Ανοιχτή πόρτα Πόρτα στη Δωδεκάνησο

‎Η πορεία προς την Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου από τα Εκπαιδευτήρια “Ροδίων Παιδεία”

Οι μαθήτριες και οι μαθητές τής Γ΄ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» σάς προσκαλούν την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019, στο Δημοτικό Θέατρο στην εκδήλωση «Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ», που αφορά στην παρουσίαση της ερευνητικής προσέγγισης των μαθητών στα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν στην παράδοση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα. Στον χώρο της εκδήλωσης θα υπάρχουν εικαστικές δημιουργίες και παρουσιάσεις των νησιών της Δωδεκανήσου από τους μαθητές της Β’ Δημοτικού. Την εκδήλωση θα προλογίσει η κυρία Τόλιου Ειρήνη, Προϊσταμένη της Υπηρεσίας Γενικών Αρχείων του Κράτους του Νομού Δωδεκανήσου.

Στην εκδήλωση θα προβληθεί μία πολυεπίπεδη δράση κατά την οποία οι μαθήτριες και οι μαθητές τής Γ’ Δημοτικού γνώρισαν τη σύγχρονη ιστορία τής Ρόδου και των Δωδεκανήσων. Πρωτότυπες διδακτικές πρακτικές όχι μόνο κινητοποίησαν το ενδιαφέρον των μαθητών αλλά και προκάλεσαν την εξοικείωσή τους με έναν διαφορετικό τρόπο ανάγνωσης της ιστορίας. Τα παιδιά μελέτησαν την ιστορία τού τόπου τους και την ενέταξαν στην ιστορία τού κόσμου τους, φωτίζοντας τα κομμάτια τής πολιτισμικής τους ταυτότητας.
Το σχολείο μας -σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα αρκετά ανελαστικό- αναγνωρίζει πως η γνώση εμπεδώνεται, όταν προσλαμβάνεται με τρόπο βιωματικό.

Για τον λόγο αυτό, δόθηκε έμφαση στα τοπικά, τα οικεία, τα απτά, τα φανερά σημεία αναφοράς τής ιστορικής διαδρομής τού νησιού μας που συνδέονται με την εποχή τής Ιταλοκρατίας και την περίοδο της Ενσωμάτωσης.
Η αναζήτηση των ιστορικών πηγών ξεκίνησε από την Υπηρεσία Γενικών Αρχείων τού Κράτους τού Νομού Δωδεκανήσου, όπου τα παιδιά βίωσαν την ιστορική πληροφορία τής συγκεκριμένης εποχής, αγγίζοντας ταχυδρομικές κάρτες και επιστολικά κείμενα, πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα ιταλικών διαβατηρίων. Η αναζήτηση συνεχίστηκε στα ράφια τής Δημοτικής Βιβλιοθήκης, σε χαρακτηριστικά ιταλικά κτήρια, σε οδούς που ονοματοδοτήθηκαν από γεγονότα και προσωπικότητες που «έγραψαν ιστορία». Παράλληλα, δόθηκε έμφαση σε μαρτυρίες ανθρώπων με προσωπικά βιώματα από εκείνη την εποχή και στην άντληση πληροφοριών από ειδικούς επιστήμονες, αρχιτέκτονες και ιστορικούς, ώστε να αναδειχθεί στη σύγχρονη εποχή το πολιτισμικό αποτύπωμα των λαών που πέρασαν από τα Δωδεκάνησα.

Με την ερευνητική αυτή προσέγγιση οι μαθήτριες και οι μαθητές διεύρυναν την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα εξαγωγής συμπερασμάτων. Αυτές οι δεξιότητες αποτελούν το σπουδαιότερο κέρδος για τα παιδιά μας, καθώς συμβάλλουν στη διαμόρφωση ευαισθητοποιημένων, ιστορικά συνειδητοποιημένων και ενεργών πολιτών· των πολιτών τής κοινωνίας που οραματιζόμαστε.

 


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Διώρυγα Κορίνθου – Πολλά τα ερωτηματικά, του Αθανάσιου Ροβήλου
Η μοίρα μου είναι…, του Σπύρου Ντασιώτη
Άλμπερτ Αϊνστάιν: Ο άνθρωπος που ήθελε να γίνει κλειδαράς…, της Τζίνας Δαβιλά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.