Πόρτα στη Δωδεκάνησο

Στη μνήμη της Ρούλης Σεμερτζίδη ο δήμος οφείλει απαντήσεις, του Φώτη Χατζηδιάκου (τ.Δημάρχου Ρόδου)

Ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος είναι Δικηγόρος και διετέλεσε Δήμαρχος Ρόδου της θητείας 2014-2019. Έχει υπηρετήσει την αυτοδιοίκηση 20 χρόνια και ως Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου.  Είναι επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης “Ρόδος δύναμη Πολιτών”

Ρόδος 14-09-2021

 Στη μνήμη της Ρούλης Σεμερτζίδη ο δήμος οφείλει απαντήσεις.

Ο αδόκητος θάνατος της Ρούλης Σεμερτζίδη έφερε στο προσκήνιο την σπουδαία δωρεά των εκατόν τριών (103) έργων του μεγάλου ζωγράφου και λάτρη της Ρόδου Βάλια Σεμερτζίδη προς τον δήμο μας. Συνειρμικά έφερε στη σκέψη μας και την προσβολή του έργου του ΒΑΛΙΑ από την διοίκηση της δημοτικής πινακοθήκης, που αποφάσισε αυθαίρετα να αποκαθηλώσει την μόνιμη έκθεση των έργων του. Τιμώντας την μνήμη της Ρούλης Σεμερτζίδη, ήρθε η ώρα ο δήμαρχος και η πρόεδρος της πινακοθήκης να δώσουν εξηγήσεις για τις αποφάσεις τους τα δύο τελευταία χρόνια.

Πριν από ένα χρόνο περίπου το κέντρο της Τέχνης και του Πολιτισμού της Ελλάδας στην πρωτεύουσα, αναρωτιόταν μήπως το αυθαίρετο κατέβασμα της μεγάλης δωρεάς των έργων του Δημήτρη Κούκου από το ισόγειο του Μουσείου επί της Πλατείας Χαρίτου στις 100 Χουρμαδιές και η αποτραπείσα την τελευταία στιγμή «αποκαθήλωση» του Βάλια Σεμερτζίδη, με απόφαση της πρόεδρου του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου ήταν το ανέκδοτο του καλοκαιριού. Όμως διαπιστώθηκε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι υπαρκτές και ουδέποτε έχουν ανακληθεί. Ακολούθησε σειρά ενεργειών που μας κάνουν να αισθανόμαστε ανασφάλεια για την τύχη της Πινακοθήκης της Ρόδου, μετά τον κοπιώδη αγώνα που έκανε η προηγούμενη υπό τον Νίκο Φρόνα διοίκηση τα έτη 2014-2019 ώστε να αναδειχθεί η δεύτερη στην Ελλάδα, σε σημαντικότητα έργων τέχνης.

Η σημερινή διοίκηση φαίνεται να κινείται εντελώς αυθαίρετα, αρνείται πεισματικά να απαντήσει και αγνοεί επιδεικτικά τα καίρια και λογικά ερωτήματα που τίθενται από την πλευρά της παράταξής μας στο Διοικητικό Συμβούλιο. Γιατί άραγε; Μήπως επειδή παραβιάζεται κατάφωρα η νομοθεσία και το καταστατικό του Μουσείου; Ας μας πουν λοιπόν δημόσια:

1. Γιατί δεν δίνονται τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δ.Σ. από τον Ιούλιο 2020 έως και σήμερα, όπως επανειλημμένα έχουν ζητηθεί; Μήπως επειδή δεν υπάρχουν πρακτικά;

2. Γιατί κρατήθηκε μυστική επί μήνες η παραίτηση της τ. Προέδρου της Καλλιτεχνικής Επιτροπής κ. Μιχαηλίδου και γιατί δεν δημοσιοποιείται στο Δ.Σ. η επιστολή της;

3. Συνεχίζεται το «ειδύλλιο» -συνεργασίας με την ΔΕΡΜΑΕ ΑΕ, ως προς τον τρόπο είσπραξης των εισιτηρίων του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου; Μπορεί να διαχειρίζεται άλλη εταιρεία τον πλούτο της πινακοθήκης; Τι λέει επ’ αυτού η Νομική Υπηρεσία του Δήμου Ρόδου;

