Εικαστικά Πρόσωπα - Αφιερώματα

Πικάσο: το πρόσωπο, το φαίνεσθαι και το είναι, του Μάνου Στεφανίδη

Spread the love

Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ

 

 

Αρχείο 2017:

Το πρόσωπο, το φαίνεσθαι και το είναι. Το πρόσωπο σαν μάσκα, ως κοινωνικός ρόλος και σαν ασπίδα στα βλέμματα των άλλων. Το πρόσωπο στον καθρέφτη σαν αντανάκλαση και το πρόσωπο ως ρούχο της ψυχής. Το πρόσωπο, πρώτο και ύστατο θέμα της ζωγραφικής, ο τρόπος για να βλέπουμε τους άλλους και τον κόσμο. Το πρόσωπο του Νάρκισσου, του Αγγέλου, του δαίμονα μέσα στο πρόσωπο του καθενός. Λέω συχνά πως αν χάνονταν όλη η ευρωπαϊκή ζωγραφική και σώζονταν οι αυτοπροσωπογραφίες του Ρέμπραντ, του Γκόγια και του Βαν Γκογκ θα είχαμε διαφυλάξει τις βασικές πληροφορίες εξέλιξης.

Οι αυτοπροσωπογραφίες του Πικάσο δεν είναι τα καλύτερα του έργα. Είναι όμως τα πιο ειλικρινή, τα πιο διεισδυτικά, τα πιο αμείλικτα. Τότε που η έρευνα και το παιχνίδι με την φόρμα γίνονται εξομολόγηση …

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

 

pablo-picasso-self-portraits-chronology-7

pablo-picasso-self-portraits-chronology-28pablo-picasso-self-portraits-chronology-10pablo-picasso-self-portraits-chronology-1pablo-picasso-self-portraits-chronology-2pablo-picasso-self-portraits-chronology-12pablo-picasso-self-portraits-chronology-22pablo-picasso-self-portraits-chronology-6pablo-picasso-self-portraits-chronology-26pablo-picasso-self-portraits-chronology-5pablo-picasso-self-portraits-chronology-4pablo-picasso-self-portraits-chronology-25pablo-picasso-self-portraits-chronology-23

SHARE
RELATED POSTS
Ιωάννης Δομπόλης: ο δωροθέτης της ίδρυσης του Καποδιστριακού Παν/μίου, ο άμισθος ταμίας της Κυβέρνησης Καποδίστρια
Σήμερα αξίζει να δακρύσουμε, του Γιώργου Αρκουλή
Ανδρέας Παπανδρέου- Δήμητρα Λιάνη, του Άγγελου Σπάρταλη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.