Απόψεις

Εκαιθεϊσμός, της Τζίνας Δαβιλά

Spread the love
Ο Ήρωάς μου
 
Δεν τον γνωρίζεις, προφανώς γιατί δεν ζει δίπλα σου. Δεν θα γνωρίσεις και πολλούς άλλους όμοιούς του, γιατί δεν βγαίνουν στην τηλεόραση, ούτε σε εκπομπές που χλιδάτες κοπέλες παρουσιάζουν τους υποψήφιους χορευτές ή τραγουδιστές. Καλό είναι να υπάρχει κι αυτό, αλλά όταν κάπου δίπλα σου κάποιος υποφέρει, δεν μπορείς να στέκεσαι ακόμα στο «ε, και;», που μου έλεγε τις προάλλες ο σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός. Από το «Αχ!» που σε κινητοποιεί, καταλήγουμε στο «ε, και;» που σηματοδοτεί την απόλυτη αδιαφορία. Τέλος πάντων, παρένθεση ο Μαρμαρινός για να σου πω άλλα.
 
Αν, λοιπόν, στηριχτούμε στο οδυνηρό εν χρόνω «ε, και;», συνηθίζουμε να δεχόμαστε τον θάνατο των άλλων ως κάτι φυσικό. Όπως τον απαγχονισμό στις 27 Ιανουαρίου 2014 του Ιρανού ποιητή και ακτιβιστή Hashem Shaabani, γιατί σύμφωνα με κατηγορίες πολεμούσε τον Θεό, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες πριν από την θανάτωσή του, βασανίστηκε σκληρά για τρία χρόνια. 
 
Βέβαια, και τον Σωκράτη τον πότισαν με το κώνειο με αφορμή ότι ασεβεί στους θεούς. Ακόμα και τον Ιησού τον σταύρωσαν γιατί βλασφημούσε τον Θεό της παλαιάς Διαθήκης. Τα περισσότερα εγκλήματα που πραγματοποιήθηκαν και πραγματοποιούνται στην ανθρωπότητα γίνονται στο όνομα του Θεού, για να καλύψουν την μισανθρωπιά και την νοσηρή τους υπόσταση. Ωστόσο, όσο απέχουν από το ανθρωπιστικό ιδεώδες, όσοι συμπεριφέρονται με θρησκοληψία, άλλο τόσο απέχουν και όσοι δηλώνουν άθεοι. Και οι μεν και οι δε δεν έχουν ενστερνιστεί την ανθρωπιστική παιδεία που δίνει χώρο και χρόνο στην αξιοπρέπεια, τον αυτοσεβασμό, τον αλληλοσεβασμό, την ελευθερία, την αυτοπειθαρχία, την συνείδηση, την αυτονομία, την αυτοκριτική. Αδυνατούν και οι μεν και οι δε να κοινωνικοποιηθούν ομαλά, καθώς δεν έχουν ακολουθήσει τα πέντε σκαλοπάτια που εξελίσσουν το ανθρώπινο ον:
 
α) την αυτοκριτική, 
 
β) την ανάπτυξη κριτικής ικανότητας,
 
γ) την καθολική ευαισθητοποίηση,
 
δ) την εσωτερική-επιτακτική ανάγκη για αναζήτηση του Ωραίου, του Ιδανικού, του Ιδεώδους,
 
ε) την ηθικοποίηση, καλλιέργεια δηλαδή των ηθικών αξιών που κάνουν το άτομο να κοινωνικοποιηθεί ομαλά στο σύνολο. 
 
Αυτή η διαδικασία είναι η αρχή για να γίνεις άνθρωπος. Ένθεος πρωτίστως. Να αντιμετωπίζεις τον εαυτό σου ως μικρό θεό που από σένα απορρέουν όλα τα καλά και τα κακά του κόσμου. Να συνειδητοποιήσεις ότι το ανώτατο αγαθό της ζωής είναι η ελευθερία να κινείσαι κατά το δοκούν και πάντα μέσα στο πλαίσιο του αυτοσεβασμού σου που δεν σου επιτρέπει να κάνεις κακό στους άλλους. Να είναι επιλογή σου να μην κάνεις κακό, που προέρχεται από κωλοπαιδισμό, κόμπλεξ, βλακεία, κακία. 
 
Δεν γνώρισα τίποτα πιο σημαντικό από την ελευθερία. Αυτήν την ξεπούλησα άκοπα για δυο ζευγάρια παπούτσια πανάκριβα, πέντε φωτογραφίες με δημοφιλή πρόσωπα, ένα κεφάλι που έσκυψε αναξιοπρεπώς για να κερδίσει μια σπουδαία θέση ή ένα καλό μεροκάματο, ένα φίμωτρο στο στόμα για να μην πω αλήθειες που θα πλήρωνα ακριβά το τίμημά τους. Σε αυτούς που πήγαν κόντρα στα σκουπίδια που είχαν ή δεν είχαν μεγάλη εξουσία θυσιάζοντας ακόμα και την ζωή, κάνω μνημόσυνο ντροπής, που τους έμαθα αργά ή δεν τους στήριξα με όποιες δυνάμεις είχα. Μαζί με τον Ιρανό ποιητή, απαγχονίσθηκαν και άλλοι 14 άνθρωποι με εντολή του Ιρανού προέδρου Χασάν Ρουχανί. Την ίδια στιγμή στην Τουρκία διαδηλωτές διαμαρτύρονται, γιατί οι αρχές θέλουν να περιορίσουν το διαδίκτυο. Θεοκρατία και δεσποτισμός. Ένα νόμισμα κάλπικο με δυο όψεις επικίνδυνες. Ποιος θα αντισταθεί; Εσύ ή εγώ; Μα και οι δυό μας για να είμαστε αποτελεσματικοί, είναι ανάγκη να ξεφύγουμε από το «ε, και;». Ο Εκαιθεϊσμός επικρατεί. Και πού να βρεις καιρό για ηρωισμούς. Η ζωή είναι πολύ μικρή…
 



επικοινωνείστε: gina.iporta@gmail.com

 
SHARE
RELATED POSTS
ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ: μια σπουδαία ομάδα μιας ασήμαντης ΕΠΟ, του Γιώργου Αρκουλή
Αϋπνία, του Κωστή Α. Μακρή
Βιέννη: «Ναι ή Όχι;», της Αλεξάνδρας Καρακοπούλου-Τσίσσερ

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.