Συνεντεύξεις

Greek Lessons OnLine, της Αλεξάνδρας Καρακοπούλου-Τσίσσερ (αποκλειστικό)

1960126_10152449324745784_8625062650376929838_n.jpeg
Spread the love

 

 

1960126_10152449324745784_8625062650376929838_n.jpeg 

 

Διαδικτυακά μαθήματα Ελληνικών  –  www.greek-lol.com  (greek lessons online)

Συνέντευξη με την υπεύθυνη σπουδών και ιδρυτικό μέλος του Greek Lessons OnLine Στέλλα Μπομποτσιάρη-Βρη

 

Όταν κάποια στιγμή, εντελώς τυχαία, άκουγα την ενημερωτική ραδιοφωνική εκπομπή why not του φίλου μου Χρήστου Συρίμπεη στα ερτζιανά του πρώην mojo radio της Πάτρας (νυν Στο Κόκκινο 107.7), «πήρε το αυτί μου» κάτι πολύ ενδιαφέρον. Κάτι που δεν είχα ξανακούσει ως σήμερα και που σαν Ομογενάκι (όπως με αποκαλεί και ο «μακρινός» φίλος και «πορταΐτης» Χρήστος Μαγγούτας) είχε, έχει και θα έχει μεγάλη σημασία για μας… την διάδοση και την σωστή εκμάθηση της πολύτιμης ελληνικής μας γλώσσας. Δεν έχασα λοιπόν τον χρόνο μου και επικοινώνησα με τον σταθμό για να μάθω περισσότερα, να μιλήσω με τους ίδιους, τους φοβερούς αυτούς ανθρώπους που κρύβονται πίσω από το σύγχρονο επιχείρημα του Greek Lessons OnLine. Γκουγκλάρω ασφαλώς για να μάθω πιο πολλά, τους ψάχνω και στο Φατσοβιβλίο και βρίσκω κάμποσες κοινοποιήσεις. Το ενδιαφέρον μου αυξήθηκε, «μπαίνοντας» στην ιστοσελίδα τους στο www.greek-lol.com , είδα και το καλοφτιαγμένο βιντεάκι του δοκιμαστικού μαθήματος με αυτή την τόσο καλοσυνάτη και όμορφη κοπέλα να εξηγεί περί τίνος πρόκειται, έχω πειστεί πια… είναι σπουδαία καινοτομία και πρέπει να την μοιραστώ με όλους.

 

Η Στέλλα λοιπόν, είναι η μια από τους δυο ιδρυτές, master minds, του Greek lol. Όμως, καλύτερα να μας τα πει η ίδια, μέσα από την συνέντευξη που μας παραχώρησε, εδώ, αποκλειστικά για την Πόρτα μας.

 

Πώς σας ήρθε η ιδέα του greek lol;

Η ιδέα δεν ήρθε ξαφνικά. Όπως όλα τα πράγματα στην ζωή, έτσι και αυτό εξελίχθηκε σιγά σιγά. Το 2007 διάλεξα να κάνω το μεταπτυχιακό μου , (MA ICT in Education, Information and Communication Technology , University of London) γιατί μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον χωρίς να ξέρω καν αν θα το ακολουθήσω, βάζοντας τις βάσεις. Μετά ήρθε η δουλειά σε συνδυασμό με την πρακτική και σε συνεργασία με τον Παύλο Ξίνα, που είναι μαθηματικός και δουλέψαμε μαζί, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το σχέδιο του διαδικτυακού μαθήματος. Αυτό μας πήρε πολλά χρόνια. Φαντάσου όλο αυτό σαν ιδέα από το 2007, ξεκινώντας ουσιαστικά το 2012.

 

Θα αντιμετωπίσατε δυσκολίες πολλές θαρρώ…

Ναι. Αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε.

 

Πώς είναι για σένα να εργάζεσαι με έδρα το Λονδίνο και να ασχολείσαι με ένα τέτοιο πρότζεκτ, που έχει να κάνει με την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας, σε έναν ξένο τόπο ;

 

Είναι σίγουρα πιο περίεργο από ό,τι αν ήμουν στην Ελλάδα. Νομίζω πως όταν είσαι σε ένα ξένο περιβάλλον, όπως εγώ εδώ, σε κάνει να δουλεύεις πιο συστηματικά. Το βλέπω και λίγο διαφορετικά και όχι μόνο σαν δουλειά, όπως το έβλεπα στην Ελλάδα. Βλέπω και σε συναναστροφές που έχω με άλλο κόσμο εδώ, και με άλλους Έλληνες ή με Ομογενείς, που έχουν χρόνια να γυρίσουν πίσω, πόση αγάπη υπάρχει για την ελληνική γλώσσα. Έτσι καταλαβαίνω πόσο σημαντικό είναι το έργο που κάνω.

 

Και η αγάπη που έχεις για την ελληνική γλώσσα, σε βοηθάει να κάνεις την δουλειά σου καλύτερα..

Ναι, το βλέπεις λίγο διαφορετικά. Μπαίνεις στο κομμάτι του μετανάστη. Καταλαβαίνω πόση αξία μπορεί να έχει ένα τέτοιο εγχείρημα.

 

Ποιες χώρες δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον;

Οι μαθητές μας είναι σκόρπιοι. Είναι από διάφορες χώρες.

 

Ο πιο μακρινός μαθητής;

Όσο μακριά είναι η Αυστραλία, τόσο είναι και το Σεν Τροπέ.