4. Χωρίς να αμφισβητούνται οι προσωπικότητες της νέας Προέδρου της Καλλιτεχνικής επιτροπής και του συνεργάτη Ιστορικού Τέχνης, ποιες είναι οι πρότερες εμπειρίες τους; Γιατί εργάζονται με παχυλή αμοιβή, ενώ από την σύσταση του Μουσείου και μέχρι των ημερών μας οι Διευθυντές και οι Ιστορικοί Τέχνης θεωρούσαν τιμή τους να προσφέρουν αμισθί στο Μουσείο Τέχνης της Ρόδου, όπως προβλέπει και το καταστατικό;

5. Γιατί δεν απαντούν ευθέως για την τύχη των έργων που μας δώρισε ο Δημήτρης Κούκος, αλλά συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν και να τον κοροϊδεύουν επί δέκα μήνες με ανταλλαγή εξωδίκων;

6. Γιατί κατασπαταλιέται γενναιόδωρα τόσο πολύ δημόσιο χρήμα όπως λ.χ. για πρόχειρες κατασκευές στον αύλειο χώρο, αντιαισθητικές ξυλοκατασκευές εντός της Νέας Πτέρυγας, αγορά γιγαντοοθόνης κ.λπ. (μήπως ο χώρος της Νέας Πτέρυγας του Νεστοριδείου θα μετατραπεί σε σινεμά ή ART CAFE;). Για ποιο λόγο δεν χρησιμοποιήθηκαν για τη συντήρηση οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου; Από ποιους έγιναν αυτές οι εργασίες και σε ποια συνεδρίαση παρθήκαν οι σχετικές αποφάσεις και με ποιο κόστος; Γιατί δεν μας δίνονται οι μελέτες, οι εισηγήσεις και οι διαγωνισμοί;

7. Γιατί καταργήθηκε αυθαίρετα το δωμάτιο – γραφείο της Πάολας Νεστορίδη από το χώρο της Νέας Πτέρυγας; Η διατήρησή του ήταν απαίτηση της δωρήτριας, που έγινε αποδεκτή από το τότε Δημοτικό Συμβούλιο. Γιατί εξαπάτησαν το Ίδρυμα Νεστορίδη στο οποίο υποσχεθήκαν την διατήρηση του δωματίου, μόλις τελειώσουν οι εργασίες της οροφής του κτηρίου. Άραγε η παράνομη και απρεπής αυτή πράξη έχει την έγκριση του δημάρχου;

8. Γιατί αποφασίστηκε η έμμισθη εποπτεία των εκθέσεων και η ανάθεση φύλαξης του χώρου σε ιδιωτική εταιρεία security ; Για να ικανοποιηθούν τα παιδιά των “ημετέρων”; Τι έχει αλλάξει στο Μουσείο που δεν γνωρίζει και πρέπει να μάθει ο ροδιακός λαός;

9. Από τη στιγμή που γίνεται η μεταφορά των έργων τέχνης (σε νέο αποθηκευτικό αμφιβόλου ασφάλειας χώρο), γιατί δεν δίνονται στην παράταξη μας, όπως ζητείται, η εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής για αυτές τις αποφάσεις μεταφοράς;

10. Ποια είναι η µελέτη ασφαλείας του χώρου του Παλιού Συσσιτίου για την απόφαση μεταφοράς και έκθεσης εκεί των κεραμικών ΙΖΝΙΚ και Ιωαννίδη; Εδώ απαιτούνται ειδικές αντισεισµικές προθήκες, κατάλληλος φωτισμός, συντήρηση των κεραμικών, σταθερές μικροκλιματικές συνθήκες κ.λ.π. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη τυχόν βλάβης ή καταστροφής της μοναδικής αυτής Συλλογής;

Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα που δείχνουν τη νοοτροπία, το «νέο ύφος και ήθος» που επαγγέλθηκε η σημερινή δημοτική αρχή. Δυστυχώς γι’ αυτούς οι Ροδίτες-σες αντιλήφθηκαν πλέον την ανικανότητα τους και δεν ανέχονται άλλο την κοροϊδία.

Το Γραφείο Τύπου

της δημοτικής παράταξης

«ΡΟΔΟΣ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΛΙΤΩΝ»


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Παρών ο Δήμαρχος Ρόδου Φ.Χατζηδιάκος: “Οδός Καμείρου: έπεσε το τοιχίο, έτοιμοι για τη δημιουργία τρίτης εισόδου στην πόλη”
Διευκρινίσεις από το Γ.Ν.Ρόδου: Αξιόπιστες πληροφορίες δίδονται ΜΟΝΟ από τα έγγραφα του Δκτη κ. Ρουμάνη
Οι “κολασμένοι της Γης” και τα “Μελίσσια” της Ρόδου, της Τζίνας Δαβιλά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.