Συνεντεύξεις

Ωραιοζήλη-Τζίνα Δαβιλά: «Το αντίδοτο είναι η ανάγκη για τη χαρά της ζωής»-Συνέντευξη

Spread the love

Συνέντευξη στην Αναστασία Όλγα Ποντίκα για το beasty-press.com

 

Τι σας ώθησε να γράψετε αυτό το βιβλίο;

Η βεβαιότητά μου ότι όλες οι ασθένειες του σώματος είναι αποτέλεσμα ψυχοσωματικών προβλημάτων και η επιθυμία μου να επικοινωνήσω στους συνανθρώπους αυτό που βίωσα. Ανέκαθεν ενεργούσα προστατευτικά στους γύρω μου. Πόσω μάλλον τώρα που η εμπειρία μου ήταν τόσο έντονη. Έστω και ένας αναγνώστης αν πειστεί ότι οφείλουμε στους εαυτούς μας να κυνηγάμε τη χαρά της ζωής, να χαιρόμαστε ακόμη και με τα πιο απλά και μικρά  που ευθύνονται και για την υγεία του σώματος, είναι κέρδος. Αφηγούμαι απλά τη διαδικασία μιας σκληρής νόσου, θέτοντας  το ερώτημα: θέλεις να περάσεις τα παραπάνω; Βάλε τη λύπη στη ζωή σου και αργά ή γρήγορα θα ανοίξεις τον δρόμο για το αληθινό πρόβλημα: της κακοήθειας, του αυτοάνοσου, της νεοπλασίας, του εγκεφαλικού. Είναι πολλά τα αληθινά προβλήματα και αφορούν μόνο στην υγεία.

Ποιος είναι για εσάς ο συμβολισμός της ασθένειας και ποιο πιστεύετε ότι είναι το αντίδοτο;

Ο συμβολισμός της ασθένειας ήταν σαφής: “Βρίσκεσαι σε αδιέξοδο, άρα άλλαξε δρόμο καταργώντας ό,τι σε φθείρει”. Το γεγονός ότι είχα την ευκαιρία να το αντιμετωπίσω γιατί δεν ήταν αργά, “το πιάσαμε στην μύτη της βελόνας”, όπως λέει η Δρ Κατσώχη, η Ογκολόγος -Ακτινοθεραπεύτριά μου, μου έδωσε την τεράστια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσω το πολύ πρόσφατο παρελθόν μου . Τίποτα δεν εμφανίζεται αν εμείς δεν το επιτρέψουμε. Οι ασθένειες είναι η κούραση της ψυχής μας που σωματοποιείται.

Το αντίδοτο είναι η ανάγκη για τη χαρά της ζωής. Συνεπώς, το αντίδοτο είναι ο επαναπροσδιορισμός μας και η θετική ψυχολογία που έχει συγκεκριμένες μορφές: Πίστη σε κάτι Ανώτερο, Καλό, Υψηλό, Υγιές, αυτό που εννοούμε ως “Θείο” (διότι καθετί Υψηλό και Ανώτερο εμπεριέχει το Θείο), η αταλάντευτη εμπιστοσύνη στην Επιστήμη και στους γιατρούς που επιλέγει ο ασθενής (νοιώθω απολύτως καλότυχη για την τριάδα των γιατρών μου Δρ Τσιφτσής, Δρ Σταυρίδη, Δρ Κατσώχη), οι άνθρωποί μας, σύντροφος, η οικογένεια, οι αληθινοί φίλοι. Νοιώθω την ανάγκη να σας πω ότι με αφορμή αυτό που βίωσα, έκανα και δυο νέους φίλους, που δεν έχω συναντήσει δια ζώσης ποτέ: τη Μαρία και τον Γιάννη. Βρεθήκαμε να επικοινωνούμε στο τηλέφωνο και η παρουσία τους ψυχολογικά ήταν καταλυτική. Σαν να μεγαλώσαμε μαζί. Μαγικές οι ανθρώπινες σχέσεις!!!

Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του παρόντος βιβλίου;

Λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες. 

Στη ζωή ενός ανθρώπου ποιο πιστεύετε πως πρέπει να θεωρούμε κομβικό σημείο;

Ανέκαθεν, πίστευα, ότι μια σοβαρή ασθένεια σε εμάς ή σε δικό μας άνθρωπο είναι σημείο νέας εκκίνησης για τη ζωή μας. Εκτός αν κάποιος είναι αναίσθητος, έχει νεκρώσει το συναίσθημα, είτε από επιλογή, είτε επειδή είναι χειραγωγούμενος από κάποιο αναίσθητο. Για οίκτο και οι δυο περιπτώσεις.

