίζουν τη Σάτι και τους Παλαιστίνιους κι άλλοι την Κλαυδία και το Ισραήλ ανάλογα με το ποιο κόμμα έχει υιοθετήσει το κάθε τραγούδι.. Από κοντά και τα μεγάλα ονόματα της πολιτικής σκηνής – μην ξεχνάμε ότι όλοι κάνουν show biz – που ανάλογα με το κόμμα που ανήκουν ρίχνουν και την αποψάρα τους , όπως καληώρα σήμερα ! Από κοντά και άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών διάσημοι ή όχι , που ακολουθούν την πεπατημένη στράτα της ζωής τους προσαρμοσμένη πάντα στα συμφέροντα του κόμματος που τους υποστηρίζει και το υποστηρίζουν βεβαίως-βεβαίως !
Εγώ δεν κρίνω πολιτικές απόψεις κανενός , σέβομαι τις σκέψεις και τις επιλογές κάθε ατόμου.
Αλλά βρε παιδιά ! Είστε ξεχωριστές οντότητες !
Βγείτε με θάρρος και πείτε την δική σας άποψη έστω κι αν είναι αντίθετη με το κόμμα που στηρίζετε , η μουσική είναι παγκόσμια γλώσσα που ενώνει όλο τον κόσμο δεν τον χωρίζει !
Βγείτε και δείξτε την άριστη προσωπικότητα που διαθέτετε , ορθώστε ανάστημα , αναδείξτε τα κότσια που έχετε , θα σας εκτιμήσουν εκείνοι που διαθέτουν στιβαρή αντικειμενικότητα, υπάρχουν ακόμη πολλοί στην παρούσα χρονική περίοδο !
Τώρα, να σας εκφράσω τις σκέψεις μου για το τραγούδι που στείλαμε στη Eurovision όσο πιο αντικειμενικές μπορούν να είναι και μακριά από υιοθετήσεις κομμάτων…πολύ μακριά όμως !
Το τραγούδι ” Αστερομάτα ” είναι πολύ καλό , η μουσική επένδυσή του σε οδηγεί σε μονοπάτια Μικρασιάτικα και οι ελληνικοί στίχοι άξιοι θαυμασμού για όσους αγαπούν την ελληνική γλώσσα. Η Κλαυδία έχει υπέροχη και πολύ ώριμη για την ηλικία της φωνή και απογείωσε το τραγούδι. ! Δεν μου αρέσουν τα γυαλιά της. Δεν μου άρεσαν ούτε στη Νάνα Μούσχουρη που για να λέμε τα σύκα-σύκα ποτέ δεν υποστήριξε την Ελλάδα σε κάποιο σημαντικό και δύσκολο γεγονός, γιατί λοιπόν να της είμαστε υποχρεωμένοι που πήρε τηλέφωνο την Κλαυδία; Η Μαρίζα Κωχ αυτή μάλιστα! να της τηλεφωνήσει και να το χειροκροτήσουμε! Αξιέπαινη, πάντα στις επάλξεις και με τσαγανό! Εμφανίστηκε στη Eurovision χωρίς φόβο τότε που την απειλούσαν οι Τούρκοι !
Επίσης διαφωνώ με όσους αναφέρονται με διθυράμβους στο ήθος της Κλαυδίας λόγω της ενδυματολογικής της επιλογής. Στην ουσία δεν ήταν δική της επιλογή αλλά των υπευθύνων της παρουσίασης και σκηνοθεσίας του τραγουδιού, επισημαίνω λοιπόν ότι τα ράσα δεν κάνουν τον παππά κατά την λαϊκή έκφραση, χωρίς να θέλω να προσάψω κάτι κακό στην κοπέλα .Απλά το ύφος του τραγουδιού δεν δικαιολογούσε κάποιο ντεκολτέ ,η μίνι ή κολάν ή πλούσια και περίπλοκη κόμμωση. Ακόμη να μάθω πως κάποιοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι έχει άξιους γονείς, γνωρίζουν την οικογένεια ? Χωρίς και πάλι να θέλω να θίξω τους γονείς της Κλαυδίας που όντως έτσι μπορεί να είναι . Οι αυθαίρετες όμως υπερβολές με ενοχλούν ! Να προσθέσω επίσης ότι θα είναι ευχής έργο να επιλέξει το κοριτσάκι στο μέλλον μια ενδυματολογική εμφάνιση μοντέρνα αλλά χωρίς προκλητικές υπερβολές, να στηριχθεί αποκλειστικά στην υπέροχη φωνή της και στις σωστές επιλογές τραγουδιών. Η Χ. Αλεξίου, η Πρωτοψάλτη, η Αρβανιτάκη, η Μποφίλιου, η Ζουγανέλη, η Ασημακοπούλου, η Μ. Ρίζου δεν έκαναν ποτέ προκλητικές ημίγυμνες εμφανίσεις, ούτε στήριξαν τη φήμη τους σε σκάνδαλα.
Από την άλλη έχουμε την περσινή εκπρόσωπο μας στη Eurovision τη Μαρίνα Σάτι. Μια τραγουδίστρια με εξαιρετική επίσης φωνή, αλλά που παρουσίασε ένα κακό τραγούδι και έχοντας μια στιλιστική εμφάνιση που δεν ταίριαζε στην μέχρι τότε καλλιτεχνική της πορεία. Η συνέχεια της ήταν ανάλογη με τον επιθετικού τύπου χαρακτήρα της, όπως η περιφρόνηση για τους Έλληνες ειδικά για όσους αμφισβήτησαν το ” Ζάρι “και την εν γένει παρουσία της στη Eurovision . H άποψή της για το Ισραήλ σεβαστή – οι περισσότεροι από εμάς υποστηρίζουμε τους αδικημένους -, η αντίδραση της όμως όχι ! Θα μπορούσε να είναι λιγότερο αναιδής στις αντιδράσεις της και στα λόγια της , η έκθεση στον κόσμο και στα μίντια θέλει προσοχή και ψυχραιμία !
Αυτά για τη Eurovision!
Σε ένα χρόνο πάλι !
Θα ευχόμουν όμως με λιγότερες αντιδικίες υιοθεσίες και ΄λιβανιστήρια’!
Έχουμε να ασχοληθούμε με πιο σοβαρά θέματα !