Ανοιχτή πόρτα

Περί αιδούς ο λόγος, του Γιάννη Πανούση

Spread the love

Ο Γιάννης Πανούσης είναι Ομότιμος Καθηγητής Εγκληματολογίας του Παν/μιου Αθηνών.

Διαβάστε όλα τα άρθρα του Γιάννη Πανούση ΕΔΩ

Σχεδίασμα βίου ανόητου

τινός πλάνητος…

Γιώργος Κ.Μύαρης, Άτιτλο

Πολλοί πιστεύουν ότι η Ανθρωπότητα ζει στον πολιτισμό της Ντροπής ή της Ενοχής. Δυστυχώς στην Ελλάδα διαβιούμε στον [υπο]πολιτισμό της Ανοχής. Ανεχόμαστε τα πάντα, μερικά δε τα ιδεολογικοποιούμε κιόλας.

Όλος ο ιπποτισμός των μετανεωτερικών νεοελλήνων εξαντλείται στην καταγγελία της ‘μη-ντροπής για το σώμα μας’ [body shaming], ενώ το γλωσσάρι της ντροπής [language shaming?] των πολιτικών και ‘η δολοφονία χαρακτήρων’ από τους δημοσιογράφους και τους διανοούμενους[character shaming?] των διαφωνούντων δεν φαίνεται να ενοχλούν ιδιαίτερα.

Ίσως γιατί όσοι σκέφτονται και πράττουν διαφορετικά από τους ‘δια-μορφωτές της κοινής γνώμης’ [opinion makers] θεωρούνται και προ-βάλλονται σαν ανόητοι, οπισθοδρομικοί ή και φασίστες.

Μία είναι η αλήθεια [;] , την οποία γνωρίζουν και διαδίδουν αποκλειστικά οι ανήκοντες στο star system

Οι πανελίστες και οι παρακοιμώμενοι των κομμάτων μοιράζουν αδιάκριτα ενοχές και απαλλαγές ευθυνών με βάση τα ιδιώνυμα και ιδιοτελή κριτήρια της μη-συναίσθησης ντροπής

Αναρωτιέμαι :πώς άραγε θα χαρακτηρίσουν οι μετα-έλληνες του 2100 αυτή την αναίσχυντη περίοδο: Τα χρόνια της αν-αιδούς καριέρας;

ΥΓ. Συμμετέχει κάποιος  ηθοποιός στον τρίτο κύκλο ενός τηλεοπτικού σήριαλ κι όταν αποχωρεί[από τα εγκόσμια]γίνεται αντικείμενο θαυμασμού από δεκάδες πρωινάδικα ή ειδικά αφιερώματα

Συμμετέχει κάποιος επιστήμονας σε όλους τους κοινωνικούς αγώνες, με ίδιον κόστος, πληγώνεται και τιμωρείται για τις ιδέες του, κι όταν πεθαίνει αιδήμων σιωπή απλώνεται στα ΜΜΕ

Πού είναι το λάθος της μη-ντροπής και ποιός το κάνει ανερυθρίαστα; 

SHARE
RELATED POSTS
16417_10203171159420463_3261188934224471284_n.jpg
Φαύλος κύκλος, της Κικής Τσακίρη
Μια οικογενειακή ιστορία και η Camera obscura* (*σκοτεινός θάλαμος), του Κωστή Α.Μακρή
llll.png
Σφάξε με αγά μου να αγιάσω…, του Νίκου Βασιλειάδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.