Υγεία

Το πανέρι του φθινοπώρου!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love
  • 15
    Shares

 

Δρ Δέσποινα Κατσώχη

Μόνο στη Ρόδο: Αποστόλου Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στάδιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ)-Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ)-Λεωφόρος Κρεμαστής – Πηγές Καλλιθέας (από Μάιο-Οκτώβριο) & catering Γάμοι-Βαπτίσεις, Συνέδρια, Εκδηλώσεις

PANE DI CAPO – AT RHODES – ΣΤΗ ΡΟΔΟ – ΤΗΛ: 22410-69007

Τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου προσφέρουν γεύση και θρεπτικές ουσίες. Ευκαιρία να αποκαταστήσουμε την ισορροπία του οργανισμού μετά την καλοκαιρινή κραιπάλη του αλκοόλ και των λιπαρών. 

Αχλάδια. Είναι υποαλλεργικό φρούτο γι’ αυτό και χορηγούνται στα βρέφη. Στα τέλη Σεπτέμβρη ολοκληρώνεται το μάζεμα από τα δέντρα, οπότε η εποχή που διανύουμε είναι ιδανική για να τα γευθούμε τους χυμούς και το άρωμά τους. Τα αχλάδια που απολαμβάνουμε τον χειμώνα συντηρούνται στα ψυγεία των παραγωγών. Πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C.

Μήλα. Φυτικές ίνες, βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά και μέταλλα, κάνουν απαραίτητη τη παρουσία του μήλου στο τραπέζι μας από τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Πορτοκάλια. Περιέχουν βιταμίνες Α, Β και C, είναι καλή πηγή για φολικό οξύ, κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, ιώδιο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο και ψευδάργυρο.

Γκρέιπφρουτ. Όχι μόνο συμβάλει στην απώλεια βάρους αλλά μειώνει και την χοληστερίνη. Εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, προσφέρει επιπρόσθετα βιταμίνες Α και Β, ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο και φώσφορο. Συνδυάστε τον χυμό τους με πορτοκάλι.

Φραγκόσυκα. Αξίζει να ταλαιπωρηθείτε για να τα καθαρίσετε γιατί θα σας φιλοδωρήσουν με βιταμίνες C και Α, σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο και μαγγάνιο.

Ρόδια. Θα κάνουν την εμφάνισή τους προς το τέλος Σεπτεμβρίου. Πλούσια σε αντιοξειδωτικά αλλά και βιταμίνες Α, C και Ε, φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες. Ένα μόνο ρόδι καλύπτει  το 40% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε βιταμίνη C και το 25% της ποσότητας σε φυλλικό οξύ. Από τα σπόρια του εξάγεται έλαιο με  αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Ακτινίδια. Πλούσια σε βιταμίνη C και εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α και βιταμίνης Ε, με χαμηλή θερμιδική αξία.

Λωτοί. Η μνήμη σας δεν κινδυνεύει παρά τα παθήματα των συντρόφων  του Οδυσσέα! Πλούσια σε βιταμίνες C και του συμπλέγματος Β αλλά και σε κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο και φυτικές ίνες.

Κυδώνια. Από τον Οκτώβριο μάς προσκαλούν να τα απολαύσουμε ωμά ή ψητά! Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό ενώ περιέχουν βιταμίνες C, Α και Β, κάλιο, φώσφορο και σίδηρο.

Σταφύλια. Μας προσφέρουν κάλιο, βιταμίνες A, Β και C, φλαβονοειδή και κουερσιτίνη. Περιέχουν τα 10 -από τα 16- βασικότερα  μεταλλικά στοιχεία που έχει ανάγκη ο οργανισμός. Ο χυμός του είναι εξίσου πλούσιος με το μητρικό γάλα σε σάκχαρα, μεταλλικά άλατα και λευκωματούχες ουσίες. Η αντιοξειδωτική δράση τους οφείλεται στη ρεσβερατρόλη που βρίσκεται στη φλούδα του.

Και τα λαχανικά

Αβοκάντο. Πλούσιο σε ελαϊκό οξύ- που μειώνει τη χοληστερίνη και προστατεύει από ογκογενέσεις- και αντιοξειδωτική λουτεΐνη, βιταμίνες Ε, Β6, C και Κ, φυτικές ίνες, κάλιο, φολικό οξύ.

Πράσα. Προσφέρουν στον οργανισμό μαγγάνιο, βιταμίνες Β6 και C, σίδηρο και φυλλικό οξύ. Μειώνουν στην κακή χοληστερίνη (LDL) και αυξάνουν την καλή (HDL) ενώ σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου  στο αίμα.

Λαχανάκια Βρυξελλών.  Με βιταμίνες Α,Β6, Β1, Β2, Ε, Κ και C, φολικό οξύ, μαγγάνιο, φυτικές ίνες, κάλιο τρυπτοφάνη, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, σίδηρο, φώσφορο, πρωτεΐνες, μαγνήσιο, και ασβέστιο. Προστατεύουν το ανοσοποιητικό και καταπολεμούν την ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Πράσινα φασολάκια. Υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό και προστατεύουν το δέρμα αλλά και την μνήμη. Με άφθονη βιταμίνη Κ για υγιή οστά και προστασία από φλεγμονές. Στα θρεπτικά συστατικά τους συγκαταλέγονται οι βιταμίνες C, Κ, Α αλλά και μαγγάνιο, φυτικές ίνες, κάλιο, φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο, θειαμίνη κ.ά

Μπρόκολο. Αντιοξειδωτικό και πλούσιο σε βιταμίνες, προστατεύει την καρδιά, αποτρέπει τον καταρράκτη, ενισχύει τα οστά και το ανοσοποιητικό ενώ προστατεύει από το έλκος και τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Μελιτζάνα. Με αντιοξειδωτική δράση και αντιμικροβιακές ιδιότητες προστατεύουν την καρδιά και τα κύτταρά μας, μειώνοντας την κακή χοληστερόλη(LDL).

Σπανάκι. Περιέχει τουλάχιστον 13 διαφορετικά φλαβονοειδή, που λειτουργούν αντιοξειδωτικά. Ενισχύει τα οστά και την καρδιά και  προστατεύει τα μάτια αλλά και τον εγκέφαλο.

  • 15
    Shares
SHARE
RELATED POSTS
Τί να προσέχω στην εμμηνόπαυση;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Μπορώ να αποφύγω την πνευμονία;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Βάλτε φρένο στην οστεοπόρωση!, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.