Υγεία

Σε τί ωφελούν τα φύκια;, της Δρ. Δέσποινας Κατσώχη

Spread the love

Η Δρ. Δέσποινα Κατσώχη είναι ογκολόγος – ακτινοθεραπευτής, εξειδικευμένη στις νεότερες τεχνικές της ακτινοθεραπευτικής ογκολογίας και στους συνδυασμούς των θεραπευτικών ογκολογικών σχημάτων.

Πλούσια σε ιχνοστοιχεία, μέταλλα, πρωτεΐνες και βιταμίνες, τα φύκια ενυδατώνουν την επιδερμίδα, την προστατεύουν από φλεγμονές, την προφυλάσσουν από τις ελεύθερες ρίζες και διατηρούν την ελαστικότητά της καθυστερώντας τη γήρανση. Μάλιστα, οι  επιστήμονες εξετάζουν την χρησιμότητα τους σε νέα φάρμακα κατά του καρκίνου.

Σε πολλές ασιατικές χώρες τα φύκια αποτελούν βασικό συστατικό της καθημερινής διατροφής γιατί είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά ενώ έχουν λίγα λιπαρά και θερμίδες.  Τα χρησιμοποιεί και η κοσμετολογία για τα δραστικά συστατικά τους, προκειμένου να παράξει προϊόντα αντιγήρανσης. Γι’ αυτό και τα φύκια πρωταγωνιστούν στα κέντρα θαλασσοθεραπείας και σε θεραπείες κατά της κυτταρίτιδας.

Είναι πολύτιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό γιατί είναι συμβατά με το ανθρώπινο δέρμα και διεισδύουν εύκολα στα βαθύτερα στρώματά του. Τα κορυφαία σε διατροφική αξία φύκια είναι η σπιρουλίνα και η χλωρέλλα: διαθέτουν υψηλότατη συγκέντρωση πρωτεΐνης (60%) τη μεγαλύτερη από κάθε άλλη φυτική τροφή. Περιέχουν όμως και β-καροτίνη, βιταμίνη Β12, σίδηρο και  ιχνοστοιχεία. Η χλωρέλλα, έχει το υψηλότερο επίπεδο χλωροφύλλης και νουκλεϊκών οξέων RNA και DNA.

Η θαυματουργή σπιρουλίνα

Η σπιρουλίνα περιέχει το σπάνιο βασικό λιπαρό οξύ GLA, πολυσακχαρίδια και τη μοναδική μπλε χρωστική ουσία φυκοκυανίνη.  Οι διατροφολόγοι την εντάσσουν σε προγράμματα ισορροπημένης διατροφής γιατί έχει υψηλή διατροφική αξία και ελάχιστες θερμίδες. Επιπρόσθετα, ενδείκνυται σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 γιατί μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης νηστείας και βελτιώνει τη μακροχρόνια ρύθμιση γλυκόζης. Ενδείκνυται και σε χορτοφαγικά άτομα λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της σε πρωτεΐνη.

Σε επίπεδο εξωτερικής χρήσης, τα φύκια αναζωογονούν το σώμα και αποτελούν βάλσαμο για πόνους  και «πιασίματα» στην πλάτη, στη μέση ή και σε ολόκληρο το σώμα.

Για ν’ απολαύσουμε τις ευεργετικές ιδιότητες τους, μπορούμε να τα προμηθευθούμε από καταστήματα αρωματικών φυτών και βοτάνων. Αρκετοί επιλέγουν να κάνουν μία φορά την εβδομάδα μπάνιο με φύκια της θάλασσας, γιατί είναι πλούσια σε οργανικό ιώδιο. Αρκούν περίπου 200gr. φύκια σε μία γεμάτη μπανιέρα με χλιαρό νερό στην οποία θα βυθιστούμε περίπου για ένα τέταρτο και θα κάνουμε μαλάξεις στα σημεία του σώματος, τα οποία αισθανόμαστε ότι έχουν πρόβλημα.

Οι ιδιότητες τους

Οι ειδικοί έχουν καταγράψει πάνω από είκοσι χιλιάδες φύκια στη θάλασσα και τα έχουν ταξινομήσει  ανάλογα με το χρώμα τους σε τέσσερις κατηγορίες: καθεμία έχει ιδιαίτερες ιδιότητες.

Καφέ φύκια. Ενεργοποιούν το μεταβολισμό, διευκολύνουν τις καύσεις του οργανισμού και είναι πλούσια σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και  αμινοξέα. Από αυτήν την κατηγορία, χρησιμοποιούνται κυρίως στη διατροφή οι ποικιλίες fucus και laminaria

Κόκκινα φύκια. Συστατικό προϊόντων ομορφιάς για πρόσωπο και σώμα, με  ευεργετικές διατροφικές ιδιότητες διότι περιέχουν ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο και άλλα πολύτιμα συστατικά.

Μπλε φύκια. Πρωταγωνιστούν στη θαλασσοθεραπεία, γιατί αντιμετωπίζουν τις φλεγμονές και διεγείρουν το μεταβολισμό των κυττάρων. Δημοφιλέστερη όλων η σπιρουλίνα η οποία κάνει θαύματα στη θεραπεία της αρθρίτιδας. Αν μάλιστα ο ασθενής ακολουθήσει μακρόχρονη αγωγή –περίπου δύο ετών- οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι είναι πιθανό να απαλλαγεί από τη φαρμακευτική αγωγή.

Πράσινα φύκια. Βοηθούν στο μαύρισμα καθώς είναι πολύ πλούσια σε β-καροτίνη  και  χρωστικές ουσίες γι’ αυτό και χρησιμοποιούνται σε προϊόντα ομορφιάς και ευεξίας.

Υπάρχουν βέβαια και αντενδείξεις στη θεραπεία με φύκια. Καλό είναι να τα αποφεύγουν όσοι είναι αλλεργικοί στα ίδια τα φύκια. Τα ζεστά επιθέματα με φύκια απαγορεύονται σε άτομα με φλέβες,  κιρσούς και ευρυαγγείες. Σε όσους  πάσχουν από θυρεοειδή και λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή συνιστάται έλεγχος της θυρεοειδικής λειτουργίας.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Πώς θα αποφύγω το φούσκωμα;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Γιατί πρήζονται τα πόδια μου;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη
Να αφαιρέσω τις αμυγδαλές μου;, της Δρ Δέσποινας Κατσώχη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.