Κοινωνία - Ελλάδα - Οικονομία

She’s gone (Για ένα αδειανό πουκάμισο )- Έκθεση στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογάννης για τις δολοφονημένες γυναίκες

Spread the love

She’s gone (Για ένα αδειανό πουκάμισο )

Έκθεση για θύματα γυναικοκτονιών

Η Έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από 26 Νοεμβρίου

Καλλιτεχνική Εγκατάσταση – Ημερίδα – Εργαστήρια

Στις 25 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, εγκαινιάζεται η έκθεση She’s gone (Για ένα αδειανό πουκάμισο) η οποία τελεί υπό την Αιγίδα της A.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Η Πρεσβεία του Ισραήλ στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης συνδιοργανώνουν την παρουσίαση στην Ελλάδα της διεθνούς έκθεσης She’s gone που ξεκίνησε στο Ισραήλ και στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στο παγκόσμιο φαινόμενο της έμφυλης βίας και των γυναικοκτονιών που διαπράττονται από συζύγους, συντρόφους και άλλα μέλη της οικογένειας.

H έκθεση είναι ένα κάλεσμα προς όλους μας, μεμονωμένα άτομα και κυβερνητικούς φορείς, όχι μόνο για να ευαισθητοποιήσουμε, να προστατέψουμε και να εκπαιδεύσουμε, αλλά επίσης για να οικοδομήσουμε ένα περιβάλλον, στην οικογένεια και εκτός αυτής, όπου οι γυναίκες προστατεύονται και έχουν ίσα δικαιώματα σε μια ζωή χωρίς εκφοβισμό.

Το She’s gone (Για ένα αδειανό πουκάμισο) είναι ένα παγκόσμιο έργο που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, από πόλη σε πόλη, μια διαμαρτυρία για το παγκόσμιο φαινόμενο των γυναικοκτονιών και μια κραυγή σιωπής εκ μέρους όλων των αθώων θυμάτων που δολοφονήθηκαν μόνο και μόνο επειδή ήταν γυναίκες.

Δημιουργοί εγκατάστασης είναι οι Ισραηλινοί Keren Goldstein, σκηνοθέτις ντοκιμαντέρ και ακτιβίστρια κατά της έμφυλης βίας και ο Adi Levy, συν-διευθυντής της έκθεσης και σχεδιαστής.

Η έκθεση αποτελείται από  ρούχα, που φορούσαν οι δολοφονημένες γυναίκες.  Ένα πράσινο μπλουζάκι, ένα παλτό από ψεύτικη γούνα, ένα μακρύ κεντημένο φόρεμα, ένα τζιν παντελόνι, ένα τυχερό φούτερ, φορεμένο πριν από κάθε διαγώνισμα, ένα τοπ και ένα σακάκι, αγορασμένα ειδικά για γάμο. Τα ρούχα αυτά είναι σιωπηλές μαρτυρίες από ζωές γυναικών γεμάτες νόημα, ελπίδες και όνειρα, που αφαιρέθηκαν απότομα και βίαια. Κρατούν μέσα τους ιστορίες απουσίας, θλίψης και ορφάνιας.

Σε κάθε ρούχο τοποθετείται μια μικρή ετικέτα με το όνομα του θύματος, την ημερομηνία, τον τρόπο και το όργανο της δολοφονίας, καθώς και την ποινή του

δικαστηρίου, εφόσον υπάρχει –ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν ακόμα διαλευκανθεί.

Για την Ελλάδα, ένα ρούχο της Ελένης Τοπαλούδη, η δολοφονία της οποίας συγκλόνισε την κοινή γνώμη, το 2018, περιλαμβάνεται στην έκθεση, ευγενική προσφορά της οικογένειάς της, με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων.

Στο ηχητικό μέρος της έκθεσης ακούγονται νανουρίσματα τραγουδισμένα από γυναίκες σε διάφορες γλώσσες, εβραϊκά, αραβικά, αμχαρικά, ρωσικά, περσικά, ρουμανικά, μαροκινά αραβικά, γερμανικά και ελληνικά, ένας ύστατος φόρος τιμής σε όλες τις γυναίκες θύματα βίας.

Στόχος της δράσης είναι το τέλος του ταξιδιού του She’s gone να πραγματοποιηθεί στο κτίριο του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη στις 25 Νοεμβρίου (Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών), με μία καθολική εκδοχή της εγκατάστασης, καλώντας όλο τον κόσμο να ενωθεί με αλληλεγγύη για άμεση δράση.

Διάρκεια έκθεσης: 26 Νοεμβρίου – 14 Δεκεμβρίου

Εγκαίνια Έκθεσης: 25 Νοεμβρίου, ώρα 19:00

Ημερίδα: 25 Νοεμβρίου, ώρα έναρξης 15:00

Είσοδος ελεύθερη

Ώρες επίσκεψης: Δευτέρα έως και Κυριακή 18:00-22:00

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος,

Τ.Κ. 17778, τηλ. 2103418550. 

Ημερίδα: Έμφυλη βία και γυναικοκτονία

25 Νοεμβρίου 2021

15:00 – 18:00

Σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων

α. Διεθνείς ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές για την έμφυλη βία: Το σήμερα και το αύριο.

β. Εννοιολογικός προσδιορισμός και διεπιστημονικές προσεγγίσεις.

γ. Στερεότυπα και προκαταλήψεις. Η ενοχοποίηση των γυναικών

δ. Η έμφυλη βία και η γυναικοκτονία στη μαζική κουλτούρα (pop culture)

 ε. Η τέχνη ως όχημα για κοινωνική καταγγελία και παρέμβαση. Η έκθεση «She’s gone».

Ελεύθερη είσοδος

Οι θεατές, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων από δώδεκα (12) ετών και άνω,
εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ 1
σχετικού, ή
[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό
έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ. 1 σχετικού συνδυαστικά προς:
[γ] αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας
προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω υπό [α] και [β].

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, υπό [α] και [β], επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή
(εκτυπωμένα), είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή
νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α ́ 118) Covid Free GR.

Εναλλακτικά, αλλοδαπός που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα ανωτέρω πιστοποιητικά σε έγχαρτη μορφή.

Οι ανήλικοι θεατές ηλικίας από τεσσάρων (4) έως και έντεκα (11) ετών, προσκομίζουν,
εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία
προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα
με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική

παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Οι ανήλικοι θεατές έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9 του σχετ.1.

SHARE
RELATED POSTS
Θανάσης Μπαράκας για το ρατσιστικό σχόλιο εφημερίδας
“Εμβληματικά Έργα”!…, του Γιώργου Σαράφογλου
Αμάν αμάν ο αμανές!, του Γιώργου Σαράφογλου, by George Sarafoglou

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.