Πιστεύετε πως αλλάζει ένας άνθρωπος ψυχικά και κοινωνικά μετά από την αντιμετώπιση μιας ασθένειας;

Η ψυχούλα γίνεται λίγο πιο δυνατή. Κοινωνικά εξαρτάται από το πώς θα αντιμετωπίσει ο ίδιος τον εαυτό του και πώς θα διαχειριστεί την ασθένεια σε σχέση με τους άλλους. Σε κάθε περίπτωση η ψυχική δύναμη είναι καταλυτική.

Πιστεύετε ότι τα βιώματα από την παιδική μας ηλικία είναι ικανά για να διαμορφώσουν τον χαρακτήρα μας;

Τα παιδικά βιώματα διαμορφώνουν προσωπικότητα. Ο  χαρακτήρας διαμορφώνεται από τις αποφάσεις μας μεγαλώνοντας. Λόγου χάρη μια προσωπικότητα που έχει μεγαλώσει σ’ ένα περιβάλλον υγιές, με σεβασμό, ευγένεια, αρχές ανθρωπιστικές και δημοκρατικές, μπορεί να εμφανίσει  στη ζωή του χαρακτήρα αδιάλλακτο. Η διαφορά με εκείνον που τα παιδικά του βιώματα είναι εκ διαμέτρου αντίθετα, ορίζει τη συμπεριφορά του. Αυτός που έχει διαμορφώσει προσωπικότητα ζώντας από παιδί σε υγιές περιβάλλον, πιστεύω, πως όσο αδιάλλακτο και εγωπαθή χαρακτήρα και να έχει, δεν θα γίνει ακραίος στη συμπεριφορά του. Εκείνος που μεγάλωσε σε οικογένεια χωρίς ευγένεια και αλληλοσεβασμό, ευκολότερα θα αναπτύξει ακραίο χαρακτήρα διότι τα βιώματα του, οι εικόνες του θα το επιτρέπουν. Η εικόνα κατά την παιδική ηλικία είναι τόσο ισχυρή και καθοριστική, όσο και το dna στην επιστήμη της Βιολογίας.

Με αυτό τον τρόπο, πιστεύω, ότι εξηγούνται συμπεριφορές ανθρώπων που μεγάλωσαν σε αφιλόξενο και άσχημο περιβάλλον, αλλά ο χαρακτήρας τους είναι ακέραιος. Είναι αποτέλεσμα των προσωπικών τους επιλογών. Διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα τους.    

Μπορεί ο έρωτας να επαναφέρει τον αλτρουισμό στις μέρες μας;

Ο Έρωτας είναι “πόλεμος”. Η Αγάπη είναι αλτρουισμός. Είναι εξαιρετικό το συναίσθημα του έρωτα και απολύτως εγωπαθές, αλλά δεν ισορροπεί τον άνθρωπο αν δεν έχει αμοιβαιότητα και δεν γεννήσει την βαθιά αγάπη. Ο αλτρουισμός έρχεται με την Καλοσύνη, την Αλληλεγγύη, τη Δικαιοσύνη, τον Σεβασμό, την Ευγένεια και την εν γένει καλλιέργεια του ανθρώπου.

Ποιες είναι κατά την γνώμη σας οι πιο σημαντικές αρετές που πρέπει να πρεσβεύει ένας άνθρωπος;

Καλοσύνη. Όλες οι άλλες έπονται ως φυσικό επακόλουθο.

Τι πιστεύετε πως πρέπει να κάνει ένας άνθρωπος για να μείνει η μνήμη του χαραγμένη στην ιστορία;

Κάτι καλό ή κακό για την Ανθρωπότητα. Ο γιατρός Παπανικολάου  τιμάται ως επιστήμονας παγκόσμια λόγω του ΠΑΠ Τεστ. Ο Χίλτερ ως παρανοϊκός Φύρερ.

Πάντως οι ωραίες πράξεις για την Ανθρωπότητα και την Πατρίδα αφήνουν ένα καλό αποτύπωμα.  Και τα ωραία βιβλία. Και φυσικά οι ωραίες μουσικές και ταινίες. Οτιδήποτε καλλιτεχνικό που εντάσσεται στις Τέχνες και τον Πολιτισμό. Εξαιρείται η (ψευτο)κουλτούρα.