 

 

Παίρνοντας σαν αφετηρία την Ελλάδα, κάποιος που δεν μιλάει την γλώσσα, δεν μένει στην Ελλάδα…

Σάντα Φε, θα έλεγα…

 

Ποια είναι η αγαπημένη λέξη των μαθητών σας;

 

Η έκφραση «φιλάκια». Την ξέρουν όλοι και την χρησιμοποιούν στο τέλος κάθε επικοινωνίας μας. Tην γράφουν μάλιστα και στα μειλ που στέλνουμε ο ένας στον άλλο. Έχει καθιερωθεί.

 

Πώς βλέπεις το μέλλον της ελληνικής γλώσσας;

Βλέπω ότι θέλει πολύ αγώνα και προσπάθεια για να την διατηρήσουμε, να μιλάμε σωστά Ελληνικά. Το τελευταίο είναι ένα πρόβλημα που παρατηρώ εδώ στο εξωτερικό. Μπορεί ο κόσμος να μιλάει Ελληνικά, αλλά ακόμη και οι εκπαιδευτικοί κάνουν αρκετά λάθη. Μου έχει τύχει περιστατικό με Αμερικανίδα μαθήτριά μου, που μένει στην Αλαμπάμα, η οποία πηγαίνει στην ελληνική εκκλησία εκεί. Της είχα μάθει λοιπόν, πως όταν έχεις πολλές δουλειές να κάνεις, θα λες «είμαι απασχολημένη». Πάει λοιπόν στην εκκλησία και λέει στον πατέρα, ο οποίος ήταν και δάσκαλος εκεί, ότι η δασκάλα μου, μου έμαθε το «είμαι απασχολημένη». Ο πατήρ της λέει τότε πως το έχει μάθει λάθος και την διορθώνει λέγοντάς της ότι το σωστό είναι, «είμαι αποσχολημένη» , γιατί προέρχεται από τις λέξεις «από» και «σχολείο». Αυτός ο άνθρωπος διδάσκει ελληνικά εκεί. Έτσι λοιπόν καταλαβαίνεις πως πέρα από την αγάπη, τον «φραμπαλά» και το ωραίο, νομίζω πως δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα από το να θέλεις να χρησιμοποιήσεις την γλώσσα με τους κανόνες της. Αυτό το βλέπω και από τους μαθητές μου, πόσο αποφασισμένοι είναι να μάθουν την γλώσσα σωστά.

 

 

Η πιο περίεργη απαίτηση που είχες ποτέ από μαθητή;

Είχα έναν μαθητή (ελληνοαυστραλό), τον οποίο τον έχω ακόμη δηλαδή και κάνουμε μάθημα μια στο τόσο… Είναι ποιητής και ήθελε να μαθαίνουμε μέσα από «περίεργα» τραγούδια. Αυτό βέβαια δεν ήταν εφικτό. Ο μαθητής μου, συνεργάζεται βλέπεις με ένα πολύ γνωστό ελληνικό ραπ συγκρότημα, και ήθελε να μαθαίνουμε μέσα από ραπ τραγούδια. Ασφαλώς και ο ίδιος κατάλαβε σε κάποια φάση πως δεν είναι δυνατόν κάτι τέτοιο.

 

Τι σχέδια έχει το greek lol για το μέλλον;

Τα σχέδιά μας είναι να διευκολύνουμε περισσότερο όσους μπορούμε να μάθουν ελληνικά. Η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας γίνεται με τον πιο εύκολο τρόπο μέσω της υπηρεσίας μας, εύκολα, γρήγορα, διαδικτυακά χωρίς να χάνουμε σε ποιότητα. Πολύς κόσμος δυσκολεύεται, στις γρήγορες εποχές που ζούμε, να μεταβεί σε κάποιο ελληνικό σχολείο ή να πάει για μάθημα σε ένα φροντιστήριο μια με δύο φορές την εβδομάδα. Σε κάποιες χώρες οι αποστάσεις είναι τέτοιες που δεν βοηθούν…

 

 

Τι συμβουλή θα έδινες σε έναν ξένο που θέλει να μάθει ελληνικά;

Να μην φοβάται να κάνει λάθη, αλλά να μάθει την γλώσσα σωστά, να πάρει τις σωστές βάσεις.

 

Αλεξάνδρα Καρακοπούλου- Τσίσσερ

 

10710549_10152449324760784_172740059855408371_n.jpeg

10407626_847914148574136_8297875333948394768_n.jpeg

10410920_763283333703885_552332031586323491_n.png

SHARE
RELATED POSTS
Γιάννης Καλπούζος: θέλω να γνωρίσω τον πατριάρχη Βαρθολομαίο
Η μυθοπλασία της Τίτσας Πιπίνου και το συγγραφικό της έργο σε μια αυθόρμητη συνέντευξη, της Γεωργίας Ζακοπούλου
Γρηγόρης Βαλτινός: “Αν είχα πλάτες; Ούτε καν τις δικές μου”, της Τζίνας Δαβιλά
2 Σχόλια
  • Αλεξάνδρα Καρακοπούλου-Τσίσσερ
    4 Δεκεμβρίου 2014 at 08:08

    Να είσαι καλά Χρήστο μου, να είναι καλά και τα παιδιά για το έργο που κάνουν !!! Σημαντικό βήμα στην εποχή που ζούμε… τα καλά πρεπει να λεγονται (όχι μονο αρνητικά !!!). Φιλιά Υ.Γ. Οσο για την Πόρτα… ε, κατι τέτοιο θα εννοουσε …

  • Χρήστος Μαγγούτας
    4 Δεκεμβρίου 2014 at 02:52

    Μπράβο στα παιδιά, μπράβο και σε σένα Αλεξάνδρα μας.
    (Πού να φανταστώ ότι, όταν πριν ένα χρόνο η καφετζού μου είπε “Μεγάλη ΠΟΡΤΑ θα περάσεις”, κυριολεκτούσε τόσο πολύ?)

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.