Λόγω της “Εξομολόγησης” που μας φέρνει κοντά, επιτρέψτε μου να τονίσω ως πρακτικός άνθρωπος ότι αδιαφορώ για οποιαδήποτε υστεροφημία μου, όπως έγραψα στο προλογικό σημείωμα της βιογραφίας για τον “Δρ Αναστάσιο Πλάτη, ο Ψυχίατρος, ο Πολιτικός, ο Άνθρωπος”. Προτιμώ μια χαρούμενη καθημερινότητα.Ένα ρητό λέει πως το παρελθόν έχει δύο τρόπους να μας συντριβεί: να αρνείται τις επιθυμίες μας και να τις εκπληρώνει. Εσείς τι πιστεύετε γι’ αυτό;

Πάντα το παρελθόν κάνει αισθητή την παρουσία του στο παρόν. Αν μιλάμε για συντριβή, προτιμώ να μην ισχύει κανένα από τα δύο. Είτε πραγματοποιηθεί κάτι που επιθυμούμε και άμεσα ή έμμεσα είναι καταστροφικό, είτε αρνούμενο να υπηρετήσει την επιθυμία μας, προκύπτει ανισορροπία. Συνεπώς, κάτω από αυτές τις έννοιες, όσο γίνεται, το παρελθόν ας μένει εκεί που είναι για να ζούμε το παρόν.

Ποιο είναι το μότο σας για την ζωή;

Θα σας πω μια ιστορία: Ο μοναδικός ιερέας ενός χωριού της Λαμίας, απολύτως ενωτικός καθώς είχε επιβάλλει την ύπαρξη ενός και μόνο καφενείου την εποχή του εμφυλίου, είχε στο κτήμα του μια καρυδιά. Κάποιοι κάτοικοι θυμωμένοι πετούσαν πέτρες στην καρυδιά. Ο εγγονός του ιερέα, μικρό παιδάκι, θύμωνε πολύ. “Γιατί πετούν πέτρες στην αυλή μας;”, “Την καρυδιά πετροβολούν γιατί κάνει τα καρύδια”, απάντησε ο ιερέας στον εγγονό του, που αργότερα έγινε μέγας γιατρός και είναι ο χειρουργός μου, ο Δρ Τσιφτσής. Τι θέλω να πω; Κάθε τι που αξίζει, καθετί που γεννά κάτι καλό, πολεμιέται από μικρόψυχους και μικρόνοες αδίκως και συχνά με μοχθηρία. Συνεπώς, τα τελευταία χρόνια το μότο μου συνοψίζεται στην ακόλουθη φράση του Μενέλαου Λουντέμη: “Αν είσαι καλός, πού ’ναι οι οχτροί σου;”.

Τι αίσθηση θα θέλατε να αφήσει στους αναγνώστες το βιβλίο σας;

Της εγρήγορσης. Να φροντίσουν εγκαίρως την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία ώστε να γλιτώσουν την ασθένεια του σώματος. Να νοιώσω ότι αποζημιώθηκαν για τον χρόνο που αφιέρωσαν. Εμπράκτως . Μακάρι, δε, να τους αρέσει και η γραφή του και να απολαύσουν και το ξεφύλλισμα της νουβέλας. Μέχρι στιγμής τα μηνύματα που λαμβάνω είναι θετικά και πολύ συγκινητικά. Ακόμη και αυτό, όμως, να μην γίνει, το κέρδος υπάρχει καθώς όλα τα συγγραφικά έσοδα θα διατεθούν σε οικογένειες με παιδικό καρκίνο. Συνεπώς, προτρέπω να διαβάσετε την “Εξομολόγηση” διότι κάτι καλό θα πράξετε.

 Το βιβλίο “Εξομολόγηση σε Δέκα Πράξεις” εκδόσεις Φίλντισι, διατίθεται στα βιβλιοπωλεία  “Πολιτεία” και “Πρωτοπορία” Αθήνας- Θεσσαλονίκης-Πάτρας, “Ιανός” Αθήνας και Θεσσαλονίκης και σε όλα τα βιβλιοπωλεία της Ελλάδας και του εξωτερικού που θα ζητηθεί σε 2-5 ημέρες. Επίσης, διατίθεται στις ΗΠΑ μέσω του Εθνικού Κήρυκα. Τέλος, θα το προμηθευτείτε on line από τις εκδόσεις Φίλντισι

SHARE
RELATED POSTS
Γιώργος Λίλλης: «Για να δημιουργήσεις τέχνη οφείλεις να σμικρύνεις το εγώ σου”, του Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου
Ειρήνη Παραδεισανού: “Αιδώς, η λεξούλα που κινδυνεύει να λείψει ολότελα από το νέο τύπο ανθρώπου που ξεπροβάλλει”, του Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου
Θεοδώρα Κουνάκη: η πρέσβειρα του κοσμήματος από την Ρόδο, της Τζίνας Δαβιλά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.